Vanaf welke leeftijd beginnen jullie met vingerverven? Het lijkt me al zo leuk maar ik ben bang dat ze het in dr mond stopt . Misschien een alternatief, dikke potloden ofzo? Of is dat ook nog te vroeg?
Met 13/14 maanden gedaan. Inderdaad wel opletten dat het niet naar het mondje gaat. Maar dat heb je met potloden en wasco's net zo goed. Aaron vond het hartstikke leuk. En ik ook. Eens iets anders doen dan bouwen of voorlezen . Het makkelijkste gaat het trouwens inderdaad wel met dikke potloden vind ik zelf. Dat geeft ook aanzienlijk minder zooi.
Ik ben hier nog niet begonnen met vingerverven, maar wel met kleuren. Kleuren vind ie FANTASTISCH!! Niet alleen het echte kleuren van het papier, maar ook het kleurtjes benoemen, in en uit het emmertje, etc. Hier en daar gaat er nog het nodige in de mond en op de grond, vandaar dat ik het vingerverven nog heel eventjes laat voor wat het is... Je hebt van die Kortjakjes of Klein Duimpjes o.i.d. (weet even niet meer hoe ze heten, hahaha, heb ze notabene zelf ). Dat zijn kleine dikke potloodjes die ze goed vast kunnen houden. Ik heb ze bij de Blokker gehaald, voor 5 euro.
Ik heb voor haar eerste verjaardag al met haar geverfd. In eerste instantie vond ze het maar vies, het kwam dus ook niet in haar op om het in haar mond te stoppen. Kleuren doen we ook al een hele tijd heel regelmatig, vindt ze geweldig. Ik heb van die dikke wasco's gekocht, gaat heel goed.
met een maand of 6 al, toen ze genoeg kon grijpen enz. Tuurlijk willen ze het in het mondje stoppen, maar je zit er toch naast???
Julia vond vanaf een jaar ongeveer kleuren leuk, met dikke potloodjes of met krijtjes. Vorige week hebben we voor het eerst gevingerverfd, en dat was errug geslaagd! Lekker veel blaadjes en veel verf, super. Ja, ze zat er wel onder (vooral af en toe even kriebelen aan je gezicht ), maar ze at het niet op. Dat deed ze in het begin met de potloden/krijtjes wel, maar dat leren ze vanzelf.
Vanaf dat hij 1 jaar is hebben we het nu een paar x gedaan, voor verjaardagen enzo, om kaartjes te maken of zo'n leeg schilderij van de action volkliederen. Hij vind het leuk, maar is er wel zeer onhandig mee. haha
Bij de Prenatal heb ik een plastic slabber gekocht met mouwen (en dan elastiek aan het eind van de mouwen). Ideaal bij het zelf eten en ook voor schilderen. Als je nieuwsgierig bent moet je het gewoon eens proberen. Zorg dat ze de verf niet opeten en neem een lekker groot vel papier. Je kunt je kindje in de kinderstoel zetten en 2 hydrofielluiers erbij nemen (1 nat 1 droog). Zo kun je de ergste verf alvast weghalen voor het handen wassen. Pas op dat je eigen kleding niet helemaal onder zit als je ze uit de kinderstoel haalt en je kind je even vast pakt (gebeurd mij zo vaak). Hang de tekening op en bekijk samen eens hoe mooi het is geworden! En als het nog niet gaat, gewoon even in de kast en later nog eens proberen. Hier gaat het verven wel goed, potloden zijn nog moeilijk (ze eet de punt op en als dat niet mag gooit ze de potloden weg)
vingerverven vindt ze vanaf een jaar ofzo leuk, kleuren met potloden pas sinds een paar weken. Ik heb het gewoon af en toe geprobeerd en als ze niet reageerde was het snel over en opeens 'snapte' ze het. In haar mond stoppen doet ze het niet. En ik zit er altijd met een washandje naast voor het geval ze sneller is en haar hand in haar haren doet ofzo komt ook nog wel eens voor.
Ik verf al met onze zoon. Hij vind het geweldig om lekker met zijn vingertjes aan de verf te voelen. Uiteraard wil hij wel pogingen doen om het in zijn mondje te stoppen, maar dan hou ik hem tegen.
hai, ik ben het met acht maanden gaan doen en ze vond het geweldig. Inderdaad even opletten dat ze niet naar haar mond gaat, maar dat deed ze niet. Ze vond het alleen al helemaal geweldig om te snerten en te voelen.
Oh leuk, dan ga ik ook vingerverf kopen. Gister toevallig klein duimpjes gekocht om te kleuren. Ze wil ze echter nog in haar mond stoppen. Als ik ze dan uit haar mond haal vind ze het niet meer leuk. Ik denk dat ze vingerverfen wel heel leuk gaat vinden, ze ligt namelijk helemaal slap van het lachen al Po van de teletubbies haar hand in het tubbietoetje stopt en daar de kamer mee gaat "versieren" Kan niet wachten hoe ze reageert als ze dat zélf mag doen