Kinderen uit elkaar…

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door cs1986, 1 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cs1986

cs1986 Actief lid

7 mrt 2013
    117
    4
    18
    NULL
    NULL
    Heeft iemand tips om te voorkomen dat ik de hele dag als een politie-agent mijn twee zoons van 6 en 9 jaar uit elkaar moet houden? Ze kunnen elkaar maar niet met rust laten, zoeken continu de grenzen op en dagen elkaar uit. Gunnen elkaar het licht in de ogen niet op het moment. Mijn kinderen willen beiden niet boven spelen, maar overweeg om ze nu maar om de beurt naar hun kamer te sturen, zodat ze niet meer bij elkaar in de buurt komen.. herkent iemand dit en hebben jullie tips?

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.673
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een tijdje gehad dat twee van de jongens niet in elkaars omgeving konden zijn zonder geklier.
    Ik heb ze toen gezegd dat ze vanaf die dag elke dag samen moesten spelen op de slaapkamer tot ze normaal met elkaar om konden gaan. Dat gaf best gemopper en geklier die eerste dag, maar de tweede dag ging het een stuk beter. Ze gingen in overleg wat ze gingen doen en merkten dat het zo voor henzelf ook niet gezellig was.
    Twee/drie dagen hebben ze dat gedaan en toen vond ik het weer acceptabel.

Ik zou dus echt kiezen voor rigoreuze maatregelen. Zo met elkaar omgaan wordt niemand blij van. Dus ja ik zou ze gerust om de beurt op de kamer laten spelen.
    Of ze verplichten naar buiten te gaan. Mits het weer dat toelaat. Dat wil ook nog wel eens helpen.
    Mijn jongste twee kunnen ook niet zonder elkaar, maar af en toe ook niet met elkaar.
    Ze zijn 7 en 11 en spelen veel samen, maar na bijv een week vakantie zijn ze echt wel een beetje op elkaar uitgekeken. (En ik op hun gekift;))
    Dan stuur ik ze nog wel eens naar buiten met de melding dat ik ze het eerste uur niet wil zien of horen. Dat houden ze dan stipt 1 uur vol of meteen een hele middag:D

GossipGirlxoxo en cs1986 vinden dit leuk.
  3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Wat @Zxcvb ook zegt, laat ze het eerst samen maar oplossen.

Hier ook wel toegepast, dat werkt toch vaak wel goed. Hooguit dat ze dan gaan samenspannen tegen mij :roflmao:

En als ze bij vakanties lang op elkaars lip zitten, dan houdt het op een gegeven moment wel op, dus dan stimuleer ik wel dat ze apart van elkaar wat gaan doen of wat met een vriendinnetje afspreken.

Zxcvb vindt dit leuk.
  4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja, dat deed ik soms ook. Ga het samen maar uitzoeken en ik hoor het wel als jullie tot een oplossing zijn gekomen.
    Na een nog wat geknor over en weer kwamen ze er meestal wel uit.
    Nu schelen ze niet zoveel in leeftijd en gingen elkaar niet te lijf, dus dan vind ik zo'n oplossing wel goed.

5. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Hier ook een poos gehad. Als het echt te gortig werd, deelde ik de woonkamer in tweeën. Dochter moest in haar helft blijven, zoon in zijn helft. Aan weerszijden van de "grens" was een denkbeeldige strook waar ze niet mochten komen, zodat ze uit elkaars buurt bleven. Praten met elkaar mocht dan niet. Ieder met z'n eigen speelgoed. Zo konden ze toch beneden blijven spelen en had ik geen geruzie meer aan mijn hoofd :thumup:

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.122
    113
    Home
    Naar boven sturen en zelf laten oplossen door samen te spelen

Ik ben gestopt met waarschuwen en ermee bemoeien

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina