Dames is ben zwanger van de 2de meid maar mijn buiken is echt inimini voor 22 weken, helemaal voor de 2de zwangerschap! Ik ben natuurlijk een stuk drukker dan bij de eerste maar er is eigenlijk niemand die het zelf heeft mee gemaakt in mijn omgeving en stiekem maak ik me toch een btje zorgen, de baby is ook aan de kleine kant. Dus zijn er meer meiden die dit herkennen?
Hier ook een kleinere buik! Baarmoeder zit ook nog laag net onder de navel de kleine zal lekker opgekruld zitten . Gister nog op controle geweest alles gaat goed. Dus het kan toch bij een 2 de
Het kan dat je buikspieren je baarmoeder nu anders opvangt. Dus dat je je buik anders draagt en daardoor kleiner lijkt. Zolang de vk je vertelt dat de fundushoogte prima is en je 20w echo goed was, zou ik me niet al te veel zorgen maken. Wie weet plopt je buik straks ineens naar voren.
Het grappige is dat bij de eerste een super gespierde buik had ook tijdens de zwangerschap, ben bevallen door een KS en hij is weer aardig gespierd geworden. Tja maak me soms wel zorgen en soms helemaal niet maar vind het zo vreemd omdat ik het zelf ook nog nooit gehoord of gezien had bij een ander. @Jkuil is jou kleintje ook kleiner dan de eerste?
Ja, mijn buik was met 17/18 weken nog vrijwel zo goed als plat. Alleen mijn navel was weer geplopt. Nu met 23 weken istie wel goed zichtbaar, maar een heeeele andere vorm ook dan bij mijn dochter. Ons babytje is ookniet aan de kleine kant trouwens.
ik ben zwanger van nr 3 en mn buik is ook kleiner! bij de 2e was hij weer wat groter en ook weer meer naar voren. nu ook erg naar voren en in de lengte. het is net hoe je baarmoeder groeit. ene keer meer naar binnen, andere keer weer meer naar voren....