WGA en zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Giegel, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Hoi,

Ik ben gekeurd en kom voor >80% (niet duurzaam) in de WIA.
    Heeft iemand ook ervaring met het hebben van een dergelijke uitkering en tijdens de looptijd hiervan zwanger worden?
    Kan het zijn dat je weer goed wordt gekeurd als je zwanger bent en een kindje kan verzorgen?

Ik hoop dat er meiden zijn die hier ervaring mee hebben en mij wat duidelijkheid kunnen geven.

Groetjes,
    Giegel

2. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Giegel,

Ik weet nog niet zo goed hoe dat gaat. Maar je loopt de kans dat als je zelf volledig voor het kindje kunt zorgen en het huishouden kan doen, dat dat wel meegerekend wordt bij een herkeuring. Ze zullen er dan denk ik rekening mee houden dat je een aantal uur per dag kunt werken. Hoe dat uitpakt voor je percentage hangt af van je oude inkomen en het nieuwe wat je zou kunnen verdienen. Mocht je nodig hebben bij het opvoeden en huishouden dan ligt dat natuurlijk weer anders. Weet je al hoe je dat wilt gaan doen? Ik zie dat het al je derde wordt, klopt dat? Dan kan je vast al inschatten hoe je het straks gaat trekken, voor mij is dat nog een raadsel.

Ter info: Ik zit zelf gedeeltelijk in de WAO met een urenbeperking van 5 x 4 uur (+ wat andere fysieke beperkingen). Ik werk bijna naar vermogen (20 uur werken + 2 uur ADV). Als Ukkie er straks is, zal wil ik eerst 1 dag per week ouderschapsverlof opnemen. Mijn man neemt 1 dag per week. En omdat kleine kinderen 's nachts niet altijd slapen en ook in het weekend ouders nodig hebben, willen wij 3 volle dagen opvang (kinderdagverblijf), zodat ik 's middags kan uitrusten (lees slapen). Op die manier hoop ik het combineren van een baan en kind vol te kunnen houden. Ik zit trouwens al redelijk aan mijn max zit met mijn gezondheid en werk, dus ik ben benieuwd of het straks lukt.

3. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Hoi Peetje,

Ik kan sowieso niet zelf zorgen voor het huishouden en ook niet volledig zelf het kindje verzorgen. Dit kon ik bij m'n andere kinderen ook niet.
    Mijn andere kinderen zijn al wat ouder en kunnen ook erg veel zelf, mede doordat ze meteen vrij zelfstandig hebben leren worden door mijn lichamelijke beperkingen.

Tijdens een vorige WAO periode heb ik mijn kinderen gekregen, maar het gaat met de WGA iets anders heb ik begrepen. Ook is er tussentijds vaker contact tussen de arbeidsdeskundige en mij.

Wat betreft het rusten waar jij over schrijft, dit heb ik altijd gedaan als ze hun middagdutje deden. Op die manier was het voor mij te doen, maar in die periode werkte ik dus niet.

Groetjes,
    Giegel

Deel Deze Pagina