Ik zou graag 3 kindjes willen en voor mijn 30e klaar zijn. Het kan maar je hebt het niet voor het zeggen! Ben nu net 23 geworden en zwanger van de 1e. Maar ik weet ook dat het heel goed anders kan. Een vriendin van mij had ook ongv dezelfde ideeen als ik. Maar zij is nu onderhand al 32 en nog niet zwanger! Dus blijft moeilijk.
Je nieuwsgierigheid mag ook zeker! Ik vind het ook wel interessant om de reacties te lezen. Het maakt wel verschil of men al kids heeft en nog jong is. Als ik nog in de 20 zou zijn en kids zou hebben zou mijn grens ook veel lager liggen. Zoals iemand hier zei, je verlegt het echt als je in bepaalde situaties komt, helaas. Maar het doet me wel goed om te lezen dat men wel beseft dat je het niet altijd voor het kiezen heeft. Ik had het ook anders gewild. Ik dacht toen ik tiener was dat ik rond m'n 28e ook wel "klaar" zou zijn. Hoe anders kan het lopen... Maar niet minder blij en gelukkig nu en SUPERtrots op m'n kindje dat hij het zo ontzettend goed doet ondanks de gekke situatie.
Ik ben nu 21 en mama van mn eerste kindje, of er ooit meer komen weet ik niet. Maar ivm het mmm trajact zou ik zelf niet ouder willen zijn dan 30, mocht er een 2de kindjeswens zijn
Voor mezelf heb ik de grens 30-32 gemaakt. M'n ouders waren 34 toen ze mij kregen en ik merk een generatiekloof... M;n schoonouders waren 21 toen ze kinderen kregen en waren 29 toen de laatste kwam, merk dat daar minder generatiekloof is dan bij mn eigen ouders. Ik ben 27 als deze komt en ik heb altijd gezegd 'voor mn 28e wil ik moeder zijn'
Ik ben nu 24, maar ben net 25 als het beebje komt. Ik zou graag voor m'n 30ste klaar willen zijn. Mijn vriend is 7 jaar ouder, dat telt voor mij ook mee.
Ik was 25 toen ik de eerste kreeg en net 31 toen de laatste is geboren. Geen idee wat de leeftijdsgrens is voor mij. Mijn moeder was 35 toen ze mij kreeg en ik heb best "last" gehad van de generatiekloof. Maar dat zal per ouder ook weer verschillen denk ik zo.
ik wilde altijd voor mijn 35e "klaar" zijn met 3 kinderen. Helaas heb je het niet altijd voor het zeggen en is mijn 1e geboren toen ik 36 was, 2e strakjes als ik 37 ben. Als er ooit nog een 3e komt dan zeker wel voor mijn 40e en ook weer zo dicht mogelijk op de andere 2 zodat ze als broer/zus nog een hoop aan elkaar hebben qua leeftijd.
Dat is dus ook mijn idee...... Was hier uhh 27 toen mn eerste kreeg... en krijg nu de derde rond mijn 31ste verjaardag... Mijn moeder kreeg de laatste op haar 38ste..... toen ging het nog wel... maar nu de jongste spruit begint te puberen en zij ouder is als toen (lichamelijk ongemakken heeft) met ons..... vindt ze het erg zwaar...!! nu zijn de pubers van nu ook wel weer anders dan dat wij waren..... Soms heb je het niet voor het kiezen en lopen dingen zo..... maar voor ons was het wel een reden om ze redelijk snel "achter elkaar" te hebben..... en de natuur werkte mee...
Ik heb nooit zo bij leeftijd stilgestaan, maar ik vind 2 kindjes mooi geweest dus hierna zijn wij klaar en ik ben nu 31. Maar ja, mijn leven is nou eenmaal zo gelopen, wie weet hoe het was gegaan als ik bijv. mijn vriend niet had leren kennen.
Ik wilde altijd graag jong moeder worden. Mn eerste kind is geboren toen ik 20 was en nu 7 jaar later, ben ik pas zwanger van de 2e en dat terwijl ik toch nog wel graag 1 of 2 kindjes er bij zou willen. Maar het moet allemaal maar lukken natuurlijk. Ik heb geen idee hoe ik er tegen die tijd tegenaan kijk, maar nu ligt bij mij de grens op ongeveer 40 jaar.
In mijn situatie (ik word heel erg gemakkelijk zwanger) wil ik rond mijn 30e het gezin compleet hebben. En omdat ik nu op mijn 27e ruim 10 weken zwanger ben en het graag bij twee kinderen wil houden zal het ook lukken mocht het allemaal goed blijven gaan met de tweede zwangerschap. Mijn zus daarentegen wil pas op latere leeftijd (rond haar 35e) aan kinderen beginnen en haar vind ik absoluut niet te oud. En ook al wens je graag op jongere leeftijd zwanger te worden is het zoals veel meiden hier helaas het bewijs van zijn niet vanzelfsprekend dat je een zwangerschap of geboorte van je kindje kunt plannen. Ik denk dat ik de algemene leeftijd waarop ik het te oud vind rond de 45 zou plaatsen maar dan nog hangt het erg van de persoon af. Een ding waar ik wel zeker van ben is dat ij 70 (topic van een tijd terug) echt veel te oud vind.
Na mijn 35e het liefst niet meer. Maar als ik nog een derde zou "willen" dan zal het nog rond mijn 35e worden.
Dat is lastig om te zeggen... ik wil sowieso voor mijn 30e klaar zijn (ik ben nu zwanger van de eerste en ben 24 jaar oud). Maar ik kan me ook goed voorstellen dat als ik 'pas' op mijn 35e mijn partner was tegengekomen, ik dan ook heel graag nog kinderen had gewild. En waarom niet? Maar ik vind het wel erg leuk om jong moeder te worden!
Ik ben nu 19 en verwacht de eerste. Denk dat ik als ik boven de 30 ben geen kinderen meer wil. Dan vind ik het leeftijdsverschil ook te groot worden. Dus voor mij ligt de grens bij 30 jaar.
ik sluit mij hier bij aan, maar voor mij zelf zou de grens 40 zijn. ben nu 28 en zwanger van de eerste.
Tja mijn biologisch klok ging pas laat luiden. Wij hadden ook nog eens het geluk dat onze wens vrij snel vervuld was, dus kan nu zeggen dat mijn grens 35 is. (Wij willen het er ook graag maar bij 1 houden)
voor mijn 30 ste wil ik er klaar mee zijn en dat gaat ook wel lukken. ik ben nu 24. de eerste wordt morgen 1 jaar en de tweede is onderweg. die verwachten we in maart 2011. 2 kindjes zijn voldoende.
ik ben zelf in verwachting van ons 2e kindje daar blijft het ook bij, maar wou altijd kinderen voor mijn 25e en zeker voor me 30e.
wij willen graag 3 kindjes en we hopen klaar te zijn als ik 30 ben. over wanneer ik te oud ben heb ik nooit over nagedacht. alle vrouwen in mijn familie komen erg vroeg in de overgang, dus de natuur maakt waarschijnlijk die keus voor mij als ik rond de 35 ben.