Vandaag Had ik een groei echo Ik ben nu 34 weken en 4 dagen Maar op de echo bleek anders, Hoofdje was 31/32 weken bovenbeen lengte ook Maar buik omvang was weer 35/36 weken Meer mensen die zoiets meegemaakt hebben?? En hoe het verder dan ongeveer gaat? met de 20 weken echo lag alles op schema
bij mij klopt het ook vaak niet. Dit ligt volgens mij ook wel aan de echo... Soms ligt een kindje wat scheef of hebben ze niet precies de omtrek. Een paar milimeter op het scherm is meteen al een week verschil in data. Mijn gyn zegt altijd dat het een beetje natte vinger werk is. Zolang het geen weken voor of achterloopt zou ik me er niet te druk om maken. Bij mij hebben ze met 28 weken een gewichtsschatting gemaakt, deze kwam op 1580 gram en dat was aan de zware kant. Maar vorige week zeiden ze nog dat het kindje zeker niet te zwaar was... Ik laat me verrassen als ik ga bevallen
Daarom doen ze ook de berekening van hoe lang je zwanger bent helemaal aan het begin. Dan zijn de verschillen tussen verschillende kindjes nog een stuk minder groot en kun je daar nog iets zinnigs over zeggen. Bij de 20 weken echo is 2 weken voor of achter wel nog aardig veel, maar bij 35 weken zit daar veel verschil tussen. Een kindje van 4500 gram of een kindje van 2000 gram, geen wonder dat daar "weken" verschil tussen zit op een groei echo. Ik zou me dus niet te druk maken, misschien hebben jullie zelf ook wat kleinere hoofdjes en kortere benen. Buikomvang is juist wel goed dat dat lekker op termijn is, want dan heb je geen mager kindje. Dat is prettig mbt afvallen na de geboorte!
mijn zoontje had juist een heel groot hoofd... en nog steeds trouwens haha Maar hij heeft alles 2x opgemeten vanuit ander hoogte punten zeg maar.. Ik hoefde me geen zorgen te maken maar toch doe ik dat stiekum wel stom he? het gewicht waar het op uit kwam was wel gemiddeld 2260 gram.