Wie ervaring met werk als oproepkracht en zwangerschapsverlof?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Linda1975, Jul 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda1975

Linda1975 Actief lid

Mar 1, 2008
    156
    0
    0
    Ik werk momenteel als oproepkracht, sinds begin dit jaar. Heb het vorig jaar ook gedaan overigens, maar sinds begin dit jaar draai ik regelmatiger uren. Gemiddeld 10 per week ongeveer en dat komt elke week voor.

Nu ben ik zwanger van onze 2e, ik merk dat mijn bekken al op beginnen te spelen. Ik sta zeker tot eind september wekelijks ingeroosterd, daarna zijn we een week op vakantie en ik zie tegen die tijd dus wel of ik nog kan werken of niet.

Tijdens m'n vorige zwangerschap (nu 4jr geleden) werkte ik als tijdelijke uitzendkracht, een opdracht die 10 maanden zou duren, maar ik moest na 6 maanden afhaken ivm bekkeninstabiliteit. Ik ging toen de ziektewet in (op basis van mijn gemiddelde loon en aantal uren van de afgelopen periode) en heb ook bevallingsuitkering etc. gehad. Ik zou daarna niet meer terugkomen (tegen de tijd dat ik bevallen zou zijn etc. zou de opdracht afgelopen zijn).

Maar hoe zou dat nu zitten als je werkt als oproepkracht?
    Ik ga sowieso het UWV nog eens bellen voor info, maar misschien dat jullie hier ervaring in hebben?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Volgens mij geldt nog steeds dat ze het gemiddelde aantal gewerkte uren moeten nemen over de laatste 3 maanden op moment dat je bijvoorbeeld de ziektewet in gaat... Maar ik weet niet hoe het precies zit met zwangerschapsverlof.

Share This Page