mischien zwanger maar partner wil het niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door aliki, 16 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aliki

    aliki Lid

    16 jan 2006
    53
    0
    0
    schoonmaakster
    bunnik
    Hoi allemaal

    Ik ben mischien zwanger ik moet nog even wachten met testen
    Maar ik heb het er al met mn vriend over gehad als het eventueel zo is
    en hij zei eigenlijk direct van dan laat je het weg halen we kunnen het ons niet perminteren nu !!Ik werd hier pissig om ik weet ook wel dat hij een klein beetje gelijk heeft want financieel loopt het bij ons niet lekker en we hebben al een kleine van 2 en dat gaat krap aan allemaal

    maar ik wil niet eens denken aan abortus !!

    ik word hier heel verdrietig van en weet niet zo goed wat ik moet doen ookal is het allemaal nog niet zeker toch ga ik me druk maken en moet het even van me af schrijven

    ik kan niet begrijpen dat hij er zo makkelijk over praat en hij zegt van het is nog geen kind het is nog maar een vruchtje

    en krijg ook nog eens voor mn voeten gegooit dat met onze zoon dat het al te laat was om abortus te laten doen dit is dus echt bullshit want ik was 8weken zwanger toen we erachter kwamen en toen is er helemaal geen spraken geweest van abortus nu heb ik zo,n gevoel van dat hij onze zoon dus ook niet wilde

    Ik ben boos,verdrietig en weet niet zo goed wat ik er mee aan moet

    wat zouden jullie doen hiermee?
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Tja dat is natuurlijk heel erg moeilijk.

    Persoonlijk zou ik (hoe moeilijk het ook is) bij mezelf nagaan wat ik nu eigenlijk wil.
    Als jij absoluut de baby wil houden dan moet je je door niemand laten tegenhouden. Ook al zou dit betekenen dat je relatie daarmee ten einde zou lopen.
    Maar misschien is je vriend alleen ontzettend geschrokken en moet hij het ook laten betijden.
    De hele 'schuld' op jouw afschuiven vind ik wel een beetje makkelijk tenslotte heeft hij zijn bijdrage ook gedaan.

    Groetjes
     
  3. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hoi aliki, wat erg dat je vriend hier zo tegenover staat. ik ben ook onverwachts zwanger geworden mijn man wilde dit eerst ook echt niet en dacht ook aan abortus, ook ik zou dit echt nooit gedaan hebben als je er zelf niet achter staat moet je echt voet bij stuk houden dat je het zeker niet weg laat doen want zoiets denk ik niet dat je jezelf kan vergeven als je het wel doet. het is tenslotte een kind wat je dan weg laat halen! wel mijn man woilde het eerst dus ook niet maar toen ik de eerste echo ben laten maken is hij meegekomen en toen hij het hartje hoorde kloppen was hij meteen bijgedraaid.

    het is lastig dat hij zo over jullie zoontje praat misschien moet je eens duidelijk met hem praten hierover en eens vragen joe hij zich voelt binnen jullie gezin.

    vind nog steeds dat er veel te makkelijk over abortus gedaan word vind dat het iets is voor in noodgevallen en niet zoals het nu gebruikt word als een voorbehoedsmiddel.

    veel sterkte en hoop dat alles goedkomt voor je.

    groetjes Talia
     
  4. aliki

    aliki Lid

    16 jan 2006
    53
    0
    0
    schoonmaakster
    bunnik
    Ik begrijp gewoon niet waarom hij opeens zo gaat doen ook over onze zoon hij zegt altijd dat hij dol is op hem en is trost en puntje bij paaltje zegt hij dat soort dingen

    en als ik hem vraag waarom hij dat zegt dan zegt hij je verpest je zoon en onze toekomst met nog een kind met andere woorden dat onze zoon van alles te kort gaat komen .

    ik ben er zeker van als ik zwanger ben dat ik dit kindje zal houden
    ik vind als je iets doet dan moet je daar ook je verantwoording voor nemen en niet de makkelijkste weg kiezen en dood leuk zoiets gaan zeggen alsof het niets is

    en als hij niet voor dit kindje kiest dat kiest hij ook niet voor de rest van het gezin en dan vertrekt hij maar
    het is makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik maar ik heb dan geen keuze meer
    ik zal geen abortus plegen dat nooit
    en voor elk probleem is een oplossing zeg ik altijd en kindje komt wel groot

    Maar ik vind het wel moeilijk allemaal
    deze zwangerschap is niet gepland maar als het zo is dan is het zo no way back

    ookal weet ik het nog niet voor 100% zeker maar mn gevoel zegt dat het zo is en mn gevoel zeg ook ga er voor

    heeft iemand van jullie dit mee gemaakt dat de partner ook weg gegaan is om deze reden?
     
  5. Nikki5

    Nikki5 Lid

    19 dec 2005
    57
    0
    0
    Hoi Aliki,

    Wat moeilijk. Ik kan me voorstellen dat je er erg verdrietig van wordt. Ik ben het wel met Talia en Pluk eens. Als jij niet aan abortus wil denken moet je het niet doen. Je moet achter zo'n keus staan, anders ga je het hem en jezelf later kwalijk nemen (lijkt mij).

    Ik zou je ook willen adviseren heel goed bij jezelf na te gaan wat jij wil. Ik ken je natuurlijk niet, maar als ik tussen de regels doorlees denk ik dat je ook moet nagaan hoe je in je relatie staat. Kan/wil je wel met iemand zijn die niet positief tegenover kinderen (of dit kindje) staat. Ik denk in ieder geval dat je dat bespreekbaar moet maken (hoe moeilijk dat ook is) als dit een 'angst' van jou is.

    Heel veel sterkte ermee!
    Groetjes Nikki
     
  6. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Hallo Aliki

    Wat een moeilijke situatie, jullie moeten er natuurlijk allebei voor kiezen maar ik vind het niet kunnen dat hij alleen beslist dat je het zou moeten laten weghalen!.
    Ik denk dat je beter kan afwachten tot je het zeker weet en dan toch goed met elkaar praten.

    groetjes Femmy
     
  7. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    je moet volledig achter je eigen beslissing staan, maar wacht idd eerst een positieve test af....
     
  8. aliki

    aliki Lid

    16 jan 2006
    53
    0
    0
    schoonmaakster
    bunnik
    Hoi meiden

    bedankt voor jullie reactie,s

    ik heb het er met mijn moeder over gehad en ze zegt na het zien van mn buikie jij bent zwanger hhahhaha

    en ze zegt dat ik het niet eens in mn hoofd mag halen om abortus te doen en dat ze me dan nooit meer aan kijkt

    trouwens wel een leuke mn schoonzusje weet sinds vandaag dat ze zwanger is en ikke mischien dus zal wel grappig zijn en we wonen 2min van elkaar vandaan

    en we hebben het samen gehad over symptomen en we hebben beide precies de zelfde

    Ik ga morgen een test halen ik kan niet meer wachten tot einde van de week
    sta stijf van de zenuwen
     
  9. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ben ook eens benieuwd houd ons zeker op de hoogte he. weet niet wat ik voor je hopen moet eigenlijk maar in ieder geval veel succes. groetjes Talia
     
  10. aliki

    aliki Lid

    16 jan 2006
    53
    0
    0
    schoonmaakster
    bunnik
    ik hoop zelf van wel ik vind het toch wel super leuk zo,n klein hummeltje
     
  11. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Als ik nu je enthousiasme al hoor, hoe je over een baby denkt. Zal het voor jou idd geen goede keuze zijn om het weg te laten halen. Het is te hopen dat jou vriend er ook anders over gaat denken. Wel jammer dat hij ook zo nu over jullie zoontje praat, dat lijkt mij nog moeilijker dan wat hij zegt over deze zwangerschap. De zwangerschap zou iets kunnen zijn waar hij aan moet wennen, maar jullie zoontje zou hij eigelijk niet meer zoiets over moeten zeggen.
    Eerst maar afwachten op de test, ik ben heel erg benieuwd en hoop nog weer wat te lezen. Succes eerst maar met de test, en mocht deze positief zijn met de reactie van je vriend!!

    Liefs Carry
     
  12. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Lieve Alika,
    Ik ben het eens met de adviezen die je al hebt gekregen... Het lijkt net of je nu moet kiezen tussen je man of dit eventuele nieuwe kindje... das geen eerlijke keus! Ik weet niet hoe je relatie tot nu toe was... Ik bedoel, hebben jullie wel vaker problemen of is dit zomaar uit de lucht komen vallen?
    Hoe dan ook, ik wens je veel sterkte en eerst maar eens kijken wat het testresultaat is... Al besef ik wel, stel dat je niet zwanger bent dan is er toch iets veranderd in je relatie omdat hij over jullie zoontje is begonnen... Pfff... moeilijk hoor!
    Sterkte!
    Anna
     
  13. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    vandaag ga je testen!!!! spannend!!!! succes!!!!
     
  14. aliki

    aliki Lid

    16 jan 2006
    53
    0
    0
    schoonmaakster
    bunnik
    ik heb kruidvat test gedaan deze was negatief

    ik zit er over te denken om toch een clear blue test te halen

    heb dingen gelzen hier dat kruidvat test niet helemaal betrouwbaar is
     
  15. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook gehad dat ik teste en dat ie negatief was... een week later teste ik weer en toen was ie positief... Ik maakte gewoon nog niet genoeg van die zwangerschapshormonen aan! Ik snap dat het moeilijk is om in jouw situatie te wachten maar ik zou een aantal dagen wachten eer ik weer zo'n dure test zou doen...
    Sterkte! Anna

    ps. Denkt je man er nogsteeds hetzelfde over of is hij bekomen van de eerste schrik?
     
  16. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Wat jij denkt moet je doen.
    Voor je eigen gemoedsrust.
    Het kan zijn dat je zwanger bent, maar dat het HCG hormoon nog niet te meten is.
    Het kan ook zijn dat je door de zenuwen nu een langere cyclus hebt en in de komende dagen toch ongi wordt.
    In ieder geval wens ik je veel succes met wat de uitkomst ook mag zijn.
     
  17. aliki

    aliki Lid

    16 jan 2006
    53
    0
    0
    schoonmaakster
    bunnik
    ik heb al een buikie zelfs de mamas bij de peuterspeelzaal zaten me aan te kijken en naar mn buik !! dus mischien toch nog even wachten ik heb een predictor gehaald

    dus ik wacht nog even ermee tot einde van de week als ik mn ongeduldigheid kan bedwingen :D


    mn vriend zei er nu niets meer over ik denk dat het ook schrik is bij hem en hij praat niet zo snel maar eerst maar afwachten of ik ook daadwerleijk zwanger ben en kijken wat hij dan zegt

    bedankt voor jullie berichten
     
  18. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Wanneer ga je weer testen?

    Spannend zeg!
     
  19. aliki

    aliki Lid

    16 jan 2006
    53
    0
    0
    schoonmaakster
    bunnik
    ik zit hier met de pedicotr in mn handen maar ik twijfel of ik het wel al moet doen
    heb uurtje geleden kruidvat test gedaan deze gaf negatief aan

    ik denk dat ik nog even een paar dagen wacht kijken of ik toch niet ongi word
     
  20. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Lijkt me heel verstandig! (maar kan me ook goed voorstellen dat je ongeduldig bent)

    Sterkte met wachten...
     

Deel Deze Pagina