Mijn zoontje drinkt nu nog (op advies van de HA) Friso 3 en dat 3 x 180/6. Maar de laatste paar dagen drinkt hij niet alles meer op, prima dan zittie gewoon vol. Maar.. Wanneer moet je nu Vitamine D druppels bijgeven? En op welk moment van de dag moet je die geven en hoeveel? Moet ik al geven als hij 1 x onder de 300ml opvolg/groeimelk komt die dag of moet dat pas als hij ALTIJD onder de 300ml komt? Of is het nou 500ml (zijn zoveel verschillende meningen over dat ik t even niet meer weet..)?
Zodra Mike onder de 300 ML zit geef je bij. Ik doe het altijd s'avonds voor het tanden poetsen, dan weet je hoeveel er gedronken is die dag en weet je precies hoeveel je moet doseren.
Er zijn 2 regeltjes in omloop" de 1e: bij 300cc of meer opvolgmelk geen Vit D, Bij minder dan 300cc opvolgmelk 10 druppels. (een jaar geleden nog 5, is verdubbeld) de 2e: bij 500cc geen druppels, bij 400cc 2 druppels, bij 300cc 4 druppels, bij 20cc 6 druppels, bij 100cc 8 druppels en bij 0cc 10 druppels. Op zich kun je met die laatste wat meer spelen, omdat hij wat varierend drinkt. Hier laat ik het ook nog afhangen van de tijd die we buiten geweest zijn..
Ik ben er een tijdje geleden druk mee geweest om dit uit te pluizen, heb er ook een topic over geopend, misschien kun je m met de zoekfunctie vinden? MIJN cb adviseerde: onder de 500cc bijgeven! Ik zit meestal rond de 400cc wat mn zoontje op een dag drinkt en ik geef 5 druppels vitamine d. Dit is vlgs de richtlijnen op de verpakking van de druppels die ik heb (dagravit) deze maakt geen onderscheid in 400cc opvolgmelk, 300, 200 of wat dan ook. Dus standaard 5 druppels. Denk dat je ook moet kijken naar het merk, want in het ene merk is de concentratie weer anders als van het andere merk!
Druif, dat advies van 5 druppels is een poosje geleden veranderd naar 10. Op mijn laatste potje vitamineD (tabletjes) zat een extra sticker, met daarop de dubbele dosering.
ow?? Ik heb het flesje 2 weken geleden gekocht??? En op de verpakking staat 5 druppels= 200% ADH. Lijkt me dan toch meer dan genoeg?
Ik heb Davitamon/Dagravit druppels op waterbasis en daar staat ook nog steeds 5 druppels op t doosje, maar als ik op t etiket van t flesje zelf lees staat er 10. Misschien nog voorraad doosjes opmaken voor er nieuwe gedrukt worden? Maar zou ik dan al bij moeten geven als hij 1 x onder die 300ml zit? Of moet ik afwachten tot hij altijd onder de 300ml zit? Dus niet maar voor 1 of 2 x?
Ik zal eens op het etiketje kijken dan.. Ik geef de druppels smorgens door de fles heen en bekijk dan hoeveel hij de dag ervoor heeft gehad. is het onder de 500 dan geef ik hem de druppels, zit hij er op of er boven (misschien 1 keer per week) sla ik een keer over.
Ben ook met de druppels begonnen. Ik kijk wat ze in de ochtend en de middag heeft gehad en tel daar de avondfles bij op. Komt ze onder de 500 dan krijgt ze voor het avondeten of voor de avondfles een lepeltje met 10 druppeltjes.
Dus toch onder de 500cc? Ik dacht namelijk onder de 300cc pas. Hij drinkt nu nog 2 x 180/6 (middag is halfvolle melk geworden) en dus krijgt hij 400cc binnen van de Groeimelk. Hoeveel druppels moet ik dan geven?