Hoihoi, Mijn dochtertje krijgt sinds gister Johannes broodpitmeel ivm reflux. Dit lijkt goed te helpen dus ik wil het graag, ondanks dat ik niet enthousiast ben over jbpm door voeding, toch een kans geven. Nu kreeg zijn voorheen per voeding 120/4 met de dr Brown fles en de prematuur speen en daar deed zij dan netjes 20-25 min over. Nu met de jbpm is het een ander verhaal. Als ik een half schepje gebruik krijgt ze dit al niet meer de de prematuur speen maar ook al niet meer door de level 1 speen, zelfs een half schepje dus al niet. Blijft over de level 2 speen maar die gaat veeels te hard. Zit nu al op 2 schepjes jbpm en nog drinkt ze de fles in 15 min al leeg. Dit is echt te snel voor haar en ik merk ook dat ze hier last van heeft. Meer schepjes jbpm wil ik echt niet gebruiken, dus vandaar mijn vraag; welke fles/speen raden jullie aan? Ik hoor het graag, dank jullie wel alvast
Je kan de S-speen nemen van difrax, dat gaatje zit tussen de grootte van de level 1 & 2 van Dr. Brown in. Deze speen voelt alleen wel heel anders aan dan de dr. Brown speen, zijn een stuk steviger. Als ik het goed heb past de speen van kruidvat ook op de dr. Brown fles, zou dan denk ook beginnen met de kleinste maat, volgens mij is dat gaatje net zo groot of misschien nog wel iets groter dan de S-speen van difrax. De speen van kruidvat is net zo zacht en flexibel als de dr. Brown speen.
Ik zou dan overigens wel weer proberen wat te minderen met de JBPM. 2 schepjes op 120+4 is vrij veel (en kan ze natuurlijk ook weer last van krijgen), hier deden we toen volgens mij 1 schepje.
Ik gebruik sinds gisteren de S speen van difrax. Ik doe bij 150/5 1,5 schepjes in. Kruidvat speen is ook vrij groot en het lijkt op dr brown speentje.
Hier gaat er 1 schepje jbm door een fles van 180 + 6. Ik gebruik de Dr Brown fles met bijbehorende fase 1 speen. Gaat prima!
Hier 2 schepjes nutriton per 180+6. Avent natural fles met speen 2 ( heb een gulzige drinker). Zonder pauze doet hij er iets minder dan een kwartier over.