Wanneer voedingsbh's kopen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mrs Blossom, Mar 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    In ieder geval 1 vooraf aan bevalling kopen lijkt mij logisch. Echter, ik heb geen flauw idee wanneer en in welke maten borsten normaliter nog doorgroeien.

Ik zit nu op krap 30 weken. Mijn borsten zijn in het begin wel wat gegroeid, maar niet meer dan een halve cup. Bh's die al wat strakker zaten zijn nu te strak en bh's die wat losser zaten zitten nu extra goed. Heb niet het gevoel dat er na 20 weken nog groei is geweest.

Gaat dit tussen nu en de bevalling of de eerste dagen borstvoeding nog veranderen? Of kan ik nu al wat gaan kopen? Voor bh's moet ik naar de stad (woon in dorp) wat bijna uur reizen van deur tot deur is, dus ik wil ook liever niet te kort op de bevalling naar de stad. Je weet het immers nooit... :)

2. Twingia

Twingia Fanatiek lid

Dec 7, 2013
    1,151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Mij is verteld als de voeding goed op gang is gekomen.
    En dat dit meestal na ongeveer 6 week na de bevalling is.

3. cizmo

cizmo Fanatiek lid

Jun 26, 2012
    1,898
    4
    38
    Ik heb in mijn laatste maand er 2 gekocht. Geen gevoerde cups, dan is de maat iets flexibeler. Ik had cup f nodig, dus wel een beugel erin. Dat was prima. Maar officieel wordt aangeraden na de bevalling pas een voedingsbh te kopen.

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ach, ik heb vrij grote borsten van mezelf en had een voedingsbh gekocht op mijn dertig weken ergens, net zoals jij en die heeft ook de ganse tijd tijdens de BV dienst gedaan. Ze zwellen idd wel bij het BV geven, maar mss idd een halve cup of zo. Dus als je een goede losse bh neemt, moet dat voldoende zijn. En ik zou die op voorhand kopen want de dag dat je boobs zwellen wil je toch niet rennen voor een bh.

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,548
    3,057
    113
    ik heb bij hema 2 gehaald, zit geen cup in dus dat scheelt.
    vind het wel fijn na de bevalling gelijk een voedingsbh aan te kunnen ivm zoogcompressen

6. Bernou

Bernou Bekend lid

Jun 12, 2012
    548
    0
    16
    ik heb er twee online gekocht nadat ik al was bevallen. Ik ben met 35,5 week al bevallen, met 34 weken kwamen we erachter dat onze dochter in een stuit lag en na een draaipoging zijn mijn vliezen gebroken..wat ik hiermee wil zeggen is, koop deze dingen pas nadat je bevallen bent. Ik heb ze helemaal niet gebruikt, omdat mijn bv niet op gang kwam na een keizersnede en vroeggeboorte..
    Bij de HM kan je altijd bestellen en heb je ze zo in huis. De eerste dagen loop je toch in je pyjama en heb je echt nog geen bh nodig.

7. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik heb een bh van Hotmilk, en dat is zowel een meegroei bh als voedings bh... ergens rond de 20 weken gekocht... is te dragen bij cup B tot cup D/DD... ik had zelf een kleine C, nu een D ofzo... hij zit heerlijk! En ik ben ook erg blij dat ik hem straks door kan dragen. Er zitten pads in die je eruit kunt halen (heb ik nu met dat warme weer)... en in die ruimte kun je straks bv-pads stoppen, zonder dat ze gemakkelijk uitvallen of verschuiven

8. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik had er gelukkig niet 1 voor de bevalling gekocht!
    Voor zwangerschap E cup
    Na 6 weken zwanger G cup
    4 dagen na bevalling I cup.......
    Dus had ik er 1 voor de bevalling gekocht, was die na 4 dagen hopeloos te klein geweest!
    Voor de eerste dagen had ik wat stretch topjes van action gekocht, gaf voor een paar dagen genoeg steun.

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hier ben ik ook benieuwd naar :) Lees even mee!

10. cooksie

cooksie Bekend lid

Aug 24, 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Ik heb er 1 gekocht voor de bevalling. Ben blij toe want ik kon echt niet in een hempje of pyama lopen.. Bij mij liep de melk er namelijk uit! Nadat de bv opgang was heb ik er nog 1 gekocht. (Zelfde maat) De bh zat trouwens wel erg strak met de stuwing... Maar op alle losse standjes wel gered. Ik had er eerlijk gezegd niet aan moeten denken om geen voedingsbh in huis te hebben...

11. cooksie

cooksie Bekend lid

Aug 24, 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Edit: trouwens een bh van Anita, de tweede die ik heb gekocht was een voorgevormde (zonder beugels) ook van Anita.

12. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Ik had bij de h&m 2 voedingstops gekocht voor mijn bevalling die vond ik de eerste periode prima :). Ik had ook 2 goedkope voedingsbhs gekocht maar toch paste het niet helemaal lekker.

Die voedingstops kunnen ook zoogkompressen en "ondersteunen" je borsten ook voor zo ver als dat kan zonder dat het te groot of te klein is.

13. LiToEn

LiToEn Actief lid

Aug 8, 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voor de bevalling 2 bij de hema gekocht. Ook ik ben blij dat ik ze had. De BV kwam gelijk goed op gang, had ook echt niet in een hemd of pyama gekund. Mijn advies koop 1of 2 goedkope, erbij kopen kan later nog.

14. beebj

beebj Niet meer actief

Ik had altijd voorgevormde bh's met beugel in maat 70C. Ben nu drie maanden zwanger (13 weken) en vanavond naar Hunkemöller geweest. Heb nu niet voorgevormde bh's zonder beugel in maat 75C. Dat zit echt veel comfortabeler. Deze zijn van katoen en rekken dus mee. Kan ik (als het goed is) m'n hele zwangerschap aan en ook erna, zijn tevens voedings bh's. Zonder beugels is veel fijner, ook voor mee te slapen.

15. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,472
    3,925
    113
    Female
    Ik had er eentje van de Hema vlak voor de bevalling gekocht. Wel een maatje groter gekocht dan wat ik had en dat paste prima.
    Vond het zelf fijn dat ik er 1 in huis had: ik lekte nog al en mijn normale BH's zaten toen toch echt niet meer zo lekker.
    Kosten maar een paar euro, dus daar kun je niet veel aan miskopen.

16. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heel interessant allemaal! Ik denk dat ik er twee goedkope ga kopen (Hema, H&M, C&A, of zoiets), eentje in m'n huidige maat en eentje een cup groter. Of iig niet nu al vrij strak.

17. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,659
    422
    83
    Het is mij aangeraden om (wanneer je zwangerschap natuurlijk goed verloopt) een voedingsbh na 37 weken te kopen. De laatste weken voor je bevalling schijnen je borsten nog veel te kunnen veranderen.

Nu merk ik aan mezelf, dat m'n borsten de laatste 2 weken echt nog goed zijn gegroeid. Ik zit nu bijna op de 37 weken. Ik denk dat ik m'n maat dan nogmaals laat opmeten, en me laat adviseren welke voedingsbh voor mij handig is. Ik denk dat ik er ook maar 1 aanschaf, en na de bevalling verder kijk. Je weet nooit hoe het gaat verlopen met borstvoeding geven. En je borsten kunnen ook nog na de bevalling veranderen.

Share This Page