dochter 3 maanden eet weinig iemand een tip ?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mvjason, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    mijn dochtertje van drie maanden laat elke fles zo rond de 5o tot 70 cc staan krijgt maar 150+5 scheppen omdat ze gewoon weg niet eten wil

wat kan ik nu het beste doen

haar schema is

7:00 150+5 scheppen
    11:00 150+5 scheppen
    15:00 150+5 scheppen
    19:00 150+5 scheppen
    23:00 150+5 scheppen

om de 3 uur eten geven is helemaal geen optie want dan eet ze helemaal niet

ze is nu 5,5 kilo en 55 cm

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    misschien is ze er aan toe om de laatste fles te laten vervallen, of drinkt ze die wel leeg? dan zou je vier voedingen van 180+6 kunnen gaan geven.

groetjes, Miranda

3. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Het kan ook een fase zijn...
    Onze Dylan heeft ook van die periodes dat hij minder eet om vervolgens na een paar dagen alles in te halen!

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    heb net even in je berichten geschiedenis gekeken omdat ik benieuwd was of je misschien comfort voeding ofzo gaf, maar zag dat ze eigenlijk altijd wel een slechte eter geweest was voor zover je de standaarden aanhoud, maar als ik zie dat ze 2 nov 4 kilo woog, en nu 17 november 5,5 kilo denk ik dat zij gewoon geen grote eter is maar dat ze alles verbruikt wat ze nodig is en desondanks dus gewoon goed aankomt.

enige tip die ik je kan geven is gewoon terug naar die 120 + 4 (=135 ml voeding) want het is ook zonde dat ze zoveel laat staan, en zodra ze die wel weer helemaal leeg gaat drinken dan de flessen ophogen naar 150+ 5 (=165 ml voeding) dit is jezelf gewoon zorgen maken terwijl zij gewoon geen kindje is die eet volgens de standaarden en daar moet je je gewoon bij neerleggen meid, zij heeft er klaarblijkelijk geen problemen mee want zo te zien groeit ze hartstikke goed en doet ze het er dus uitstekend op.

je zult zien voor je er erg in hebt veranderd het patroon weer en zit ze straks misschien wel zonder problemen op die 165 ml voeding per keer.
    maak je niet gek ze doet het er hartstikke goed op.

5. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    mamatje24

je hebt gelijk denk dat het gewoon aan mij leg en dat ik denk dat ze niet genoeg eet maar mischien heeft ze indd wel genoeg aan 120+4 en is ze gewoon geen groter eter

bedankt meid

gr priscilla

6. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    mijn meisje in een aantal weken jonger en krijgt hetzelfde als jouw dochter. Ze drinkt ook niet elke fles leeg.
    Als ze gewoon blijft aankomen en blijft groeien zal ik me geen zorgen maken. Bij volwassen mensen verschilt het ook hoeveel ze eten, toch?

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ach houd er rekening mee dat hoe goed ze het eigenijk ook doen je je altijd wel zorgen maakt meid ;)

succes met de kleine meid :)

8. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    hey mvjason

ik heb hier t zelfde probleem alleen is mijn dochter een maand ouder. nikita krijgt nu nog steeds 6 flessen per dag van tussen de 100 cc(90 cc + 3 scheppen) en de 165 cc ( 150 cc + 5 scheppen) nu denken ze hier dat ze koemelk allergie heeft maar ze doet precies t zelfde met deze voeding als elk andere voeding die we moesten proberen. alleen is nikita niet goed gegroeid omdat ze al haar energie verbruikt aan spelen en druk zijn. ik houdt zelf nikitas levendigheid en plasluiers in de gaten en dan lijkt t wel okay.
    nikita is trouwens 60 cm en 5.2 kilo.
    ze was afgelopen dinsdag gewogen en was 170 gram maar aangekomen in 11 dagen. t CB vond t niet schokkend laag al had ik wel gehoopt dat ze wat zwaarder was

groetjes susanne

Deel Deze Pagina