Vaak drinken, vaak kort slapen, 10wk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Danda, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danda

Danda Lid

27 mei 2015
    81
    0
    6
    grafisch vormgever
    #1 Danda, 4 mei 2016
    Laatst bewerkt: 4 mei 2016
    Hallo dames,

Ik zit met het volgende en hoop dat jullie adviezen hebben.

Mijn zoontje van bijna 10 weken drinkt erg vaak en is daarna gelijk weer moe. Hij slaap daarna 45 minuten en heeft bij wakkerworden weer honger. Hierdoor is hij eigenlijk geen moment echt lekker wakker overdag. Ik geef borstvoeding op verzoek, maar dit heeft dus als gevolg dat ik tussen 6.00 en 20.00 7 voedingen geef. 'S nachts krijgt hij 1 en soms 2 voedingen. Dan slaapt hij dus wel lang.

Komt dit de BV gevende dames bekend voor en is het normaal voor een baby van 10 weken, of is dit iets waar ik iets mee moet? Hij is een vrolijk ventje en groeit verder goed dus daar ligt het niet aan. Maar voor mijn gevoel zou hij gewoon lekker wakker moeten zijn overdag en toch net wat langer moeten kunnen slapen? Het lijkt nu alsof hij te moe is om goed te drinken, daardoor snel weer wil slapen, maar ook weer snel wakker wordt omdat hij te weinig heeft gedronken.

Dank voor de suggesties!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.943
    113
    Vrouw
    Is zijn groei in orde?
    Zijn de plasluiers gevuld?
    Is ie een happy kindertje?

Dan doet ie het prima en jij ook ��

Ik herken het vele slapen wel van mijn oudste.
    Was ook een slaaphoofd en kon slecht tegen prikkels.
    Zo rond de 3 maanden bleef ze wat langer wakker en liet ze wat meer tijd
    tussen voedingen.

3. Danda

Danda Lid

27 mei 2015
    81
    0
    6
    grafisch vormgever
    ALS hij wakker is is hij happy, maar hij is zo weinig wakker. Ik lees overal dat kindjes van zijn leeftijd tussen de 60-90 min wakker tijd aankunnen, maar na de voeding valt hij op m'n schouder tijdens het boeren in slaap. Ik probeer hem wel eens wakker te maken maar dan is hij gewoon een beetje suf. Dat lijkt me toch niet goed?

'S ochtends als hij uitgerust is is hij super vrolijk en absoluut niet suf. Daardoor voelt het alsof er gedurende de rest van de dag iets niet helemaal goed gaat.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.943
    113
    Vrouw
    Heb je het gevoel dat drinken erg vermoeiend voor hem is?

5. Danda

Danda Lid

27 mei 2015
    81
    0
    6
    grafisch vormgever
    Ja soms wel. Hij verslikt zich best vaak en laat vaak los.

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Mijn zoon is 17 weken en doet nog steeds precies hetzelfde. 45 minuten slapen, dan weer drinken en na een uur, maximaal anderhalf uur weer echt moe, duidelijke vermoeidheidssignalen dus leg ik hem weer op bed. Zit dan ook nog op 8 voedingen per dag. Snachts slaapt hij van 12 tot 6. En dan meestal na de voeding tot 9. En dan om de twee uur tot ik zelf naar bed ga.
    Hij is wel goed wakker en vrolijk als hij wakker is, dus ik vind het prima zo, zal vanzelf wel veranderen als hij eraan toe is.

Zolang je zoontje goed wakker is, op de momenten dat hij wakker is, is er niks aan de hand. En de melk maakt ook slaperig. Hier is hij vaak tijdens t drinken wel wat slaperig, maar na die tijd wordt hij wel weer goed wakker.
    Je zoontje is happy, dus je doet het prima!
    En die 60-90 minuten wakker is inclusief drinken he, dus zodra je klaar met met voeden en verschonen zit de helft van de wakkertijd er alweer op.

7. Danda

Danda Lid

27 mei 2015
    81
    0
    6
    grafisch vormgever
    Fijn te horen dat andere kindjes ook zo'n ritme hebben. Vinden/vonden jullie het niet ontzettend vermoeiend en zwaar? Ik vraag me af en toe af hoe lang ik dit vol ga houden...

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik vind het wel meevallen, ik weet gewoon dat ik drie kwartier heb om iets te doen vanaf dat hij slaapt. Dus verdeel alles wat ik wil doen gewoon in stukjes op. Even stofzuigen wil prima in 45 minuten. En zorg vaak dat ik het eten vast voorbereid als ik denk dat hij vlak voor etenstijd weer wakker gaat worden.
    En uit huis gaan doe ik direct na de voeding. Even boodschappen doen gauw met de auto, zodat hij nog wakker blijft, of in de kinderwagen zodat hij onderweg in slaap kan vallen en blijft slapen.

Het scheelt wel dat m'n zoon gewoon in z'n bedje slaapt, dus dat ik echt kan doen wat ik wil.
    Ik merk wel dat het steeds makkelijker wordt om iets minder strak het ritme aan te houden, vindt hij ook prima. Dus als hij wakker wordt tijdens het avondeten, wacht ik even met voeden tot ik m'n eten op heb.

Ook vindt hij het niet erg om af en toe wat langer wakker te zijn, terwijl hij wel moe is. Dit gaat steeds beter. Helaas slaapt hij niet langer als ik hem langer wakker houdt. Maar dit komt vast wel.

Accepteren is het makkelijkst. Je kunt er helaas weinig aan veranderen.

Ik weet niet of je twee borsten per keer geeft, je zou nog kunnen proberen om t ritme iets aan te passen naar slapen, kant 1, verschonen, spelen, kant 2 en weer slapen.
    Van verschonen worden ze wakker en dan na de tweede kant voeden wordt hij weer slaperig.
    Misschien dat hij dan z'n buikje wat voller heeft en dan wat langer slaapt. Geen idee of het werkt hoor, is maar een idee wat me nu te binnen schiet.

Deel Deze Pagina