Roxanne, Ik maak idd alles zelf en koop geen potjes. Voor mij is dat niet eens of er wel/geen vlees aan toegevoegd is, voor mij is dat gewoon de structuur dat in die potjes zit. Als ze dat nou eens niet zo tot vieze prut zouden malen dan had ik misschien wel potjes gegeven, wie weet ! Haha! Maar nu ga ik dat echt niet geven. Maar er zijn als het goed is ook potjes met enkel groenten/aardappels erin. Bijv van Olvarit heb je potjes met geloof ik een groene dop en daar zit dan dus geen vlees in. (met een rode dop wel vlees, met een gele dop kip en met een blauwe dop vis). Goh dat je toch nog iets opsteekt van die irritante reclames in van die tijdschriften ! Hoop dat je hier wel iets aan hebt? Overigens borstvoeding of kunstvoeding maakt volgens mij geen verschil hoor. Als ze kunstvoeding krijgen krijgen ze ook genoeg andere voedingstoffen binnen via die melk ! Liefs Hanneke!
Guttegut... Zoals Hanneke al zegt: het maakt niet uit of je borst- of kunstvoeding geeft naast de bijvoeding, want aan kunstvoeding zijn die vitamines, mineralen en bouwstoffen wel toegevoegd. TS geeft borstvoeding, vandaar mijn reactie. Zolang bijvoeding bijvoeding is, hoef je absoluut geen vlees te geven. Het is compleet overbodig. Uiteraard geef ik alles vers. Biologisch(e) brood, groente en fruit klaargemaakt op de Rapley-wijze.
net de creche gesproken, ze zeggen dat ze normaalgesproken geen vlees geven tot 9/10 maanden, en dan in overleg met de ouders. als ze roast dinner hebben dan krijgen de babies daarvan alleen de groente en aardappels. het is nogal een gemengde groep namelijk, en mijn dochter is de jongste aangezien kinderen hier meestal pas na 9 maanden naar de creche gaan. het zou kunnen dat het per ongeluk gegeven is vorige week, degenen die er toen waren zijn nu weg, omdat ze net een personeelswissel hebben gehad en dat meisje doet nu de peuters. ik denk nog steeds dat ze vlees gehad heeft omdat haar poep net zo stonk als die keer dat ze dat olvarit potje heeft gehad waar vlees in zat. want verder geven ze daar wel vers klaargemaakt eten gelukkig (en geen vette jus, heb ik nog even nagevraagd!) dus daaraan kan het niet liggen. maar in ieder geval krijgt ze het nu niet meer totdat ik aangeef dat ze er aan toe is. ik begin er liever eerst thuis mee. roxanne, in kunstvoeding zit als het goed is ook voldoende ijzer, dus het maakt niet uit welke van de twee je geeft. kv heeft alle voedingstoffen die de kindjes nodig hebben, net als bv.