Fruit dan toch niet zo goed?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 27 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik ben verslaafd aan fruit sinds ik zwanger ben (groenten trouwens ook) en dat vond ik goed, want kan alleen maar gezond zijn voor de baby dacht ik. Nu hoorde ik echter dat teveel fruit niet goed is, want dat zijn ook suikers? Wat bedoelen ze daar dan mee? Dat je er dik van word? Of een andere reden? Ik ging er altijd vanuit dat je van fruit en groenten niet teveel kon eten?

Ik eet echt bergen van dat spul, 5 stukken fruit per dag is voor mij normaal, soms maak ik fruitpap of fruitsla en salades met verse groenten maak ik ook heel veel klaar (met of zonder stukjes kip en kaas erbij al naargelang het tussendoor is of een maaltijd)

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja veel suikers is natuurlijk niet goed voor je.

3. Niet meer actief

hmm wist ik ook niet ik eet vaak bananen

4. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    veel koohlydraten zitten ook suikers in ! bananen , en aardappels en zetmeel! zijn dingen waar ik op moet letten ook! ;)

5. Niet meer actief

dus geen kilo patat hihihih...

6. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    De verloskundige hier zei dat je met fruit vooral op moest passen met bananen, druiven en meloen, omdat daar inderdaad veel fruitsuikers inzitten en je daar dus redelijk wat van kan aankomen. Ze gaf ook meer de voorkeur aan het eten van groenten dan aan fruit. Ben overigens ook een echte fruiteter hoor. Hier wel 7-10 stuks op een dag (vooral mandarijnen op het moment en elstar appels)

7. Niet meer actief

gele paprika en tomaat uit t vuistje vind ik heeeeeeeerlijk

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    pas ook op voor verstopping he? Anders kan je dalijk niet meer poepen! hihi

9. Niet meer actief

nou dat poepprobleem heb ik 4 dagen gehad en vannacht om half een werd ik wakker met onwijze kramp,heb nog net de wc ghaald,...alles dr uut

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    gheheh ja dat heb ik ook wel eens. Eerst kan je dagen niet en dan ineens.... rennuh!

11. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    js precies die bananen haal ik ook niet meer ;)

12. Niet meer actief

ja nou lekker wakker worde midden in de nacht is dat dan...en sliep ik net weer een paar uur,word mijn zoon om half 4!wakker,..omdat hij blijkbaar op de creche overdag al te veel geslapen had...die moest zijn energie kwijt,dus die heb ik,hoe slecht het ook klinkt,voor 1 keer even een uurtje in de box laten spelen,en toen was t ook weer goed hebben we nog geslapen tot een uur of 8

13. Niet meer actief

en joma wat een schitterende 3d foto heb je als profielafbeelding!heel lief!

14. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    dank je :) is van bijna 4 weken geleden!

15. Niet meer actief

prachtig,...heaas kost het hier bij baby in beeld 110 euro zo'n volledig 3d/4d pakket...moet ik nog een eeuwigheid voor sparen lijkt wel hahah

16. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja dat hebben wij ook betaald! ;) maar ik kan je zeggen het is het sparen waard :)

17. Niet meer actief

hoe lang duurt zoiets?en ja ik betaal dan voor dvd,foto's en dergelijke,zelf een albumpje krijg je mee,dus moett sparen wel waard zijn?
    hoe zag jouw pakket er ongeveer uit?

18. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Nou die 3D foto is inderdaad heel mooi! Zo duidelijk zie je ze niet vaak.

19. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Denk dat je beter fruit kunt eten dan andere zoete dingen, zoals snoep, koek of vette dingen zoals friet en chips. Tenminste... als je geen diabetes hebt en op de koolhydraatjes moet letten.

Inderdaad, als je erg veel druiven of bananen eet, zitten daar wel veel suikers in en kun je snel groeien, maar kan me ongezonder snoepen voorstellen dan fruit.

20. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    babyvision delf geweest! en dan 4 foto,s en half uurtje + dvd en ook de overige foto,s op dvd voor 90 euro!

Deel Deze Pagina