Wanneer voelde je gezin voor jullie echt compleet?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door PerfectLittleTwin, 28 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niennientje

    Niennientje Niet meer actief

    Ik voel mij nu gelukkig en ergens ook wel compleet, maar wel een wens voor een derde. Ergens voelt het nog niet helemaal klaar. Een vierde zie ik niet zitten, dus ik denk dat het na de derde echt compleet zal zijn.
     
  2. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Onze jongste is écht wel een handenbindertje. Wij botsen qua karakter best vaak en ik vind dat écht lastig.
    En dat is voor mij de reden dat we compleet zijn. En als ik een baby bij een ander zie , voel ik ook een soort van opluchting dat wij die fase gehad hebben.

    Mijn man zou dr nog wel 4 willen geloof ik.
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    Toen ik nog geen kinderen had maar wel de wens had voelde deze op een gegeven moment als een gemis. Misschien kun je dat inderdaad omschrijven als een gevoel van niet compleet zijn. De wens voor een kindje was heel sterk, ik miste een kind in mijn armen ondanks dat ik niet wist hoe dat zou voelen.

    Toen hij er was voelde ik mij inderdaad compleet; ik had die liefde nu waar ik zo naar verlangde. De wens voor een 2e voelde daarom ook heel anders. Dat was meer een gevoel van 'nog een keer' , nog een keer die liefde, het groeien van een leven, het lief hebben en genieten van een uniek en perfect mensje.

    Ik weet niet of dit mijn laatste zwangerschap zal zijn. Als dat wel zo is dan is dat denk ik prima, maar we sluiten niets uit :)
     
  4. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.494
    1.466
    113
    Nee.
    Maar voor mijn gevoel geen keus.
    1 miskraam
    1 mooie jonge die 6 maand mocht worden. Hij was ziek.
    1 dochter nu net 8 geworden.

    1 op 4 kans op ziekte.
    1 op 2 kans op drager.

    Dochter was een lot en zij is vrij.
    Wat als nee laat maar
     
  5. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Al tijdens de zwangerschap van mijn 3e.
    Heel bewust fijn gevoel dat ik mijn laaste kindje droeg.
    Mijn hart is compleet.
    Moet zeggen dat mij man het met z'n verstand ook oké vind maar in zijn hart nog wel ietsje ruimte heeft.
     
  6. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Man vindt ons gezin compleet.
    Ik heb mezelf altijd met 3 kindjes gezien.
    Gezien onze geschiedenis zijn we beide dolgelukkig met 2 gezonde jongens. In die zin ben ik misschien niet echt compleet, maar wel zeer dankbaar.

    Echter, er liggen nog een aantal bevruchte eicellen in de vriezer. En wat mij betreft zou er best nog 1 uit mogen groeien tot een kindje (statistisch gezien zou ook maar eentje het 'redden' tot een terugplaatsing). Daarna zou het wel klaar zijn. Als de embryo's op zijn, en niet tot een zwangerschap hebben geleid is het ook klaar (met een beetje pijn in mijn hart denk ik).
     
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Compleet...ja en nee

    We hadden graag 2 kindjes willen krijgen. Uiteindelijk na 10 jaar ellende kwam zoontje
    We zijn blij dat we hem hebben gekregen. Jammer dat er geen 2de komt, kan ik echt verdrietig van zijn. Gun hem zo een broertje of zusje.

    Maar die gaat er niet komen. Wij tellen onze zegeningen, en zijn gelukkig met ons zoontje.
     
  8. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Als het aan mij ligt zijn we nog niet compleet. Ik heb altijd 3 kinderen gewild en partner maar 2. Begin vorig jaar werd ik zwanger van onze grote verrassing. Helaas werd dit een miskraam met bijna 15 weken en nu is mijn wens nog veel groter geworden voor nog een kindje.
     
  9. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Na de geboorte van onze zoon dacht ik dat we klaar waren. Maar de laatste tijd begint het steeds vaker weer te kriebelen. Ik denk dat wij toch nog niet compleet zijn.
     
  10. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Na de tweede. Ik heb best wel medische bevallingen, met veel gedoe voor mijn lijf gehad. De oudste vraagt ook altijd al veel energie van ons, dus met de tweede was het compleet.
    Ook is het voor mijn man en mij allebei logisch, zelf komen we uit gezinnen met 2 kinderen. Dus dat zijn we gewend.
    Ik heb ook geen twijfel. Het is prima zo. Er komen geen jaloerse gevoelens als ik baby’s van vrienden zie. Ik denk alleen maar yes die slapeloze nachten, de babyperikelen, pampers verschonen, al die fases, ga ik niet meer hebben, gelukkig.
     
  11. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.323
    842
    113
    Ik weet echt niet hoe dat voelt, compleet zijn.
    Soms denken we over een vierde maar vind het zo ook wel goed. Beetje dubbel gevoel want compleet voelt het niet. Nu hebben we ook meerdere miskramen gehad en misschien voelt het daardoor nooit als compleet. Weet het niet zo goed. Ik had gehoopt dat ik dat gevoel na de derde wel zou krijgen o_O
     
  12. koek

    koek Actief lid

    23 mrt 2012
    308
    37
    28
    NULL
    NULL
    Niet, maar met ons verstand besloten dat het er niet nog een kindje bij komt. ik ben slecht in zwanger zijn, en kon lange tijd niet een leuke moeder zijn. Nu zijn er betere tijden, hebben we het fijn met zijn vieren, maar het verlangen blijft soms pijnlijk aanwezig
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Niet, maar helaas is het vestandiger voor mijn lichaam om het bij twee kindjes te houden.
    En we zijn ontzettend blij en dankbaar met onze twee dochters.
    Maar toch zal het denk ik nooit helemaal compleet voelen.
    Maar het is goed zo. :)
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  14. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Nu in verwachting van onze derde. Na de tweede heb ik ongeveer 9 maanden geroepen dat t echt klaar was en er geen kindjes meer kwamen. Het zwanger zijn, bevallen, bv geven, gebroken nachten.. allemaal heel mooi maar ik zag dat echt niet meer zitten. Maar elke keer als ik het riep, dacht ik; dan heb ik "maar" twee kindjes. Dit bedoel ik overigens echt niet kwetsend, we zijn SUPER dankbaar voor die twee. Maar het voelde inderdaad niet af, niet compleet. Heel blij dat we nog een kindje mogen verwachten. Maar of ik daarna een "compleet" gevoel heb... Ik vraag het me af. Misschien komt dat wel nooit. En dan is het inderdaad de vraag, ga je door tot je dat voelt of maak je een beslissing met je hoofd.
     
  15. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.729
    2.509
    113
    Vrouw
    Ik vind dit heel interessant. Nu ik al flink onderweg ben van ons tweede kindje, merk ik dat ik echt niet nog een keer een zwangerschap wil. Ik word ook echt panisch bij het idee dat ik per ongeluk zwanger zou raken van een derde. Kortom ik ga zorgen voor anticonceptie. Als we een jaar of twee verder zijn hoop ik echt 100% zeker te weten of we compleet zijn.
     
  16. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Na de derde. Ik had nooit gedacht dat ik 3 kinderen zou willen, maar na de tweede voelden we ons toch nig niet compleet. Ik wou alles zo graag nog een keer meemaken en het voelde oom echt alsof er nog iemand ontbrak aan tafel.

    Wel heel lang getwijfeld ivm de drukte en kosten. Maar toen ik ongepland en onverwacht ineens zwanger bleek te zijn waren we echt dolgelukkig ermee. Het voelde heel natuurlijk en fijn dat we niet bewust ja of nee hebben gezegd , maar dat we dit kindje gewoon zomaar kregen.

    En ja, het is druk en duur, maar nummer drie maakte ons wel echt compleet. Dat voelde ook direct zo, het was klaar daarna en nooit meer aan getwijfeld.
     
  17. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.987
    18.693
    113
    Toen het ons duidelijk werd dat het medisch gezien heel onverstandig zou zijn voor mij om nog eens zwanger te worden. Heb me er bij neergelegd en er vrede mee maar het is niet zo dat ik uit mezelf niet nog meer kinderen wilde.
     
  18. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.987
    18.693
    113
    Wat verdrietig :( Dat er een grote kans is dat het weer fout gaat speelt voor ons ook echt mee om het bij 2 te laten.
     
  19. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.494
    1.466
    113
    Wist je het of kwam je er later achter toen je kindje overleed.

    Wij wisten niet van het bestaan af wij zijn ook beide dragen weten we nu.
    Pas toen onze zoon heel erg ziek was is het balletje gaan rollen.
     
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.987
    18.693
    113
    Ik heb een groot risico op vroeggeboorte ivm afwijking aan de baarmoederhals. 1e keer fout gegaan (met 23 weken bevallen), 2e keer nét niet fout (spoedoperatie bij 24 weken en 13 weken bedrust), 3e keer was de enige redelijk "normalere" zwangerschap met een geplande operatie. Het is dus gelukkig niet zo dat er sprake is van erfelijke ziektes (afgezien dan van autisme dat mijn jongste van me "geërfd" heeft) maar grote kans op complicaties tijdens de zwangerschap. Maar met 3 lastige zwangerschappen en 1 autistisch kind verder is het gewoon genoeg geweest.

    Echt heftig dat je pas later erachter bent gekomen. Is het dan gewoon "toeval" dat je beide drager bent of "gewoon" een veelvoorkomende ziekte? Sorry als ik te nieuwsgierig ben hoor.
     

Deel Deze Pagina