wiebelen op handen en knieën

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FloorMax, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Hey,

Sinds 2 dagen gaat Mees op handen en knieën zitten en wiebelt dan van voor naar achter op en neer. Is dit de voorbode van kruipen? Hij tijgert namelijk nog niet...Wel rolt hij al van 3,5 maanden van rug naar buik en sinds kort lukt het ook soms om van buik naar rug terug te rollen...
    Is dit herkenbaar voor iemand?

2. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Het is extreem vroeg maar niet geheel onmogelijk denk ik.
    Kan ook ontwikkelen / ontdekken zijn.

3. soeee

soeee Niet meer actief

Ja hier was dat echt de voorbode van kruipen! :)

4. gusto

gusto Niet meer actief

Ja mijn zoontje deed dat ook zo, heeft nooit getijgerd. Eerst kroop hij achteruit en met 6,5 maand ook vooruit. Nog niet zo soepel en erg langzaam maar hij kwam waar hij wilde komen :)

Leuk! Dat is vroeg hoor!

5. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    @ tompoes
    Klopt, maar hij is sowieso erg snel met alles...hij heeft zelfs al een tand sinds 2 weken...

@soeee
    Hoe lang duurde het toen nog?

6. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Ja lijkt me zo leuk voor hem! Je ziet dat hij graagmet grote broer 'mee wil doen' :p

7. soeee

soeee Niet meer actief

Niet lang, paar weken. Maar ons meisje was vrij laat Hoe. Tussen de 10 en 11 maanden haha

8. Leuk zeg!! Dat is zeker een voorbode van kruipen ;) Hij begrijpt dat ie vooruit wil, maar hij snapt nog niet dat ie daarvoor zijn handjes op moet tillen :D

Straks krijg je het heeel druk met achter hem aan rennen, ik zou het huis maar vast helemaal kindveilig gaan maken (als je dat nog niet hebt gedaan) :D

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn dochtertje kruipt nu ongeveer een maand en heeft ook het hele tijgeren overgeslagen. Van voor naar achteren wiebelen heeft ze ook een weekje gedaan.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja hier ook vanaf 4.5 wibelen en 5 zeker al goed kruipen.
    Tijgerde nooit. Ze kroop en met 6.5 stond ze al op en liep langs

11. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Yep.. deed zoonlief ook ;) Hij was toen ook net 5 maanden.. tijgerde wel al maar is vrij snel overgegaan op echt kruipen hihi

12. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.925
    113
    Vrouw
    Hier deed zoontje dat ook rond die tijd, maar hij is nu ruim een jaar en kruipt niet... Bij ons was het dus geen voorbode.
    Hij zit nog steeds graag op handen en knieën, maar als hij zich wil verplaatsen doet ie dat tijgerend.

13. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Ben benieuwd hoe lang het dan nog duurt:D ik inderdaad sowieso ook maar eens op handen en knieën het huis door om de veiligheid alvast te checken!:p

14. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Hier ook niet getijgerd, maar heeft wel lang tussen het wiebelen en kruipen gezeten. Daarnaast heeft hij nooit echt super goed gekropen, denk net een paar weekjes en toen issie gaan lopen ;)

15. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik wil niemand ontmoedigen, maar hier heeft het wiebelen zo'n 4 maanden geduurd. Pas tijgeren en vrij snel daarna kruipen "pas" met 11 maanden. :D

16. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier heeft dat wiebelen voor mijn gevoel eeuwen geduurd (maand of 2) voordat er getijgerd of gekropen werd. Wel kon hij vanuit die stand zich aan de loopkarretje optrekken en daarachter gaan lopen met een maand of 7. Tijgeren deed hij met 8 mnd en daarna ook vrij snel kruipen. De dag dat hij 11 mnd werd kon hij los lopen.
    Ik denk dus dat het niet perse iets zegt over gaan kruipen. Het begin is er natuurlijk maar soms duurt het even voor ze door hebben wat ze met hun handen moeten.

17. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier begon het ook zo, mijn dochtertje ging op handen en knieen wiebelen :) tijgeren en nu sinds zo ongeveer 2 weken echt kruipen. Ze is nu 6,5 maand. Tijgeren doet ze al zo ongeveer 1 maand.

Zo schattig hoe ze het hele huis door kruipt. :D

18. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn jongste deed dat ook, 2 kanten op rollen met 3,5 mnd, en wiebelen vanaf 4,5-5 mnd. Toch ging ze 'pas' echt kruipen met 10 mnd ;)...
    Dus tja, voorbode? Een hele lange dan wel, ha ha :p.

Je weet het maar nooit, ze doen het toch allemaal op hun eigen manier ;).

Deel Deze Pagina