Wanneer voelde je gezin voor jullie echt compleet?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door PerfectLittleTwin, 28 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.720
    804
    113
    Ik merk nu de derde bijna 3 is, dat ik echt geen kriebels meer heb.
    Ik kijk er naar uit dat hij over een jaartje naar school gaat.
    Als ik nu zwanger zou raken (zou echt niet moeten kunnen, maar stel), dan zou ik ook echt even moeten slikken.
    Maar dat gevoel van compleet zijn was er niet a la minute na zijn geboorte, dat is onbewust gewoon zo gegroeid.
     
  2. Jolieke

    Jolieke Actief lid

    16 feb 2020
    195
    186
    43
    Vrouw
    Ik heb alle spullen en kleertjes wat niet meer nodig was of niet meer pastte, meteen weg gedaan na de jongste.

    We hebben een heel fijn eerste jaar gehad met hem, ik denk mede doordat hij toch de laatste is, dus die gebroken nachten ook.

    En nu hij 1 is.. Begint het ineens toch te kriebelen!!

    Gaat dit over? Het huis is groot genoeg. De auto niet. Daar maakt mijn man zich het drukst over.

    Allemaal twijfels hier. Soms wel soms niet.

    Komt dit doordat hij nu baby af is?
    Gaat dit over?
     
  3. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.520
    2.404
    113
    Geen idee, mijn jongste is 8 en ik dacht er helemaal mee klaar te zijn..... Begint het ook ineens te kriebelen.
     
    Jolieke vindt dit leuk.
  4. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.777
    4.744
    113
    Vrouw
    We hebben een lange weg af moeten leggen om te komen waar we nu zijn, en toen mijn zoontje geboren werd overviel me meteen een soort rust. Dat het goed zo is. Helemaal compleet zullen we nooit meer zijn, maar ondanks dat zijn we enorm rijk.
     
  5. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik dat gevoel nooit zal hebben. Ik had heel graag drie of meer kinderen gekregen, maar ik ben er fysiek niet voor gemaakt.
    Ben heel blij met mijn twee kinderen en het voelt goed zo, maar had zeker nog meer kinderen willen krijgen. Misschien dat we ooit nog pleegouders kunnen worden.
     
  6. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    937
    317
    63
    Vrouw
    Steeds wanneer de babytijd voorbij was kriebelde het weer voor nog een kindje. Al wist ik bij de laatste zwangerschap dat het daarna wel echt klaar zou zijn. Mooi even aantal, slaapkamers (we hebben er 5) zijn dan vol, en we hebben al veel meegemaakt op dit gebied. Een kindje verloren, een vroeggeboorte waarbij onze zoon net op het nippertje gered was, en na de laatste bevalling wist ik het 1000% zeker. We zijn compleet. Ook qua drukte in het gezin. De jongste is pas 2 geworden en het wordt vanaf nu steeds wat makkelijker allemaal en daar zijn we nu ook wel aan toe.
     
  7. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Lang gedacht dat t met alleen mijn zoontje compleet was, totaal geen behoefte aan n tweede. Pas in 2018 kwam die wens. En nu is t goed zo :)
     

Deel Deze Pagina