bij ons ging het zo: AAHHH ZWANGER!!! (4 weken) Oke we gaan familie met 12 weken vertellen daarna werk en vrienden. We kunnen ook familie met 8 weken doen(na eerste echo) maar werk en vrienden doen we echt met 12 weken. Week 5(vaderdag) Onze ouders en broers en zussen verteld. Als het dan mis gaat dan hebben we daar steun van, was ons idee. Werk doen we met 12 weken en de rest ook. Toen werd ik behoorlijk misselijk dat ik eigenlijk niet meer werken kon. Dus werk verteld met 8 weken. En de rest? Ja die hebben we met ruim 11 weken ingelicht. Kortom, je kan zoveel plannen, iedereen kan je zoveel advies geven. Want ja het kan mis gaan(kan ook met 30 weken hoor :O ) doe wat voor jullie goed voelt. Dan is het altijd goed
Wij hebben het ook met 10 weken verteld, vooral omdat mijn partner dat zo graag wilde. Ik wou liever wat langer wachten totdat we 'meer zekerheid' hadden. Maar toen hij voor de eerste keer die kleine prul in the making zag had ik geen keuze meer. We hebben het overigens eerst tegen de opa's en oma's in spe verteld. En hun hebben het gerucht toen verder verspreid . Heel leuk om te zien hoe trots ze het aan iedereen vertelden, dat had ik niet willen missen. Onze vrienden volgden en toen uiteindelijk werk ingelicht toen ik zo'n 16 weken was. Bij mij zag je het toen nog helemaal niet.
Ja het inderdaad erg persoonlijk. Hier tweemaal zwanger door ICSI dus werk en familie wist dat wij daar mee bezig waren en wisten het dus ook vanaf het begin. Eenmaal spontaan zwanger geweest (helaas een miskraam met 10 weken), maar hierdoor zo verrast dat ik het ook echt met familie, vriendinnetjes en collega's moest delen. En dit heb ik als erg prettig ervaren toen het mis ging. Het begrip en steun die er toen was omdat zoveel mensen ervan af wisten was fijn. Op fb heb ik het beide keren wel pas later (rond 16 weken) gegooid.
Je bent tot niks verplicht en je bent ook niemand uitleg schuldig, dus vertel het gewoon lekker wanneer jij eraan toe bent! Ik ben nu 11 weken en heb het tegen ouders en beste vriendinnen meteen verteld en nu begint t zichtbaar te worden en vanaf nu vertellen we het tegen 'de rest'. Bij m'n vorige zwangerschappen ook rond deze tijd gedaan..
Vertelt met 7 weken aan wederzijdse ouders. Na de 1e goede echo. Aangezien mijn ma het al aan mij zag en ik kotsmisselijk en vreselijk moe was/ben. De rest hebben we het nu verteld. Dus met 10 weken. Na een 2e goede echo.
Met 6,5 week verteld aan (schoon)ouders en broers/zussen en beste vrienden Denk straks met 12weken aan rest vd wereld
wij hebben bij beide zwangerschappen gewacht tot 12 wkn ..hihi,.. vond het heeeeeel moeilijke en lastig om mijn mond te houden maar ben heeel blij dat ik het zo gedaan heb,, mogen wij nu zwanger raken van nummer 3 dan wil ik eigenlijk ook tot 12 wkn wachten, en aan de kinderen ook want die kunnen hun mondje niet houden hahahaha
Wij hebben het met 8 weken verteld aan familie, vrienden en collega's. Het is onze eerste en wij zijn zo blij en enthousiast dat we het niet langer meer voor ons konden houden (met name ik had daar moeite mee). Want er werd al zo op mij gelet door collega's en vriendinnen. Garanties heb je nooit, het kan vroeg maar ook laat nog fout gaan. En aan de ene kant als je het zo vroeg verteld en mocht het nog mis gaan dan heb je wel steun en begrip ervoor.