Heb nog een koelkast vol etenswaren en we gaan overmorgen op vakantie! Dat komt noooooit op! Wat kan je allemaal invriezen eventueel? Ik heb nog een ongeopend pak gerookte zalm? Ham, kipfilet, kant en klare pannenkoeken, gebraden gehakt, cervelaatworst... help!
Als ik op vakantie ga zet ik altijd de koelkast (+ vriezer want het is een combi) uit en geef ik eventuele spullen die niet op zijn gegaan aan vrienden.
Ik weet dat mijn beste vriendin op zaterdag een brood koopt en beleg en dan dr boterhammen invriest en die dan de hele week meeneemt naar dr werk! Ik weet dat ze dit o.a. met ham en jam doet... Geeeen idee of het ook daadwerkelijk is verantwoord, maargoed
pak gerookte zalm, kan perfect, veel horeca zaken doen dit ook Ham, ja kipfilet, ja kant en klare pannenkoeken, volgens mij wel gebraden gehakt, ja cervelaatworst, plakjes? Zo ja dan kan het prima, ik doe het altijd met salami
Vleeswaren en pannenkoeken kun je invriezen. Zalm weet ik niet, dat eet ik niet. Mijn moeder heeft t wel eens gedaan.
Ja hoor kan allemaal prima in de vriezer , Is eigenlijk hetzelfde als gewoon vlees . Ik doe ook altijd alles in de vriezer . En nog nooit ziek geworden . Alleen kant en klare pannenkoeken weet ik niet
Wij vriezen vleesbeleg en kaas (geraspt en plakken) ook in. Gerookte zalm zal ook wel kunnen denk ik, maar je kan ook naar de houdbaarheid kijken, want het kan goed na je vakantie ook nog goed zijn.
Alles wat je opnoemt kan zonder problemen in de koelkast. Doe vaak vleeswaren in de vriezer en pak het er uit wanneer trek of als het nodig is.
Wat goed, dames! Bedankt! Cervelaat is in plakjes voor op brood inderdaad, dus dat kan allemaal? Ben zo bang dat het vies wordt bij het ontdooien? Gerookte zalm dus ook? Fijn! Hij is net niet meer houdbaar als we terugkomen Pannenkoeken twijfel ik ook over qua ontdooien of dat lekker blijft. Ik kan idd ook wel wat meegeven aan mn ouders die nog langkomen! Heb idd vaker gelezen over kant en klaar gesmeerde/belegde boterhammen invriezen, maar kan me niet voorstellen dat het echt lekker blijft. Zeker smeerbaar beleg, dat trekt er toch helemaal in?
Pannenkoeken smaken nog 'prima' hoor. Voor zover die voor het invriezen en ontdooien al goed smaken Ik vries voor de kids ook altijd poffertjes in.
Volgens mij kan dat allemaal best ingevroren worden. Bij twijfel zou ik het hoe dan ook proberen. Als je het er na het ontdooien toch niet meer zo goed uit vindt zien / lekker vindt smaken of ruiken, dan kun je het alsnog weggooien. Fijne vakantie!
Ja hoor geen probleem WIj doen 1 keer in de maand de grote boodschappen waaronder ook vleeswaren voor een langere periode. Nog nooit geen problemen gehad. Voor het ontdooien zie thet er niet zo smakelijk uit maar als het eenmaal ontdooid is zie je er niets meer van
sm van zus doet het ook. Zij koopt in de Makro 1kg gekookte ham en dan steekt ze die per 2 of 3 sneetjes in zakjes in de diepvries. Kan je t gewoon niet meenemen op reis?