Wanneer vieren jullie sinterklaas?!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door miss C, 6 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Wij hebben het tot nu toe altijd op 5 december gedaan, in de avond. Dit jaar doen we het op zondag 2 december en al vroeg in de middag. Mijn dochter slaapt overdag niet en is tegen 18.00 / 19.00 uur echt moe en begint dan chagerijnig te worden. Aangezien dat zij de enige is die gelooft en we het voor haar vieren zullen we het dit jaar maar wat eerder vieren.
     
  2. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Dit jaar gewoon op woensdag 5 dec. Vroeg eten, zak met cadeaus, leuke manier uitpakken even mee spelen en naar bed. Gewoon ietsje later dus. Oudste kan dat wel hebben voor een keer. Jongste is 1’en snapt er sowieso geen bal van.
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Wij vieren het twee keer. Op 2 en 9 december, ene keer de middag en de andere keer savonds.
     
  4. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.269
    2.441
    113
    Vrouw
    Ik snap echt werkelijk waar niet waarom Sinterklaas gevierd wordt NA 5 december. Maar misschien ben ik traditioneel daarin. Wat is een traditie waard als je er zelf wat anders van maakt. Mijn kinderen zouden er niks van snappen.
     
    wwrr vindt dit leuk.
  5. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    1 december bij mijn ouders. Schoonouders hebben besloten dit jaar onze kant op te komen, dus die mogen 5 december aansluiten als wij het zoals altijd het met het gezin doen. Wel lekker hebben we onverwacht een vrije dag in het weekend ervoor;)
    Dochter heeft trouwens studiedag de 6de, dus maakt niet uit dat het laat wordt
     
  6. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat een botte opmerking. Je weet de reden toch niet waarom mensen het later vieren. Als je het met familie viert kan het zijn dat mensen moeten werken of er is een andere reden waardoor het niet eerder kan. Er zijn ook bedrijven waar je in december geen vrij kan vragen.
     
    Roanna, Hopsatee en suus1983 vinden dit leuk.
  7. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    1 en 8 december
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.352
    113
    Voor mij maakt de datum waarop ik het vier geen deel uit van een traditie. De traditie hier is oa dat we het met familie vieren, omdat we het een familiefeest vinden. En ik vind die traditie belangrijker dan de exacte datum waarop het gevierd wordt. Dus als dat betekent dat we het om het met elkaar te kunnen vieren het bv. op 6/12 moeten vieren, dan doen we dat. De ervaring leert dat onze kinderen dat prima begrijpen.
     
    Roanna en suus1983 vinden dit leuk.
  9. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Op 5 december. We beginnen op tijd, in plaats van eten en daarna moeten opruimen zetten we hapjes op tafel. Beginnen we direct en kan sowieso de jongste op tijd op bed.
     
  10. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Omdat mijn man van 1-7 december storingsdienst heeft en dan dus kans heeft het hele feestje te missen. Eerder vieren is geen optie want dat is te vroeg, vrij vragen in december ook niet.
    Ja mijn oudste had er ook vragen over maar is ook nog wel zo goedgelovig dat ze het geloofde toen ik zei dat er zoveel kindjes bij gekomen waren in ons dorp dat piet een paar dagen langer blijft om alle kinderen hun cadeautjes te brengen.
    Overigens krijgen ze wel wat kleins op 5 december met een briefje dat de rest op 8 december gebracht wordt.
     
  11. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.269
    2.441
    113
    Vrouw
    Maar wanneer zet je dan de kerstboom? Ook pas na de 8e? Het lijkt me voor de kinderen zo vervelend dat helemaal wordt toegeleefd naar 5 december en dat het dan nog langer duurt
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.811
    32.715
    113
    Ach nee joh. Dat maakt ze helemaal niet uit. Wij vieren het dit jaar voor het eerst op 5 december en voorgaande jaren altijd na 5-12 en is nooit een probleem.
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.352
    113
    Als ze weten wanneer je het viert, dan is de datum om naar toe te leven toch anders? (Zelf doe ik die enkele keer dat we het later vieren overigens op 5/12 toch wel een cadeautje, zodat ze op 6/12 wel mee kunnen praten.)

    En de kerstboom zetten we hier inderdaad pas op na Sinterklaas. :)
     
  14. MariMari

    MariMari Actief lid

    8 jun 2018
    204
    331
    63
    Vrouw
    Thuis
    Wij vieren het 1 december 's avonds bij m'n zus en zwager, 2 december 's middags bij opa, 5 december blijven we gewoon met z'n drietjes thuis en gaan we denk ik gourmetten en komt er nog een vergeten Sintcadeautje...8 december is zoontje jarig en 9 december zetten we de kerstboom neer :p

    Toptijd :D
     
  15. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.096
    5.273
    113
    2 december. Mijn familie moet van ver komen dus dan doen we het lekker in het weekend :)
     
  16. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.053
    3.520
    113
    Vrouw
    De kinderen leven toch toe naar de datum waarop het gevierd wordt? Of dat nou 20 nov. of 8 december is? Net zoals met een verjaardag, die wordt hier alleen op de dag zelf gevierd als het in het weekend is.

    En de kerstboom 'pas' na de 8e? Dat vind ik persoonlijk eerder een gevalletje 'dan al?'....
     
  17. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Uhm de 15e of de 16e...Eerder vind ik ook niet nodig. Hij had ook de 15e of de 16e gekomen als we eerder sinterklaas hadden gevierd hoor.

    Mijn oudste baalde wel even toen ik zei dat we het pas de 8e vieren want ook zij kijkt natuurlijk sinterklaasjournaal waar gezegd wordt dat sinterklaas 6 december weer Spanje gaat. Maar ik heb gewoon gezegd dat er altijd pieten achterblijven omdat het soms niet lukt om alle kindjes vóór 5 december kadootjes te brengen. Er zijn tenslotte wel 5 baby's in onze omgeving geboren dus tja ook meer kindjes om langs te gaan en omdat papa toch storingsdienst heeft, heeft sinterklaas bedacht dat ze dan bij ons wel een paar daagjes later kunnen komen. Dus ja 3 nachtjes langer slapen (maar ook een keer extra dr schoen mogen zetten daardoor!) Maar het feestje wordt er niet minder gezellig door hoor!
     
  18. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    5 december in de avond thuis. Kinderen hebben de volgende dag studiedag dus langer opblijven is geen probleem.

    De 6e krijgen we dan telefoon van mijn tante dat er bij oma ook nog cadeaus zijn bezorgd door de pieten die in de war waren, en of we de 9e langs komen.

    Nou geloven mijn kinderen niet meer hoor, maar later vieren is hier dus nooit een probleem geweest.
     
  19. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Op 5 december. Op mijn werk is het namelijk rustig ivm Sinterklaas en mijn man kon makkelijk een middag vrij nemen.

    Grootouders werken niet meer, dus die komen deze kant op en eten gezellig mee.
     
  20. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.331
    842
    113
    volgende week zaterdag. Zodat ze zondag heerlijk nog een dag kunnen spelen met het nieuwe spul.
     

Deel Deze Pagina