Mag hij bieten en hoe klaar maken?

Discussie in 'Voeding' gestart door vruchtje24, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ons zoontje nou wel en niet mag. Dus hier even een vraagje of hij bieten mag, denk zelf van wel maar dan nog de vraag hoe maak ik het?

En mag je gewoon die bieten gebruiken uit vacuum verpakking? En dan aardappels erbij stukje vis en prakken/pureren?

bedankt alvast gr vruchtje

2. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Hoi!

Hier staat een link en als je daar op klikt krijg je een schema te zien met wat vanaf wanneer kan.
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden

In het geval van bietjes zou ik ze idd met een aardappel prakken omdat de rapley methode zo'n klierzooi wordt anders :D

Ik heb ze dan ook uit vaccuum en af en toe vers (bij familie vandaan)

Persoonlijk zou ik nog geen vlees of vis gegeven tot 1 jaar dat hebben ze nog niet echt nodig namelijk.

Hou je er ook erg in dat bietjes nitraatrijk zijn en je die dus beter niet meer als 2x perweek moet geven.

Hoop dat je er mee uit de voeten kunt! Suc6!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bietjes mag wel inderdaad.. In het begin raspte ik die vacuumverpakte bietjes fijn. Die prakte ik dan door een net gekookte aardappel. Heb je gelijk een lauwwarm hapje.

Vis of vlees mag wel. Ik deed er geloof ik stukjes rul gebakken rundvleesgehakt doorheen. Maar tot zo'n 10 maanden kreeg hij misschien 2 keer per week vlees.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij bietjes liever geen vis!
    Vis in combi met nitraatrijke groente levert een grotere kans op nitrietomzetting op, wat giftig is.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Kijk hier heb ik zeker wat aan! de andere ook bedankt natuurlijk

6. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ook geen extra porties invriezen/bewaren. Een 2e keer opwarmen is niet goed, i.v.m. omzetting van nitraat naar nitriet.

7. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Kleine hier lust alles, behalve bieten. En dat terwijl ik dacht dat bietjes juist lekker zoet zijn...

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Joh!:D :D
    Hier laatst wel gegeven, maar alles was rood, dat begrijp je! Ik had zeil op de grond, op de tafel en zelfs de muur afgeplakt met een oud laken en mijn zoontje donkere kleertjes aangedaan en een dubbele lange mouwenslabber. Hij heeft er wel van genoten! Had gewoon plakken gesneden.

Deel Deze Pagina