Ik weet het, het is wat vroeg maar het valt dit jaar op woensdag... Of vieren jullie het dan toch in het weekend?
Zal een eerlijk antwoord op geven. Daar heb ik nog geen seconde over na gedacht. Als het op een woensdag valt dan ga ik er van uit dat ik het ook die woensdag viert altijd met sinterklaas probeer ik de dag zelf het te vieren.
nog geen idee, ben 10 december uitgerekend, dus hangt ervan af hoe het allemaal gaat lopen. Maar denk dat we het dan het weekend ervoor doen, dus 1of 2 december met de familie en de 5e gewoon thuis met ons dochtertje. (hopelijk lig ik dan niet in het ziekenhuis....)
Nog niet over nagedacht maar aangezien de oudsten niet meer geloven en die van 4 en 2 juist wel en die van 4 inmiddels naar school gaat zal het gewoon op 5 december zijn.
Misschien in het weekend bij familie, en op 5 december zelf met ons eigen gezinnetje.. Ben benieuwd hoe dat dit jaar zal gaan, want de jaren hiervoor zag ik mijn moeder, zusje en broertje ook als deel van mijn gezin, maar nu we anderhalf uur rijden verderop wonen is dat toch een beetje veranderd.. Vorig jaar was ook het laatste jaar dat mijn broertje in Sinterklaas geloofde, hij weet nu hoe het precies zit. Gezien z'n autisme en driftbuien, en het feit dat Damiën en hij echt absurd druk worden als ze in elkaar's buurt zijn, ben ik een beetje bang dat dat niet heel erg gezellig gaat worden, en dat hij misschien zelfs wel vertelt dat het allemaal 'niet echt is'.. En ik wil toch graag dat mijn kleine ventje nog wat langer blijft geloven, vind dat zó leuk! Kan overigens ook goed zijn dat, ookal weet hij dat het niet echt is, het nog steeds allemaal heel indrukwekkend voor 'm is en er niets aan de hand is.. Nouja, we zien het wel.. Op 5 december wordt het in ieder geval wel gevierd! Of thuis, of bij m'n moeder
Wij vieren het bij opa en oma en ik denk dit jaar het weekend er voor. Mijn zoons zijn nog te jong om het savonds na het eten te doen en de het weekend na 5 dec is al gereserveerd voor mijn oudste zijn verjaardag. Met kerst gaan wij dan naar de andere opa en oma. Dat vinden ze niet leuk, beide opa's en oma's willen dat we met Sint én kerst komen. Maar ik wil niet twee keer in een maand een race weekend hebben inclusief kinderen die gek worden van de hoeveelheid cadeaus. Mijn ouders wonen een uur verderop dus dat kost ons sowieso een hele dag dus dan moeten we een andere dag naar de andere opa en oma. Hoe doen jullie dat?
Weekend ervoor, op de dag zelf gaan we wat leuks doen met ons zoontje voor zijn verjaardag , en weekend erna vieren we zijn verjaardag voor familie en vrienden. Dat laatste is men al van op de hoogte gebracht
precies op een andere dag doen vanwege dat het dan weekend is vind ik zo "nep" dan kan je het net zo goed niet vieren (misschien scheelt het als je kinderen het nog niet echt doorhebben maar dan vind ik het persoonlijk nog steeds raar) de scholen houden er ook vaak rekening mee dat ze bv de volgende ochtend speelochtend hebben (met hun nieuwe speelgoed!) Persoonlijk zit ik er echt niet om te springen hoor (geen zin in!) maar ik gun de kinderen de magische Sinterklaas die ik vroeger altijd heb gehad en ze vinden het geweldig! Dus daarvoor doe ik mijn best. Geen supergrote kadootjes maar wel wat leuks!!