Zoontje is net 1 geworden en nu weer zwanger. Dit had in al bedacht voordat de 1ste werd geboren . Dat het zwaar wordt daar ben ik van overtuigd maar wel fijn dat alles lekker elkaar opvolgd zeg maar
Ik was er eigenlijk meteen wel weer klaar voor toen mijn oudste geboren was, maar dat leek me niet zo verstandig. Ik heb nooit in de mmm gezeten, maar mijn moeder is vervroegd in de overgang gekomen en daardoor voelde ik wel de druk. Uiteindelijk was ik zwanger toen ze 7 maanden was. Dat had ik een mooi leeftijdsverschil gevonden. Helaas liep het leven even wat anders en kreeg ik vier miskramen. Maar twee weken geleden is onze tweede dochter geboren. Uiteindelijk zit er 3j 4m tussen. Niet wat ik voor ogen had, maar het is prima zo. Wij zijn nu compleet en ik voel ook die kriebel niet meer om snel nog een kindje te krijgen.
Weet je wat gewoon zo stom is.. de wens is zo groot maar toch is er 5% in mij dat zegt ‘wacht nog heel even’. Precies dat is waarom ik ook nog heel even wacht maar ja.. ik vind het ook lastig mn gevoel te negeren. Mn striae begin net van paars naar gewoon licht te worden overigens
Jij bent de enige die antwoord kan geven op die vraag. Hier speelde leeftijd een grote rol. Daarom tot zeker een jaar na de geboorte van onze dochter getwijfeld of we voor een tweede zouden gaan. Met 14 maanden de knoop doorgehakt. Bij de eerste 5 jaar gewacht en nu de 2e keer raak. Ze schelen 23 maanden.
Hier spelen zeker praktische bezwaren tevens een rol. Ik krijg wat carrièrekansen nu maar vind zeker niet dat het één het ander moet uitsluiten. Wel ben ik voorstander van alles goed overwegen enz. Daarbij gaat mn gezin altijd voor maar eerlijk is eerlijk, ik ben ook iemand die gewoon graag werkt. Ben nu gewoon een beetje zoekende hoe ik dat voor me zou zien. Ach, alles komt altijd toch wel goed..