Wanneer familie ingelicht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pruts27, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Vraagje:
    Met hoeveel weken hebben jullie jullie ouders en familie verteld dat er een kindje op komst is?

Groetjes!

2. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Gelijk na de testen. Onze naaste familie weet dat we een grote kinderwens hebben. Na de MK was ik blij dat ik het wel aan vertrouwde mensen had verteld. Deze zwangerschap weer aan directe familieleden verteld.

3. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Bij ons was het meteen goed te zien. Met 6 weken wist iedereen het wel...

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Mijn ouders heb ik het meteen na de test verteld, en ook aan mijn broertje en zijn vriendin. Mijn man zijn ouders en zijn zus hebben we het via een kaartje vanaf vakantieadres laten weten (was toen zes weken ofzo toen ze het kregen)

5. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Onze beste vrienden hebben we het eigenlijk als eerste verteld, omdat ik het op dat moment niet meteen aan mijn mannetje kon vertellen, want die stond al op het voetbalveld :) :)
    Een beetje op een verkeerd moment getest. Dus die twee wisten het meteen na het testen.
    Daarna mijn eigen ouders één dag later en met oud en nieuw (8,5 weken) hebben we het ook mijn schoonouders verteld.
    Maar voor de rest weet nog niemand iets ook de broers van mijn vriend niet. En mijn schoonmoeder vindt het best moeilijk om het voor zich te houden, maar doet haar best.
    Als we de echo hebben gehad mogen hun het ook weten.

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Direct.
    Men wist toch al van de MK en dat we bezig waren, plus er werd heel erg met ons meegeleefd. Wilde graag dat ze het wisten, voor het goede nieuws maar ook voor het geval dat het weer mis zou kunnen gaan.

7. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik zal mijn familie ok meteen inlichten.
    Ik zal het zoizo niet lang voor me houden.
    Maar misspiggle heb je het eerst aan je beste vrienden verteld en toen pas aan je man?

8. Bri

Bri Niet meer actief

Familie ook pas na 12 weken. Alleen één zus (die als enige wist dat ik de pil al een tijdje niet meer slikte en die bovendien behoorlijk zat te vissen) wist het al na een week of 7 à 8.
    M'n vriend en ik hadden wat meer tijd nodig om het zelf tot ons door te laten dringen, voor we het aan anderen wilden vertellen.

9. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Mijn ouders en schoonmoeder wisten het gelijk, want mijn schoonmoeder en mijn vader zijn een dag na elkaar jarig. Dus we vonden het en leuk verjaardagskado. Broers en zussen wisten het ongeveer met 9 weken.

10. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Mijn vriendin wist het inderdaad als eerste... :oops: Dit omdat ik na drie keer mijn mannetje te hebben gebeld (beetje in de stress geschoten) het toch aan iemand kwijt moest en iemand mij even naar de voetbal moest brengen, zodat ik het ook aan hem kon vertellen. Hij was zich namelijk al aan het voorbereiden voor de wedstrijd.
    Heb het hem nog wel voor de wedstrijd kunnen vertellen, gelukkig.
    Was ook niet zo slim van mij om te testen terwijl hij weg was, maar we hadden het niet echt verwacht aangezien mijn menstruatie extreem onregelmatig was. Maar had toch een klein beetje een gevoel en die was terecht :) :)

11. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    na 24 januari mag iedereen het weten!
    We willen eerst de echo afwachten

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wij hebben het met 5 weken verteld met de kerst.
    We vonden het een leuk kado.

En ik ben nu 7,5week maar ik kan wel me mond houden dat ik niet zwanger ben maar heb al een beginnend zichtbaar buikje

13. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik heb het ook twee dagen na het testen verteld...
    Was toen 5,5 week...

Familie... dus vader moeder en zussen
    En twee goede vriendinnen van mij weten het.

De rest krijgt het na Donderdag te horen.
    Dan ben ik 12 weken en heb ik nekplooi... als dan alles goed is mag de wereld het weten

14. Delilah

Delilah Niet meer actief

Wij hebben het ook meteen aan directe familie en vrienden verteld.

Ik dacht waarom wachten als het mis gaat zijn dat ook de mensen met wie ik dat wil delen dus ik heb het gewoon verteld!

15. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Wij hebben het de avond van de test al aan de familie verteld,
    de overige personen hebben we het rond de 8 weken verteld....

16. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    de eerste keer hebben we het direct verteld met 4w 5d en de tweede keer 'pas' met 8w om in ieder geval 1 goede echo gehad te hebben.

17. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Aan ouders, schoonouders en broers/zus hebben we het met 6 weken verteld. Verder weet nog niemand het, we willen wachten tot de 12 weken voorbij zijn.

18. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Leuk wij hebben ook de 1e echo op 24 januari!

19. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Wij hebben het meteen tegen onze ouders en broers en zussen verteld dmv een kadootje.
    Mensen die weten dat ik in het zh heb gelegen en vragen hoe het met me gaat en of ik al weet of ik wel og niet zwanger ben vertellen we het ook.

Deel Deze Pagina