Zwanger en wakker liggen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Madelie, 2 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Vanavond heb ik van een uur of 20.00 tot 23.00 op de bank liggen slapen, dus 3 uurtjes totaal. Toen mezelf naar mijn bed gesleept waar ik direct weer in slaap ben gevallen want ik ben ontzettend moe. Maar precies om 00.00 uur werd ik wakker en sindsdien heb ik geen oog meer dichtgedaan. Ben al wezen plassen, wat gaan drinken en inmiddels is het bijna 3.00 uur. Over een paar uurtjes gaat mijn wekker weer.

Nog meer zwangeren die slapeloze nachten hebben? Afgelopen paar nachten heb ik trouwens prima geslapen dus ik snap niet waar dit ineens vandaan komt.

2. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Nee, totaaaaaal niet :rolleyes:. (Is nu 04.15 snachts :p).

Ik had er in het begin ook last van en nu dus weer. Ik piekerde veel in het begin en had zenuwen dat het eindelijk gelukt was.

Bijna weekend en dan lekker uitslapen @Madelie !

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja hoor herkenbaar! ;)
    Al slaap ik gelukkig niet iedere nacht slecht.

Madelie vindt dit leuk.
  4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Inmiddels half 5 en nog steeds wakker. Zit nu maar te ontbijten.

Toen ik echt net zwanger was had ik het ook, net zoals met mijn eerdere zwangerschappen. Echt last van de horormonen. Maar inmiddels heb ik wel een periode redelijk geslapen Tot nu dus.

@Fennec lig je minder lekker nu je verder in de zwangerschap bent?

5. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb last van mijn bekken en heupen. Daarbij wil de baby nog wel eens gaan gymnastieken als ik wil slapen :p. Dus daarom lig ik veel wakker nu.

6. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Bij deze zwangerschap niet herkenbaar, slaap juist te veel haha. Maar ik had het bij mn dochter ook, echt verschrikkelijk. Mijn huisarts zei toen dat het normaal was en het vaak met (onbewuste) stress te maken heeft. Wat misschien helpt is als je naar bed gaat in je hoofd alle dingen waar je over na denkt in een doos te doen deze dicht plakken en op de hoogste kast zetten die er is. Hielp voor mij toen soms wel.

7. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Ik slaap juist heel erg veel. Als ik er de tijd voor heb slaap ik zo 12 tot 14uur aan 1 stuk. Ik moet alleen niks drinken voor het slapengaan, dan word ik elk uur wakker om te plassen. Dit had ik gisteravond ondervonden na een heerlijk kopje thee. Heb het toilet wel 5x gezien nadat ik in bed ben gaan liggen

8. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ja nu helaas nacht nummer 2 van slecht slapen en overdag echt moe zijn :confused: Slaap heel licht wordt van elk klein geluidje wakker, maar ik blijf liggen daar rust je ook van.

9. Elinetjeee

Wat grappig. Blijven liggen werkt bij mij juist heel slecht. Als ik wakker word moet ik direct eten anders hang ik boven het toilet

10. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Oh dat is vervelend, daar heb ik gelukkig geen last van. Vind het ook gewoon te koud om me bed te verlaten:oops::oops:

Elinetjeee vindt dit leuk.
  11. Elinetjeee

Daar is het ook gewoon te koud voor brrrr

12. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Nu op het eind slaap ik beroerd maar in het begin kon ik wel 20 uur per dag slapen en was dan nog steeds doodop

13. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Hier precies hetzelfde. Denk nu al een week of 15 niet meer dan 2 a 3 uur achter elkaar geslapen en dan wakker liggen een tijdje.

14. Alayna

Alayna Actief lid

25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik volg ook even. Ik had dat ook in de zwangerschap, echt uren wakker. Daarna na de bevalling nog. Maar ik werd niet serieus genomen omdat ik net een kind had en dan is het normaal dat je gebroken nachten hebt. (alleen lag ik gerust tussen 2 voedings momenten in volledig wakker te zijn.) Ze slaapt nu al een jaar door en ik lig nog steeds elke nacht een paar uur wakker...

15. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Tot week 16 ongeveer waren mijn nachten waardeloos. Ik mocht ook echt niet van mezelf overdag slapen en 's avonds rond 21.30 naar bed en om 22.30 slapen. Nu nog steeds houdt ik dit ritme aan en ik slaap hierdoor snachts veel beter! Maak weer normale nachten. Maar dit heeft even geduurd! Er is helaas niets aan te doen....

Succes!

16. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Geen ervaring gelukkig! Slaap prima snachts.
    Misschien Smiddags een uurtje gaan liggen (is bewezen dat je niet langer dan een uur overdag moet slapen om je systeem niet in de war te schoppen) ipv savonds op de bank. Jezelf wakker proberen te houden in de avond en dan rond 22:00/23:00 gaan slapen?

17. Veldboeket

Veldboeket Actief lid

11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar bij beide zwangerschappen slaap ik echt mega slecht. Tis niet anders. Daarna nog heel lang nog slechter slapen dus...

18. Mariella010

11 nov 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Receptioniste
    Rotterdam
    Hahah herkenbaar!
    Ik lig soms ook paar uur wakker in de nacht, maar dat hoort er denk ik allemaal bij.
    Aftellen!

Deel Deze Pagina