Vandaag is het weer zo ver: migraine. Heb dit ongeveer 1x per maand (dankjewel hormonen) maar weet dan echt niet wat ik met de kleine moet. Ik ligt vooral op de bank met pijnstillers en laat haar veel zelf spelen (voor zover dat gaat met 8 maanden). Als het te erg wordt dan komt mn man meestal naar huis. Het wordt alleen steeds lastiger: nu kruipt ze, maar wat als ze straks het huis door rent? Zijn hier andere moeders die migraine hebben? Hoe pakken jullie dat aan met de kinderen?
Ik heb het helaas heel erg, soms 4 dagen in de week. Als het echt niet anders kan moet mijn man thuis komen. Maar meestal als ik mijn medicijnen in neem hang ik een beetje op de bank. Mijn dochters zijn nu 2 en 5 en die. Vermaken zich wel even, desnoods zitten ze achter de tv/ iPad. Bij mij begon het pas weer na het stoppen met de bv, toen was dochter 17 maanden. Met een heel kleintje lijkte me dat wel lastiger. Geen andere oppas in de buurt? Vorig jaar was mijn moeder er nog, die wilde wel eens even komen zitten. Nu is mijn man de sjaak.
Hier is het gelukkig een stuk minder dan voor mn eerste zwangerschap. Maar goed als het dan zo ver is gaat dochter naar de oppas.. dan kost t me wel geld maar dan heeft ze tenminste een leuke dag..
Zo dat is wel heel veel! Fijn dat je kindjes zich vermaken. Normaal heb ik mn ouders in de buurt maar mn moeder is ziek dus dat gaat ff lastig worden de komende maanden.
Geen idee hoe dat zit. We gaan over 4 weken verhuizen dus dan maar even in de buurt kijken daar inderdaad.
Heb het gehad. Met eerste was het soms echt hel. Maar met 1 mamadag in de week en de overige dagen opvang of papa thuis was dat meestal wel te regelen dat ik met oordoppen en gordijnen dicht in bed kon kruipen. Toen tweede er was en wij dus klaar waren met kinderwens ben ik aan de mirenaspiraal gegaan, en sindsdien bijna nooit meer migraine. Dus als het echt door je hormonen komt en je hebt geen wens voor nog een kind, dan raad ik je die echt aan.
Ik heb na de bevalling van de eerste maandelijks heftige aanvallen gehad. Tijdens de zwangerschap van de tweede wekelijks mildere maar wel in combinatie met vermoeidheid, lage bloeddruk en te weinig ijzer. Op de momenten dat ik bang was dat ik niet goed genoeg meer zou kunnen opletten had ik echt wel de box nodig. Dan wisselde ik telkens speelgoed af. De oudste vond het geen enkel probleem, hij vermaakte zich erg goed. Toen onze tweede man er was was onze oudste 1 jaar en kon hij zich ook vermaken in de box en stonden er 2 naast elkaar. Deuren kon hij nog niet open doen en zijn kamer is helemaal kindveilig dus daar trokken wij ons ook terug. Al met al liep het best soepel en kon ik ze toch goed tevreden houden. Sinds de jongste 1 geworden is zijn de migraine aanvallen mild genoeg om doorheen te gaan. Maar in geval van nood zouden wij nog naar de kinderkamer kunnen en dan zouden ze daar veilig kunnen spelen zonder mogelijkheid de ruimte te verlaten. Het is een fijne gedachte om een plan achter de hand te hebben als je even niks anders zou kunnen.
Klinkt heftig! Ik had het voor mijn zwangerschap vaak en hevig en tijdens juist helemaal niet. Nu maandelijks... Zo'n hele veilige kinderkamer vind ik wel een top idee
Ik kan ook echt helemaal niks als ik migraine heb. Ik functioneer dan gewoon niet meer. Gelukkig heb ik de laatste 5 jr amper aanvallen, maar als ik ze heb dan moet ik echt anderen gaan bellen. Gelukkig heb ik 3 mensen waar ik een dealtje mee heb kunnen sluiten. Mijn schoonmoeder, de overbuurvrouw en een vriendin. Die ben ik dan ook superdankbaar.
Bij mij net als Topper. Na mijn zwangerschap nog maar zo’n 2á3 keer per jaar, maar als het zover is dan wel erg. Eerste dag met overgeven, totaal niet functioneren, dag twee geen licht en geluid of beweging, dag drie nog een bonkend hoofd, maar kan dan wel douchen, tv kijken, eten, rustig vegeteren zeg maar. Ik kan gelukkig altijd mijn moeder of mijn zussen bellen, dus hier altijd een oplossing. Zou niet weten wat ik moet doen als ik niemand zou hebben... sterkte. Heb je wel goede medicijnen? Alleen pijnstillers (ibu/prctml) werkt meestal niet bij migraine.
Heb mn eigen cocktail doordat ik steeds van de vreselijke huisartsen had... Naproxen met paracetamol (ooit als tip gekregen van een arts bij galstenen en kreeg t ook in het zkh na mn ks). Zo'n aanval als jij beschrijft heb ik gelukkig maar 1x in de paar jaar. Meestal heb ik een halve dag geen licht/geluid/beweging en een halve dag vegetatieve staat. In het nieuwe huis wordt de kinderkamer helemaal kindproof en gaan we er een luie stoel in zetten. Mocht er dan geen hulp zijn dan kunnen we daar kramperen.