Hoi dames, Ik heb al enkele dagen positieve zwangerschapstesten ik helemaal blij natuurlijk na 2 miskramen. Maar nu ging ik net mijn baarmoedermond voelen en voelde ik dat ie gewoon open is Sluit ie pas na je nod (dus in mijn geval dinsdag) of is er wat mis? Ik zit zoo te stressen..
Je kan er het beste gewoon vanaf blijven... Ten eerste voor infecties En ten tweede door dit soort dingen dus... Jij bent geen vk, en wij zijn geen vk een nuttig antwoord kan niemand hier dus op geven... Gewoon vanaf blijven dus... En natuurlijk hoop ik dat t deze Keer wel goed gaat
Omdat je zo ook ongeveer kan weten wanneer je eisprong is (geweest) want ovutesten werkten bij mij niet.
Kan me voorstellen dat het heel erg spannend is, zeker als je al twee keer een mk heb gehad. Toch is het inderdaad beter om er nu zoveel mogelijk af te blijven... Bij mij zei de dokter toen ik op controle kwam na 6 weken dat mijn baarmoedermond wat 'verweekt' was... Daar schrok ik toen ook heel ergf van... Maar inmiddels al bijna 10 weken verder en alles gaat nog steeds goed...
Oh het hoeft dus niks ergs te betekenen pff ben zo gespannen en kan niet wachten tot nod (ookal heb ik al super mooie testen in handen), een dag lijkt wel een jaar te duren..
Aardbeitje: ikzelf ben nu 12w +, heb steeds last van beetje bruinverlies. Een 2 weken geleden dacht ik ook, ik ga eens voelen. Ik schrok me rot, ik dacht dat de baarmoedermond een beetje open stond. Dus ik dacht gelijk, dit gaat weer voor de 4x mis. Had juist die dag een afspraak bij mijn gynae. Hij controleerde dat niet, hij zei "hier moet je echt niet aankomen, vanwege infectiegevaar en zo kan je juist een mk krijgen". Echter het bruinverlies blijft bleef mij heel onzeker voelen, dus ik vorige zaterdag via spoed. Nu had ik de arts assistente (echt een super goei, heb ik al enkele keren gehad) zij heeft alles goed gecontroleerd en zei mij dat ik een kleine kiste heb, juist aan mijn baarmoedermond en vandaar dat ik dacht dat deze open stond. Wel zei ze dat ik en heel gevoelige baarmoedermond heb. Na haar controle ben ik wel gerustgesteld. Natuurlijk hoop ik dat ik niet de hee zwangerschap bruinverlies ga hebben. Maar je moet er echt afblijven, de baarmoedermond moet zich nog vormen, deze gaat nog terug trekken. Je moet zien dat je zeker geen infectie krijgt door te gaan voelen. Ik wens je heel veel succes met de zwangerschap en duim dat het een plakkertje is
Hey meid gefeliciteerd met je mooie vroege test Kan me voorstelle dat het spannend is als je 2x een mk heb gehad maar ga idd als je geen vk of gyn bent eraan zitten. Je weet natuurlijk niet helemaal wat je doet en miss veroorzaak je iets waar je spijt van krijgt (infectie) Mijn baarmoederslijmvlies loopt bij mij meer naar buiten en dat maakt mijn baarmoedermond extra gevoelig (heb het hpv virus gehad) en is al een keer schoongemaakt. Als ik sex heb en het is wat ruiger dan verlies ik bloed en ik schrok enorm vorige week omdat ik al zo vroeg ben maar dat komt door dat slijmvlies, heel irritant -_-
Ik heb ook dat hpv virus gehad en in 2009 een conistatie hiervoor gehad (snijden ze een kegeltje uit je bmh). Bij mij hebben ze wel vrij veel moeten weghalen want had cin3 pap4. De gevoelige baarmoedermond komt bij mij ook hierdoor hoogst waarschijnlijk.
Ik had pap 3a en cin3 en lysisectie gehad (of hoe je het ook schrijft). Ook erg jong, pas 23 jaar. Mijn baarmoedermond is zowieso gevoeliger vanwege dat slijmvlies wat meer naar buiten komt maar dat blijft gewoon. Kan ik niks aan doen. Over half jaar weer uitstrijkje en dan over een jaar en weer een jaar geloof ik. Blij dat ik er snel achter was
Wat een overdreven reacties weer.. Zolang jou vingers schoon zijn kun je gerust aan je baarmoedermond voelen hoor! Kan helemaal geen kwaad.. Anders zou je met seks helemaal een probleem hebben aangezien de penis er nog geen harder tegenaan stoot dan dat jij eraan voelt, en ook niet altijd net gewassen is.. Dus laat je niet gek maken.. En je baarmoedermond kan gerust ook een stukje open staan, kan helemaal geen kwaad, meestal is dat alleen het eerste puntje maar hij staat heus niet helemaal open tot je baarmoeder toe Dus maak je niet druk, zonder rood bloedverlies is alles nog goed
Aahh dank je wel voor je super lieve woorden, je hebt me echt gerust gesteld oef wat een opluchting was al bang dat ik nu misschien zelf een miskraam zou veroorzaken doordat ik heb gevoeld..
Maar even iets wat misschien heel stom klinkt maar wat als je man/vriend je met zijn hand bevredigt dan zit er toch ook een vinger bij je baarmoedermond? Is dat dan ook een gevaar?
Zoals kiraa al zei, laat je niet gek maken Je kan echt niet zo je baarmoeder inkijken, er zitten nog vliezen voor en een slijmprop om alles dicht en in de baarmoeder te houden. Je moet je baarmoeder even zien als een opgeblazen ballon waarvan het tuitje dicht geknoopt zit. Dat tuitje lijkt aan het begin open maar halverwege is hij toch afgesloten door de knoop (en bij je baarmoeder door de slijmprop).