ervaringen zwangerschapscursus samen bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door smarlicia, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Hallo,
    Wij zijn op zoek naar een zwangerschapscursus en aangezien ik niet van grote groepen hou zijn wij bij samen bevallen terecht gekomen.
    Nou is mijn vraag:
    Wat zijn jullie ervaringen met de minicursus?

2. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    super goed!Ik vond t heel fijn dat mijn man er ook bij was. En nu nog steeds leuk contact met de stellen uit de groep. Ik vond het ook erg fijn dat mijn man ook precies wist wat hij moest doen. Samen bevallen zijn volgens mij geen kleine groepen trouwens, wij waren met 4 andere stellen.

3. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik heb de cursus 12 jaar geleden gedaan, dus weet niet of je heel veel aan mijn antwoord hebt.

Om eerlijk te zijn vond ik het een hoog 'geiten-wollen-sokken' gehalte hebben, maar dat kan ook aan de cursusleidster liggen in plaats van aan de cursus zelf. Het contact met de andere cursisten was erg leuk, en de informatie duidelijk. Maar het heeft niet bij gedragen aan een betere bevalling. De mannen voelden zich af en toe redelijk 'opgelaten' door de manier waarop ze tijdens de cursus mee moesten puffen en dergelijke. (je man moet hier wel een type voor zijn). Ik heb ook zwangerschapsgym en zwangerschapsyoga gedaan (andere zwangerschappen) en ben me nu aan het inlezen in hypnobirthing. Ik vond 'samen bevallen' de gezelligste cursus, maar niet de beste. De gym vond ik qua inhoud beter, maar dat is ook afhankelijk van de aanbieder.

Nogmaals dit was 12 jaar geleden. Of er veel veranderd is weet ik niet.

4. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    Ik heb er een goede ervaring mee. Fijn om samen al die nuttige informatie te krijgen. En bij ons was het weinig "puffen" ;). Een paar afmhalingsoefeningen gedaan, maar verder vooral veel informatie gekregen. Vond ik zelf erg fijn.
    Wij waren met 4 stellen.

5. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Wij hebben de privé cursus gedaan (zag het contact met andere stellen helemaaaaal niet zitten) en was dik tevreden. Heel prettig om stap voor stap alle informatie te krijgen en met name de ademhalingstechnieken heb ik veel gebruikt tijdens de bevalling. Ook handig was dat ik al wist welke keuze ik had mbt pijnstilling, dus die knoop konden we snel doorhakken. Ik hoefde tussen de weeën door niet nog uitgebreid op de hoogte gebracht te worden van alle mogelijke opties en voor- en nadelen. Ik zag het als een goede voorbereiding :)

6. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Ben ook erg benieuwd. Wij gaan in mei een weekend cursus hiervan doen!

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier hebben we tijdens die cursus verschillende thema-avonden gehad en die waren erg leerzaam en leuk. Wel zat er bijna aan iedere avond dan ook een stukje yoga aan vast en dat vonden we niet echt ons ding. Werd idd net als al eerder hierboven opgeschreven gegeven door een geitenwollen sokken type. We zaten gelukkig wel met hele leuke vlotte stellen in de cursus die er een beetje hetzelfde instonden als wij, daar hebben we erg veel lol mee gehad en we hebben er leuke contacten aan over gehouden. We spreken ook wel een paar keer per jaar met elkaar af en het is dan zo leuk om al die kleintjes bij elkaar te zien :)

8. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik zit er midden in en heb twee lessen gehad.
    De eerste les vond in drie keer niks.
    Het had er ook mee te maken dat ik alleen moest. Partner was ziek.
    In je eentje naar de cursus samen bevallen voelde nogal sneu.
    Maar de tweede keer was al een stuk beter!
    Je krijgt goede, duidelijke informatie over de verloop van de bevalling, diverse ademhalingsmethodes en ontspanningsoefeningen die je kunt toepassen.
    Je partner krijgt diverse massagetechnieken aangeleerd en hij leert wat hij kan doen om te helpen tijdens de bevalling.

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wij hebben wel de groepscursus gedaan, dus op dat vlak kan ik je niet helpen. Vonden het beiden superleuk! Zo gelachen met iedereen, dat vonden wij juist het leuke eraan.

Verder krijg je veel info, qua oefeningen is het beperkt.

10. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    ook hier goede ervaringen. Vond het heerlijk om ook lief en leed te kunnen delen met andere groepsgenoten.
    De cursus was duidelijk en je krijgt zoveel handvatten aangereikt. Ook voor je partner. Hij voelde zich hierdoor tijdens de bevalling ook wel wat minder machteloos.

Deel Deze Pagina