Hay allemaal, Ik vroeg me af wanneer is het verstandig om het op je werk te vertellen dat je zwanger bent? Het spookte door mijn hoofd afgelopen week toen ik zware dingen moest tillen op het werk. Zware dingen tillen behoort eigenlijk wel tot mijn dagelijkse werkzaamheden op het werk, ook sta ik veel. Mijn zwangerschap is nog heel pril 4+5 met gisteren 2 echte knal strepen, maar was benieuwd wat jullie mening erover is. Liefs.
Tillen kan nu nog niet zo veel kwaad (als je er geen last van hebt). Bij mijn eerste heb ik het met 8 weken verteld, had toen ook goede band met mijn leidinggevende. Nu is dat wat minder en ben ik niet van plan het voor 12 weken te gaan vertellen (ze gaat niet blij zijn namelijk). Als ik jou was zou ik sowieso wachten tot de eerste echo geweest is, dan heb je toch wat meer zekerheid. Je bent verplicht het minstens 6(?) weken voor je met verlof gaat te vertellen, maar eerder is wel handig en zeker als je moet tillen straks.
Ik heb het met 8 weken verteld. Nadat ik een eerste echo heb gehad. Was ook zo moe en misselijk.. Zo wisten ze tenminste waar het door kwam
ik ben nu 10 weken zwanger en nog niet verteld. heb al 1 goede echo gehad. 18 december volgende echo. is deze goed . zal ik het die week erop wel gaan vertellen. zal dan wel rond de 12 weken zijn dan. als je werk fysiek te zwaar wordt , denk ik toch wel dat het handig is om wel aan te geven . dan zullen wellicht meer begrip tonen.
Ik heb het in de 11e week verteld. Gewoon omdat ik er open over wilde zijn en het graag wilde delen met mijn collega's. Mijn collega's hebben me wat laten zitten in mn zwangerschap en verlof tijd en daarom zou ik het nu niet zo snel meer vertellen. Ik zou nu wachten tot het te zien is en als ik bijvoorbeeld ziek ben zou ik het vertellen maar anders wacht ik zo lang mogelijk. In jou geval van zwaar tillen en veel staan zou ik kijken tot wanneer dat moeilijk begint te worden en er rekening mee gehouden moet worden. Je bent niet verplicht om het te vertellen. Volgens mij moet je werkgever het uiterlijk 6 weken voor de uitgerekende datum weten.
Al snel ivm misselijkheid. Eerste zwangerschap geen medicatie hierdoor kon ik groot deel van ochtend niet werken. Nu meteen medicatie gevraagd en wilde wachten tot na echo van 29 december. Maar misselijkheid nam toch flink toe, dus toch al vertelt. Vind het echt niets om te moeten verbergen dat ik kotsmisselijk ben. Plus dat het nu juist in de middag echt niet gaat en ik boven de plee hang, dus ga nu eerder naar huis.
Ik heb het met 4 weken verteld aan mijn afdelingshoofd. Toen aan mijn assistent manager. Daarnaast aan mijn manager ook. Ik wilde open kaart spelen. Ik wilde als er iets was dat ze voor mij waren. Ze zijn er nu nog steeds voor mij en ze zijn erg tevreden. Nu hopen op een vast contract.
Ik heb het nog niet verteld. Ik ben van plan om het met 15 a 16 weken te vertellen. Eerder vind ik niet nodig. Maar ik heb dan ook een kantoorbaan en bijna geen kwaaltjes tot nu toe..
Ik zal het vrij snel moeten vertellen. Ik werk met straling en je werkgever is dan pas aansprakelijk en kan pas maatregelen treffen als je het hebt gemeld.
Omdat ik merkte dat ik deze keer ook heel veel last en klachten had, heb ik het met 8 weken na de eerste echo vertelt aan mijn manager en nog wel duidelijk gemaakt dat, omdat het nog zo pril is dat ik nog niet wil dat de rest van de afdeling het al weet. Daar had ze alle begrip voor. Als je merkt dat je echt veel last hebt van het tillen, zou ik het zeker vertellen, desnoods alleen je manager. Ben nu 11 weken en morgen heb ik de tweede echo. En als alles goed is, dan wil ik het wel officieel bekend maken. Mijn buikje is nu wel al aardig zichtbaar en ben het zat om het te verbergen
Ik heb het rond 12 weken verteld. Dan is het grootste risico voor een miskraam voorbij. Had ik echter het beroep gehad waar ik voor gestudeerd heb, dan had ik het eerder moeten vertellen vanwege straling.
Mijn contract moet eind deze maand verlengd worden. Mijn contract loopt tot 1 maart. Ik zal het dus pas bij 16 of 17 weken vertellen. Ik heb ook verder geen klachten of iets dergelijks. Dus geen extra reden om het te vertellen.
Ik weet nog niet zo goed wanneer ik het ga vertellen. Zolang ik me goed voel denk ik dat ik het nog even laat zitten (ook na 10 wk echo).
ik heb t verteld toen ik een week of 10 was! maar ik moet er wel bijzeggen dat ik een zittende baan heb..
Ik heb het maandag met 5w1dag moeten vertellen omdat ik met spoed naar het ziekenhuis moest vanwege hevige buikpijn. Dinsdag en gisterochtend gewerkt, maar ben gister weer in het ziekenhuis geweest en moet tot de volgende controle (vrijdagmiddag) bedrust houden. Ga dus met 5 weken al (hopelijk tijdelijk) de ziektewet in. Arme baas haha. Als het zou kunnen had ik het pas na de 12 weken verteld.