Wakker maken of niet?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Vlinder249, Jul 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

Apr 15, 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben de laatste tijd een beetje bezig om een ritme te krijgen in de voedingen van mijn dochtertje... Dit lukt redelijk. Ze drinkt 6 flessen per dag, eigenlijk al vanaf dr geboorte doet ze dit uit zichzelf. In het begin nog wel eens 7 maar nu altijd 6.
    Overdag om de 3 a 4 uur en snachts laat ze er langer tussen en komt ze meestal 6.00 voor de 1e fles.

Nu is het al een paar keer gebeurd dat ik haar rond 22.30/23.00 met geen mogelijkheid wakker krijg, en de ene keer is ze toen verder gaan slapen tot 5.30 maar ook weleens tot 4.00 wat logisch is omdat ze dan rond 19.30/20.00 voor het laatst gegeten had.

Nu kwam het dus vandaag zo uit dat ze om 6.00/10.00/13.30/17.30 en 20.30 heeft gedronken. Dus dan zou ze om 23.30 weer mogen drinken...

Nu ligt ze dus te slapen en weet ik niet of ik nu moet wachten tot 23.30 met de kans dat ze niet wakker te krijgen is.

Of ik ga zo naar bed en wacht af wat er gebeurd..

Ik ben zelf niet zo'n laat opblijver dus ik zit echt vaak alleen maar tot 23.00 op om te wachten op haar fles, liever lig ik al rond 22.00 er in dus persoonlijk zou ik dat ook de fijnste tijd vinden voor de laatste fles. Maar het lukt me nog niet echt om een ritme er in te krijgen. Ik vind namelijk ook wel dat je moet kijken naar wat ze nodig heeft, dus als ze slaapt laten slapen etc..

Wat zouden jullie doen nu vanavond? Mits ze niet straks zelf wakker wordt

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik ben gestopt met wakker maken voor de laatste voeding toen Simone er megasjaggo van werd. In het begin werd ze rond 4en wakker maar het ritme schoof steeds wat verder op en uiteindelijk slaapt ze nu van 7 tot ong. half 6.

Simone was toen ongeveer 6 maanden, een stukje ouder dan jouw kindje dus maar het zou zomaar kunnen dat ze hetzelfde wogen (ergens rond de 6 kilo), ik vind gewicht wat dat betreft belangrijker dan leeftijd.

Als je zelf alleen maar zit te wachten tot de laatste voeding zou ik zeggen gewoon lekker naar bed en haar zelf laten komen. Ik ben een avondmens dus voor mij persoonlijk was het niet vervelend, vandaar dat we hem er nog zo lang in hebben gehouden.

3. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

Apr 15, 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi, Ja ze woog laatst bij het CB al 5100 gram dus ze is zoiezo geen kleintje.

Ik ben weer iets minder een avond mens en zeker als ik straks weer ga werken is het toch wel lekker om een beetje een ritme te hebben..

Nou goed voor vanavond is de keuze al gemaakt, aangezien ik toch achter de computer ben blijven zitten :)
    Ik ga nu een poging wagen om een fles te geven en kijken of het gaat lukken.

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

En gelukt?

Hier was ie altijd goed wakker voor zijn fles en dit was een van de weinige flessen die hij juist goed dronk, maar idd volgens mij moet je gwoon naar gewicht kijken en het ritme van je kindje. Wij zijn gestopt met de late voeding toen hij zo'n 6,5 a 7 kilo woog en toen sliep hij meteen van 19.00 tot 6.30 (dat gewicht had hij pas bij ong 7,5 maand, want het was een mini bij zijn geboorte)

5. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

Aug 3, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde probleem, gister heeft ze haar laatste flesje om 22.30 uur gehad en sliep ze voor t eerst door tot 06.20 uur. Ik dacht dat er niet meer dan 6 uurtjes tussen een voeding mochten zitten want dat vertelde de kraamzorg.

Soms word ze niet wakker voor de laatste voeding maar word ze ineens om 01.00 of 03.00 uur wakker dus ga even kijken hoe het gaat en of ze vannacht ook doorslaapt. Ga haar wel weer inbakeren want heb dat vannacht ook gedaan waarschijnlijk sliep ze daardoor door.

Ik zie dat onze dochters maar 1 week schelen hihi! Leuk!

Share This Page