Wanneer visite

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door carrolyn, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik snap eigenlijk niet zo goed wat een ander ermee te maken heeft... Je belt als je daar zin in hebt, niet eerder en niet later. Dat is zo vanteboren wat lastig te bepalen, maar de enige die dat bepalen zijn je man en jij....

2. misa

misa Niet meer actief

Je moet bellen wanneer jullie daar aan toe zijn. En mensen mogen komen wanneer jullie dat willen!

Ik ben om half 10 savonds in het ziekenhuis bevallen en we hebben ik denk tussen half 11 en 11 uur alle mensen gesmst en gebeld. Om half 12 waren onze ouders er even. Wij wilden het heel graag delen en juist vlak na de bevalling had ik door alle hormonen erg energie. Maar ik vond mijn bevalling wel heel zwaar (ingeleid, weeënstorm, vacuüm, knip).

Maar je moet doen waar jij (jullie) je goed bij voelen! En je kunt vooraf altijd aangeven dat als jullie bellen, dat jullie dan wel laten weten wanneer ze mogen komen.

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ben om 23.22 bevallen en ik denk dat mijn man een uurtje later mijn ouders gebeld heeft (mijn schoonouders hebben we niet 's nachts gebeld want mijn schoonpa zijn moeder is die dag overleden om 16.00 en onze dochter is 's avonds geboren)
    Ook hebben we 2 van onze vrienden gebeld die wilden ook 's nachts gebeld worden.
    Mijn ouders en zusje zijn rond 01.30 nog komen kijken in het ziekenhuis kon makkelijk want ik lag alleen op een 4 persoonskamer. De eerste 24 uur mochten alleen mijn man en ik Nina vasthouden i.v.m. vacuümverlossing.

De allerleukste reactie vond ik van een vriendin die kregen we niet te pakken omdat ze aan het werk was in het ziekenhuis en mijn man stuurde haar een WatsApp met een foto en die stond echt met open mond te kijken in de pauze op haar mobiel haha (niemand had verwacht dat ik 2 weken te vroeg zou bevallen ik ook niet maar werd plots ingeleid)

Na 2 dagen waren wij thuis rond 10.30 in de morgen maar wij hebben de kraamverzorgende pas rond 15.30 laten komen tot 17.30 wilden even zonder anderen zijn (iedereen had ons meisje al in het ziekenhuis gezien naaste familie en beste vrienden)

4. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    m'n man heeft gebeld toen John nog lekker bij me was en ik nog niet gedouched had enz, ik ben 15:24 uur bevallen en om 6 uur/half7 stonden m'n ouders, zusje+zwager en dochter van m'n man naast het bed, had intussentijd wel gedouched, gegeten enz

5. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik zou er niet teveel over nadenken, want wie zegt dat het allemaal gaat verlopen zoals je je voorgesteld had? Ik heb een geplande ks gehad en mijn moeder wilde weten hoe laat, want die wilde in het ziekenhuis gaan wachten. Ik heb gezegd dat ik dat niet wilde en mijn vader heeft haar er vanaf gepraat. Wij zouden hen bellen zodra bezoek mogelijk was.

Achteraf ben ik blij dat ik daarop stond, want het is heel anders gegaan dan gedacht. Mijn kindje is naar de bewaakte afdeling gebracht vanwege ademhalingsproblemen. We mochten er wel bij maar hij zat onder de apparatuur. Geloof me, dan zit je niet bepaald te wachten op bezoek!

Ik zou gewoon kijken hoe je je naderhand voelt en kenbaar maken aan anderen dat je wel zult bellen als je er aan toe bent. Je weet niet van tevoren aan wie of wat je behoefte hebt. Het is ook jullie moment, anderen hebben maar te wachten ;) Je kindje wordt niet minder lief als het een paar uren of dagen ouder is.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hier was trouwens een beetje raar wat mijn so hadden gedaan. Mijn eerste is op de uitgerekende datum geboren. Daarom (en omdat het nu eenmaal de uitgerekende datum is) waren mijn so helemaal gefocused op die datum. Dan zou de baby komen, niet eerder en niet later.

Dus toen ik met 39+4 was bevallen hebben we mijn so de hele dag niet kunnen bereiken. Ze waren weg, geen mobiel bij. Toen we ze eindelijk spraken hadden ze zoiets van " jamaar het is nog geen 6 augustus".... *zucht*

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

Bij onze eerste heeft mijn man gebeld maar wel vrij snel na de bevalling. Ik was nog niet gedouched etc. volgens mij, weet het niet eens meer precies. Maar we waren zo blij en trots en wilde heel snel iedereen bellen en sms'en. Ik heb m'n hele batterij ook leeg ge-sms't.

Bij de 2e was ik net goed en wel gehecht en lag inderdaad nog met mijn blote kont op bed toen mijn vader mij belde om mij te feliciteren voor mijn verjaardag toen heb ik 'm direct ook maar even gefeliciteerd met de geboorte van z'n kleindochter :D De rest van de fam. heeft mijn man ook vrij snel gebeld en ik had wederom snel weer de batterij leeg van het sms'en maar heb wel een aantal mensen gebeld ook vrij snel.

Mijn schoonmoeder zei ook dat we ook altijd 'snachts mochten bellen maar dat zou ik nooit doen, dan is 's morgens 8 uur vroeg genoeg maar ik zou niet weten waarom ik uren zou wachten met mensen bellen?! Wilde juist zo snel mogelijk verkondigen dat onze lieve muppies er waren. Maar dat is voor iedereen anders!

Ik heb wel beide keren de eerste dag direct heel veel visite gehad en was daardoor 's avonds helemaal kapot. Maar zou het toch bij een evt. 3e niet anders doen, veel mensen leven zo mee en wilde graag komen kijken en helpen het huis versieren etc. dat is gewoon ook wel heel bijzonder en leuk. Bij ons was het beide keren de rest van de kraamweek heel rustig omdat iedereen uit zichzelf al denkt "laat ze maar even bijkomen"

8. Gravid

Gravid Niet meer actief

Onze kleine is zondag op maandag om 03.03u geboren, en zo gauw ik gehecht was heb ik mn ouders gebeld en mn broertje.
    Vriendlief heeft zijn broer en zus gebeld, en de rest pas rond uur of 10.00u die ochtend.
    Mn ouders zijn 's ochtends gelijk gekomen, schoonzus ook, broertje en zijn vriendin dag later, en 5 dagen later vriendlief zn broer met vrouw en kids en zijn moeder.
    Toen ons jochie week oud was hebben we pas geboorte kaartjes verstuurd.. dus we hadden echt heerlijk rustige kraamweek!
    Doen dat bij een evt volgende weer net zo!

9. tulip

tulip Niet meer actief

wij hebben ook binnen een uur gebeld, na het hechten. Ik zou het ook wel heel raar vinden als de opa's en oma's pas de volgende dag gebeld worden.

Met langskomen, dat kun je zelf afspreken. Ik wilde ons meisje graag aan iedereen showen. Ik ben poliklinisch bevallen in het z'huis en heb toen ik belde gewoon een tijd afgesproken waarop we thuis zouden zijn. Ik geloof dat ze om 2.30 bij ons waren s nachts. Ook al was het maar even, ik vond het fijn dat ze geweest zijn.

10. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Nog even een vraagje....laat je ouders en schoonouders dan ook tegelijk komen? Hoe hebben jullie dat gedaan?

Gevoelsmatig zou ik ze 1 voor 1 willen, maarja, wie dan eerst?! Ik weet zelf het antwoord al maar dat is voor vriendlief niet zo leuk :))))

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

Mijn ouders wilde ik als eerst zien, gelukkig begreep vriendlief dat, en het scheelt dat hij met zijn vader geen contact meer heeft, en met zijn moeder ook zo goed als niet meer.
    Het is dat hij haar wel kans wil geven als oma zijnde, vandaar dat ze met zijn broer en diens vrouw is mee gekomen 5 dagen na geboorte van zoontje, maar anders was ze heel niet geweest ;)

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Bij mij liep het heel anders dan gepland. Ik kreeg een KS (spoed). Dus wij hebben mijn moeder pas ruim 1.5 uur na de geboorte gebeld, schoonouders nog later. Ze zijn pas later in de middag op bezoek gekomen. Toen ik mijn moeder belde was ik nog niet goed wakker en dus ook niet verstaanbaar etc.

Mijn advies: Geniet eerst zeker een paar uur met zn drieën. Dat is heel belangrijk voor het hechtingsproces met jullie kindje. De rest kan daarna komen.

13. Mayon

Mayon Niet meer actief

Mijn (s) ouders zouden niet eens willen komn als alles nog niet klaar was! Das toch raar. Eerst schoonmaken en hechten, als je eraan toe bent bellen. e moet toch even de tijd hebben om bij te komen man! Vroeger mocht je niet eens douchen trouwens.

En o ja, denk dat mijn VK niemand er in gelaten had als alles nog niet klaar was!

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

We hebben beide ouders na een uurtje gebeld dat de kleine er was en dat alles oké was.
    Ze koen dan gelukkig niet direct langs.
    Bij de 1e kwamen schoonouders de 1e dag, mijn ouders de 2e dag.
    En bij de oudste heb ik de 1e dag geen visite gehad, vond het al moeilijk genoeg om al mijn energie in de BV te stoppen en daarnaast ook natuurlijk onze oudste. Ik heb 3 ltr bloed verloren dus lag er als een zombie bij.

15. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hmm, krijg ik eindelijk een antwoord op de vraag of ik wel normaal ben. Niet dus :$. Krummel is om 3.10 uur in het ZKH geboren en het is geen moment in me opgekomen om m'n ouders en/of schoonouders wakker te bellen. Het enige wat ik wilde, was SLAPEN! (niet dat dat lukte trouwens, maar dat is een ander verhaal)

Je weet niet hoe het loopt en hoe je je voelt. Dus ik zou niets beloven en op het moment zelf bepalen wat je doet.

Maar eigenlijk komt het erop neer dat je gewoon moet doen wat je zelf wilt. Het is jouw bevalling, jouw kind, jouw leven, dus doe wat jou goeddunkt. En als (schoon)moeder dat gek vindt, jammer dan! (ik heb overigens een goede band met beide)

16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Terwijl ik met de baby op mijn buik lag en werd gehecht heeft mijn man een sms'je gestuurd naar onze ouders en mijn zussen dat de kleine was geboren. Dit was rond 15 uur. Mijn ouders en zussen zijn zo rond 18 uur komen kijken, zodat wij lekker de tijd hadden om even bij te komen, te douchen en gewoon even lekker met zijn drieën te zijn. Mijn schoonouders wonen ver weg, dus die zijn de volgende dag langs gekomen. Ik vond het heerlijk zo, ik wilde de kleine wel graag snel showen, maar even wat tijd voor onszelf en om op te frissen vond ik wel zo prettig.

17. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik ben om 15:16 bevallen & gelijk fam. gebelt.
    Ze waren me nog aan het hechten toen de eerste visite al op de gang stond.

18. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Nou dan ben ik rar iedereen wilde ook dat we meteen zouden bellen zouden ze vast in de wachtkamer gaan zitten..
    Nou dat hebben we dus moooi niet gedaan ik ben om half 2 snachts bevallen en we hebben om 8 uur sochtends gebeld..
    had een makkelijke bevalling wel polikliisch ma was om 7 uur thuis dus in t zkh heb ik niemand laten komen.
    Bewust wat we wilde eerst tijd voor ons 3 en de hond :D.

je moet doen waar jij je goed bij voelt meis wat een ander ook zegt of graag wil jou baby en jou lijf;)

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij kozen voor poliklinisch en hebben wel de familie gebeld toen ik een beetje opgefrist was, maar ze zijn allemaal naar ons huis gekomen en hebben de eerste paar uur genoeg gehad aan onszelf.. Maar doe wat jij wilt! Je bent bekaf na de bevalling en hebt even tijd nodig zelf te verwerken wat er nou eigenlijk gebeurd is.. Mijn ervaring is dat het zo onwerkelijk is terwijl je weet dat je bent bevallen. Je kan het niet terugdraaien....

20. Bri

Bri Niet meer actief

Ik snap gewoon niet dat mensen uberhaupt denken dat het voor iemand leuk is als ze letterlijk meteen komen kijken.

Ik heb prima bevallingen gehad, maar als ik bedenk hoe ik er de eerste 2 uur na de eerste bij lag.... ik had overgegeven, aardig wat bloed verloren en gigantisch gezweet. Ik kon niet meteen douchen omdat ik na 3 stappen bijna van m'n stokje ging. Ben dus op bed gewassen en verkleed. Lijkt me toch dat mensen dat moment in elk geval even kunnen afwachten, dat ze je niet zien liggen met bebloede kleding en lakens, met misschien nog wat braaksel op je kleding of in je haar, helemaal klam van het zweet. Niet leuk voor mij, maar voor visite is dat toch ook geen frisse of fijne aanblik.

En wat normaal is of niet normaal, mag iedereen gelukkig voor zichzelf weten. Maar ik vind het niet normaal als mensen zouden willen binnenlopen als je erbij ligt zoals ik hierboven beschreven heb.

Deel Deze Pagina