wat is waar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door laura, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura

    laura Actief lid

    6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    ik heb ff een vraagje?

    las net dat als je wilt uitrekenen wanneer je uitgeteld ben dat je dan bij die 40 weken 7 dagen op moet tellen klopt dat? want dan ben ik in plaats van 10 november 17 november uitgeteld

    wie weet als het klopt?

    liefs laura
     
  2. Ik heb geen idee, maar ben er wel benieuwd na, ik heb gewoon de calculator van deze site gebruikt en die gaf hetzelfde aan als fertilityfriend. com

    Ik zie trouwens dat we bijna even ver zijn, grappig.
     
  3. laura

    laura Actief lid

    6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    ja idd dat is zeker grappig wanneer ben jij uitgeteld dan 14 november?

    ik ga ook gwn uit van 10 november hoor

    heb je al een afspraak bij de verloskundige?
    ik moet 5 april dr heen:D

    vind het heel spannend allemaal
    is t ook jouw eerste?

    liefs laura
     
  4. marianne30

    marianne30 Actief lid

    18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    hoi

    mij is altijd gezegd 1ste dag van je laatste ongesteldheid daar 9mnd bij optellen en daar nog 7 dagen bij optellen dan krijg je de uitgerekende datum heb 2 kids en heb de datum ook zo berekend toen en dat klopte zo deed de verloskundige het ook

    groetjes marianne
     
  5. laura

    laura Actief lid

    6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    dank je marianne dan moet ik mijn banner dus ook aanpassen

    zal ik gauw mar doen dan :D

    harstikke bedankt :D
     
  6. Hoi ben ik weer,

    Nee ik heb nog geen afspraak gemaakt bij de verloskundige of de huisarts, dat ga ik volgende week doen. En inderdaad volgens fertilityfriend ben ik op 14 november uitgerekend, maar goed daar kan nog van alles aan veranderen.
    laat je het weten hoe het 5 april verloopt?
     
  7. laura

    laura Actief lid

    6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    ja natuurlijk laat ik dat weten

    maar marianne stuurde net ook dat t wel klopt dat je er 7 dagen bij op moet doen

    dus hou ik t wel in mijn hoofd dat t mss 17 november kan worden hoop niet dat het de 23ste wordt want dan ben ik zelf jarig haha

    liefs laura
     
  8. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Als je in weken telt is het gewoon 40 weken.
    Tel je in maanden, doe je 9 maanden plus een extra weekje (9 maand is namelijk niet hetzelfde als 40 weken, maar 39 weken!!!).

    @laura: als jij met 40 weken uit komt op 10 november klopt dat dus gewoon. En als je na je laatste menstruatie 9 maanden en 1 week verder rekent, kom je als het goed is op hetzelfde uit.

    Hopelijk is het zo duidelijk...

    Mriek
     
  9. laura

    laura Actief lid

    6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    jaaa nu snap ik het dank je mriek eindelijk duidelijkheid haha ben blond he dus snapte het niet helemaal aahhh


    liefs laura
     
  10. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    dit heb ik opgezocht. Dan kom je wel aan 7 dagen + 9 maand en dan klopt je statement.

    Vanaf het moment van de bevruchting duurt een zwangerschap gemiddeld 38 weken. Aangezien je meestal niet weet wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden, rekenen we vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. De zwangerschap duurt dan 40 weken. Je kunt de uitgerekende datum vaststellen door bij de datum van je laatste menstruatie 7 dagen en 9 maanden (= 40 weken) op te tellen.

    Bijvoorbeeld.
    Eerste dag van de laatste menstruatie was 15 april
    15 april + 7 dagen = 22 april
    22 april + 9 maanden = 22 januari is uitgerekende datum

    Deze rekensom gaat alléén op als je een regelmatige cyclus hebt van 28 dagen. Heb je een regelmatige cyclus die bijvoorbeeld 1 week langer duurt, dan tel je bij de uitgerekende datum 1 week op. Is je cyclus bijvoorbeeld om de 26 dagen (2 dagen korter), dan trek je 2 dagen van de uitgerekende datum af. Is je cyclus onregelmatig, dan is alléén a.d.h.v een (termijn)echo vast te stellen wanneer je uitgerekend bent.

    Wist je dat……
    Je minimaal 3 keer ongesteld moet zijn geweest na het stoppen met de pil, voordat je kunt spreken over een regelmatige cyclus.
    Slechts 4% van de vrouwen op de uitgerekende dag bevalt
     
  11. Mona

    Mona Bekend lid

    16 jan 2006
    729
    0
    0
    TIP: Op de site van predictor kun je precies een berekening maken van je datum van bevallen.

    Wellicht hebben jullie hier wat aan.
    Groetjes Mona
     
  12. deb81

    deb81 Lid

    5 mrt 2006
    11
    0
    0
    zoetermeer
    ik heb gewoon de calculator van deze site gebruikt en toen kwam ik uit op 2 november en de huisarts kwam ook uit op 2 november. Dus hij klopt.

    xxx
     
  13. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Zo is het bij mij ook gegaan. 13 juli = laatste keer ongesteld + 9 maanden = 13 april + 7 dagen= voor mij dus 20 april
    (nog maar een paar weekjes, gelukkig!)
     
  14. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Mijn Vk had weer een andere methoden toen ik zwanger was .

    Zij nam de eerste dag van de laatste menstruatie , trok daar 3 maanden vanaf en telde daar dan weer 7 dagen bij op .

    Groetjes Joyce
     

Deel Deze Pagina