Hallo dames, Ik heb volgende week weer een afspraak bij de vk maar ik wil het hier ook even in de groep gooien. Vooral de eerste weken zijn je borsten erg gevoelig en toen dat eenmaal wat minder werd was ik erg opgelucht. Maar nu, sinds een week of 4, zijn mijn borsten extreem gevoelig geworden voor beweging en vooral kou. Ik klaag niet snel over pijn of ongemak en ben echt geen mietje maar kwam vorige week huilend thuis van de pijn. Het voelt echt alsof iemand heel hard in je tepels knijpt/draait en een niet te beschrijven gevoel in mijn borsten. Mijn tepels worden helemaal wit... Kortom, al met al gewoon erg naar. Kent iemand dit..?
Ik ben natuurlijk geen arts, maar het kan zijn dat je melkklieren in werking komen. Op zich nog geen probleem want dan worden de "leidingen" vast getest (kan zelfs al een beetje vocht uit je tepels komen) maar.... als je tepels nog helemaal "dicht" zitten, dan kan de druk aan de binnenkant oplopen. En in combinatie met kou kan dat een fikse borstontsteking opleveren. Hou goed in de gaten dat je geen koorts krijgt en neem bij twijfel toch even contact op met een arts. Als het om een ontsteking gaat ben je er met een antibiotica-kuurtje (er is een veilige soort voor zwangeren hoor) zo weer bovenop en ben je van de pijn af. Tot die tijd: hou jezelf en je boezem lekker warm als je naar buiten gaat. Hopelijk heb je hier wat aan. Groetjes van Kiki
ik heb daar ook erg veel last van. als ik naar bed ga kan ik niet op mn zij liggen of ik wordt wakker van een enorme steek in mn borsten (en ben nu ook ziek, griepje) dus geen pretje voor de nachtelijke rust.