Hey, Sinds 2 dagen gaat Mees op handen en knieën zitten en wiebelt dan van voor naar achter op en neer. Is dit de voorbode van kruipen? Hij tijgert namelijk nog niet...Wel rolt hij al van 3,5 maanden van rug naar buik en sinds kort lukt het ook soms om van buik naar rug terug te rollen... Is dit herkenbaar voor iemand?
Ja mijn zoontje deed dat ook zo, heeft nooit getijgerd. Eerst kroop hij achteruit en met 6,5 maand ook vooruit. Nog niet zo soepel en erg langzaam maar hij kwam waar hij wilde komen Leuk! Dat is vroeg hoor!
@ tompoes Klopt, maar hij is sowieso erg snel met alles...hij heeft zelfs al een tand sinds 2 weken... @soeee Hoe lang duurde het toen nog?
Leuk zeg!! Dat is zeker een voorbode van kruipen Hij begrijpt dat ie vooruit wil, maar hij snapt nog niet dat ie daarvoor zijn handjes op moet tillen Straks krijg je het heeel druk met achter hem aan rennen, ik zou het huis maar vast helemaal kindveilig gaan maken (als je dat nog niet hebt gedaan)
Mijn dochtertje kruipt nu ongeveer een maand en heeft ook het hele tijgeren overgeslagen. Van voor naar achteren wiebelen heeft ze ook een weekje gedaan.
Ja hier ook vanaf 4.5 wibelen en 5 zeker al goed kruipen. Tijgerde nooit. Ze kroop en met 6.5 stond ze al op en liep langs
Yep.. deed zoonlief ook Hij was toen ook net 5 maanden.. tijgerde wel al maar is vrij snel overgegaan op echt kruipen hihi
Hier deed zoontje dat ook rond die tijd, maar hij is nu ruim een jaar en kruipt niet... Bij ons was het dus geen voorbode. Hij zit nog steeds graag op handen en knieën, maar als hij zich wil verplaatsen doet ie dat tijgerend.
Ben benieuwd hoe lang het dan nog duurt ik inderdaad sowieso ook maar eens op handen en knieën het huis door om de veiligheid alvast te checken!
Hier ook niet getijgerd, maar heeft wel lang tussen het wiebelen en kruipen gezeten. Daarnaast heeft hij nooit echt super goed gekropen, denk net een paar weekjes en toen issie gaan lopen
Ik wil niemand ontmoedigen, maar hier heeft het wiebelen zo'n 4 maanden geduurd. Pas tijgeren en vrij snel daarna kruipen "pas" met 11 maanden.
Hier heeft dat wiebelen voor mijn gevoel eeuwen geduurd (maand of 2) voordat er getijgerd of gekropen werd. Wel kon hij vanuit die stand zich aan de loopkarretje optrekken en daarachter gaan lopen met een maand of 7. Tijgeren deed hij met 8 mnd en daarna ook vrij snel kruipen. De dag dat hij 11 mnd werd kon hij los lopen. Ik denk dus dat het niet perse iets zegt over gaan kruipen. Het begin is er natuurlijk maar soms duurt het even voor ze door hebben wat ze met hun handen moeten.
Hier begon het ook zo, mijn dochtertje ging op handen en knieen wiebelen tijgeren en nu sinds zo ongeveer 2 weken echt kruipen. Ze is nu 6,5 maand. Tijgeren doet ze al zo ongeveer 1 maand. Zo schattig hoe ze het hele huis door kruipt.
Mijn jongste deed dat ook, 2 kanten op rollen met 3,5 mnd, en wiebelen vanaf 4,5-5 mnd. Toch ging ze 'pas' echt kruipen met 10 mnd ... Dus tja, voorbode? Een hele lange dan wel, ha ha . Je weet het maar nooit, ze doen het toch allemaal op hun eigen manier .