Suikertest

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Freddel, 1 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Helaas moet ik weer een suikertest doen over een paar weken.
    Vorige keer moest ik bijna overgeven van het drankje. Hebben jullie tips hoe je het binnen houdt? Kleinere slokjes nemen of juist achterelkaar door drinken?
    Vinden anderen het ook zo'n verschrikkelijke test? Ik zie er nu al tegenop!
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Ik vond t enorm meevallen, smaakte naar citroen. Heb t zo snel mogelijk weggeklokt die 2 bekers.
     
  3. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    oohhh brrrrr die suikertest... Heb 'm ook 2 keer moeten doen. Ik heb het idee dat het per ziekenhuis verschilt of er een smaakje zit aan het drankje of niet. Ik heb nog nooit een drankje gehad wat naar citroen smaakte. Ben bang dat er niets anders op zit dan op dat moment zelf voelen wat je het prettigst vindt. Het blijft gewoon superranzig. Succes alvast! Hopelijk valt ie dit keer mee.
     
  4. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.802
    113
    Ugh die suikertest. Hier ook 2 keer moeten doen. Ik snap echt niet hoe iemand dat lekker kan vinden.
    De eerste keer ging wel maar de laatste keer heb ik echt de hele dag dat vieze goedje geproefd bij elk boertje. Helaas geen tips voor je, wel wens ik je succes.

    Ik heb het trouwens wel zo snel mogelijk opgedronken. Zelf ben ik meer van het type dat hoe langer ik erover zou doen hoe moeilijker het gaat.
     
  5. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Hier ook vorige week gehad, ook bij mijn eerste zwangerschap. Toen dronk ik het langzaam en was het daardoor dus niet te doen dus nu dacht ik hoppa in 1 keer wegklokken, dat hielp dus echt ipv langzaam drinken, zonder ademhalen hoppa!!! Denk maar aan dat je als kind iets smerigs moest eten en dat je dan de tip kreeg neus dichtknijpen en in 1x opeten.. Of kreeg ik alleen die tip v mn gekke moeder :roflmao:
     
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.864
    7.809
    113
    Amsterdam
    Echt zo snel mogelijk drinken, ik vond het wel meevallen als je dat deed.
     
  7. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb mn neus dichtgeknepen... En redelijk snel drinken maar tussendoor wel even goed diep ademhalen als misselijkheid opkomt... :|
    Niet zeker of neus dicht nu echt helpt dat je het minder goed proeft... Maar het is er wel ingebleven :rolleyes:
     
  8. Cinsam

    Cinsam Fanatiek lid

    12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Omdat ik echt een trauma heb van dat drankje als kind bleh. Kreeg ik via de huisarts zelf een prik apparaatje om een dag curve te prikken. Zo blij dat het zo kon. Prik mezelf nu nog wel eens af en toe. En hij blijft mooi laag gelukkig.
    Maar goed dat was je vraag eigenlijk niet. Maar misschien werkt jou huisarts hier ook wel aan mee.
     
  9. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Ik heb hem ook elke zwangerschap moeten doen. Beste te doen vond ik door snel te drinken en te vragen om een koud drankje. (Wij hebben de keuze in het ziekenhuis. Kamertemperatuur of koud)
     
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.892
    113
    Vrouw
    Kan je hem thuis af laten nemen? Ik zou er in ieder geval bij gaan liggen. De tweede keer kon het thuis. De derde keer kon ik ergens in het ziekenhuisje liggen. Beiden waren stukken beter dan twee uur in de wachtruimte moeten zitten terwijl alles draait.
     
  11. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Helaas moet ik dit keer in het ziekenhuis. Vorige 2 zwangerschappen heb ik het thuis gedaan en dan kan je idd gelijk gaan liggen daarna. Nu moet ik 2 uur in de wachtkamer in het ziekenhuis blijven zitten.
    Ik zie er echt nu al tegenop. Hopelijk hebben ze een koud drankje en helpt dat inderdaad. Ik ga er iig om vragen!
    Bedankt voor jullie reacties! Heel fijn om te weten dat ik niet de enige ben die het zo verschrikkelijk vies vind.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  12. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    In de koelkast zetten als het kan! En snel binnen werken inderdaad. Morgen hier terug aan de beurt :rolleyes:
     
  13. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Vorige zwangerschap vond ik hem ook vreselijk. Heb deze keer rond 16 weken weer een test gedaan. Ze hadden bij ons nu een ander drankje zonder smaakje en die was echt veeel beter te doen.
     
  14. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Vond t verschrikkelijk moest t bij een h.a. afnemen
    Ik moest m zelfs binnen bepaald aantal minuten opdrinken en had daar enorm moeite mee omdat t zoveel was
    Vond t net bedorven appelsap ofzoo_O

    En met wachten in de wachtkamer vroeg ze steeds of t ging maar wilde heel hard nee roepen maar zei steeds ja hoor.. want dacht als ik nu opsta en mee moet dan ga ik out..
    Een tip voor die wachttijd ertussen.. ik heb uiteindelijk op YouTube Philip geubels en Jochem Meijer zitten kijken, lachen en humor hielp dat sleepte me er echt doorheen
    Uiteindelijk was ze me een soort vergeten waardoor ik nog langer had zitten wachten
    Zodra ik me auto zat gelijk gaan eten had godzijdank eten meegenomen

    Maar ik zou dit echt geen 2de x meer hoeven willen doen..
     
  15. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Die suikertest vind ik dus echt niet erg om te doen, ik vind het altijd lekker zoet. ( in 2 zwangerschappen 3 keer moeten doen) Ik had het binnen 20 seconde op. :oops: Alleen 2 uur stilzitten vind ik dus helemaal niks, dat vind ik telkens vele male vervelender dan de test zelf.

    Ik zou dat drankje dus gewoon achterover gieten en verder proberen er niet bij na te denken.
     

Deel Deze Pagina