hallo iedereen, onze dochter is nu 6 weken oud en heeft 7 flesvoedingen per 24 uur. om 07:00, 10:00, 13:00, 16:00, 19:00, 22:00 en een nachtvoeding. Er zit dus steeds 3 uur tussen. wie heeft hier ervaring mee? Wanneer zorg je ervoor dat er meer tijd tussen de voedingen gaat zitten zodat ze minder vaak komt? Of gaat dit vanzelf zodra je meer melk geeft als ze zwaarder is? Groetjes Pampers
wat netjes zeg voor 6 weken! ze slaapt al door van 22 tot 7 uur begrijp ik? dan zou je er misschien heel voorzichtig al 6 flesjes van kunnen maken en er 3.5 tot 4 uur tussen laten, wel de voeding van het 7e flesje verdelen over de andere 6
ik was met onze dochters ook al snel over op 6 flesjes en liet er dan 4 uur tussen. ik deed dat gewoon en keek dan hoe het ging. ik verdeelde die 7e fles niet over de rest. dan kan het nog wel zijn dat de kleine een keer eerder komt, maar is verder geen ramp. onze dochter zit nu op 2 flesjes en gaan 's avonds om half 7 naar bed tot de volgende ochtend half 8/8 uur. gaat hartstikke goed.
Hier precies hetzelfde ritme als jij hebt ( 6 keer 120 cc overdag), ik probeer 's nachts wat minder te geven zodat ze misschien straks doorslaapt
ik heb mijn dochtertje tot een half jaar om de 3 uur gevoed. Dit kwam bij ons goed uit met haar schema, zij sliep vanaf 7 weken van 19.00 uur tot 07.00 uur. Kreeg toen dus 5 voedingen per etmaal. Dat ging prima....Toen ze ook fruit en groente ging eten hebben wij het aangepast en vervielen er ook 2 flessen
beste pioen als ze 's nachts minder krijgt, valt ze dan ook weer makkelijk in slaap? Leuk trouwens dat onze meiden even oud zijn. (vandaag precies 6 weken) Groetjes Pampers
Hoi! Nou normaal valt ze wel makkelijk in slaap, vaak moet ik nog 1 keer terug voor t speentje. Afgelopen 2 nachten was t drama, mevrouw was klaarwakker vanaf 4 uur... Nina is vandaag 7 weken
Bij ons ging het eigenlijk redelijk vanzelf. Omdat krummel in het ZKH heeft gelegen en zelf niet echt om eten vroeg (was ze niet gewend ), maakten we haar om de drie uur wakker voor een voeding en 's nachts werden we wakker als ze aangaf dat ze honger had. Toen ze ongeveer vijf/zes weken was, merkte ik dat ze niet genoeg had aan wat er in de fles zat, ze kreeg toen 7 flesjes van 90/3. Ik ben toen de flessen gaan ophogen naar 120/4 en heb haar niet na drie uur wakker gemaakt, maar gewacht tot ze zelf wakker werd en toen kwam ze ineens om de vier uur en .... ze kwam 's nachts niet meer. Ze ging dus van 7 flesjes van 90/3 naar 5 flesjes van 120/4. Het gekke is dat ik dit eigenlijk gewoon zelf "bedacht" heb. We hadden vanuit het ZKH alleen meegekregen dat ze minimaal 150 ml per kilo lichaamsgewicht nodig had en maximaal 180 ml per kilo mocht hebben. Ook op het CB hadden ze verder niets gezegd over ophogen en verdelen over de dag. Ik heb dus nooit, zoals ik hier wel eens lees, enorm zitten rekenen hoe ik de minimale hoeveelheid moest verdelen over één flesje minder. Ik heb gewoon gedacht: ze moet blijkbaar meer hebben en dus verhoog ik de hoeveelheid. Nou was het bij ons dus wel zo dat ze echt stopte als ze genoeg had. Dat doet ze nog steeds. En af en toe leek het wel alsof ze kon rekenen. Dan zaten we 's avonds de fles te geven en dan liet ze ineens 60 ml staan. Dat vonden wij toch wel wat veel. En dan gingen we rekenen en dan had ze precies genoeg gehad voor haar gewicht. Haha, en wij maar proberen om er meer in te krijgen. Ons kind regelde dus een boel zelf, maar mama moest wel even meewerken en meedenken. Maar het hangt wel van het kind af, het kan best zijn dat het bij een ander niet werkt op deze manier. Toch denk ik dat je voor een groot deel kunt vertrouwen op wat je kindje zelf aangeeft. Misschien is het een idee om een dag of een paar dagen eens te kijken wat ze nou echt nodig heeft en wanneer ze dat wil hebben. Dan kan het zijn dat er ineens een heel ander "schema" uitrolt dan wat je nu hebt. Maar het hoeft niet..... 8) In ieder geval succes ermee!
bedankt voor jullie tips. Ik ga vanaf vandaag proberen er 4 uur tussen te laten. Heb gebeld met de hulplijn van de kraamzorg en volgens hun is 7 flesjes per 24 uur te veel, daar zou je kind dik van worden. Vanaf vanmorgen 10;00 uur ga ik het proberen, dus wordt het schema anders, ben benieuwd, misschien slaapt ze op deze manier wel door! vrijdag ga ik haar wegen, om te zien of ze genoeg heeft aan 135 cc!
Hier regelde Milan het ook min of meer zelf. Ik ben de flessen gaan verhogen (van 120/4 naar 150/5) en toen liet hij zelf 4 tot 4,5 uur tussen de flessen. Al dezelfde dag had hij 1 fles minder en 1,5 week later ging hij de nacht doorslapen en kwam hij op 5 flessen uit. Zonder dat ik er meer in deed, want blijkbaar had hij genoeg aan 5 flessen. Ik heb wel altijd gevoed op vraag, hem nooit wakker gemaakt, alleen als hij overdags er eens te lang (5uur) tussen liet.
Nina heeft er gisteren ook steeds 4 uur tussen gelaten, maar de nachtvoeding slaat ze nog niet over jammer genoeg haha
Dat hangt er toch helemaal vanaf hoeveel je geeft? Als jij het aantal cc's wat hij moet hebben op één dag niet deelt door zes maar door zeven kan je kind daar, volgens mij, niet dik van worden toch?
Hier nu 5 flessen 4 van 150 en de nacht meestal rond de 90 a 120 we geven dan minder in de hoop dat ze gaat doorslapen Tijden voeding 8-13-18-22 en dan meestal 5 uur snachts
Ik geef nu ook 5x 150cc. Meestal laat ze 3,5 tot 4 uur tussen haar voedingen en drinkt ze 's ochtends 2x 100/130cc, 's avonds gaan ze meestal leeg. 7:00 - 10:30 - 14:00 - 17:30 - 21:00 (en soms om 22:30 nog 30/40cc)