Wanneer zwangerschapskleding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door CreaBea87, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben net in verwachting van ons eerste kindje en ik vroeg me af wanneer ik een buikje ga krijgen....

Zal wel bij iedereen beetje anders zijn, maar ben erg benieuwd :) Ik lees dat sommige mensen al met 11 weken een buikje krijgen. Ik heb nu al het idee dat mijn buik er dikker uitziet terwijl ik 3 kilo afgevallen ben. Alleen 's ochtends een beetje misselijk dus valt best mee, maar ik krijg gewoon niet meer zoveel eten op.

Kan niet wachten dat er bij mij ook iets te zien is ;)

2. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo lastig.. het is idd voor iedereen anders... ik heb net kleding uit de kast gehaald, maar het zit toch nog niet.... blijft gewoon niet plakken aan mijn buik.. dus toch maar een hele hele oude broek van mijn dikkere periode gepakt...
    Ik weet wel dat het ineens snel kan gaan..

De een heeft met jou termijn al echt wat aan positiekleding... de ander zingt de zwangerschap in haar eigen kloffie uit...

3. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Ben ju 23 weken en mijn spijkerbroeken zitten niet zo lekker meer. Rokjes en shirtjes kan ik nog gewoon aan!

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hier met 8 weken al zwangerschapsbroeken aan, ik had vrij snel een buik. kon mijn eigen broeken nog wel aan, maar als ik ging zitten kreeg ik zo'n druk op mijn buik. dus ik was er vroeg bij.

5. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Na de eerste echo met 10 weken ben ik hardlopend naar de winkel gegaan. Echt een buik had ik nog niet, maar mijn broeken knelden vreselijk.

Je merkt het vanzelf. Als je kleding niet meer lekker zit, gewoon doen!
    Niemand die het ziet. Eigen shirts heb ik nog wel heel lang aan gehad en pas sommigen nog gewoon.

6. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    1e met 26 weken pas
    nu bewust eerder ivm pijn aan de wond..maar me eigen broeken pas nu nog steeds :)

Echt verschillend per persoon

7. purringkitty

purringkitty Actief lid

29 apr 2013
    170
    0
    0
    Gelderland
    Inderdaad heel verschillend. Ik ben nu 14 weken, ik pas mijn spijkerbroek nog wel maar hij zit al wat oncomfortabel. Bij sommige shirtjes heb ik het gevoel dat ze er wat kort uitzien. Ik heb ineens een stukje buik zichtbaar.
    Ik denk dat ik volgende week maar vast erop uit ga voor zwangerschapskleding.

8. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    ik heb al iets in de kast liggen van zwangerschapskleding :) Kon dit nu voor de helft kopen dus dat was mooi meegenomen.

Dacht zelf dat je al 5/6 maanden zwanger moest zijn voordat je iets zag, maar het kan dus best al dat mijn buik nu al wat dikker wordt.

Ik vind het niet zo erg :)

9. SBC

SBC Lid

4 mrt 2013
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met 15 weken (afgelopen weekend) een hele berg gekocht, ook een beetje gelet op dingen die ik na de zwangerschap nog aan kon. Met 8 weken had ik ook al een legging en een shirtje gekocht, gewoon omdat ik het niet kon laten en mijn broeken gewoon niet meer zo lekker zaten als voorheen! Er is echt wel leuke kleding te vinden, veel plezier met zoeken!

10. Janna

Janna Fanatiek lid

Kan (zeker bij de eerste) best een tijdje duren hoor! Ik had vanaf 8 weken positiebroeken aan, maar dat was omdat mijn broeken heel erg knelden, niet omdat je nou zoveel buik zag. Dat duurde echt nog een hele tijd. Ik heb zelfs met 20 wk een keer gehad dat ik in een winkel met een verkoopster aan het praten was en overlegde over babykleertjes en dat ze pas na een paar minuten verbaasde uitriep: "o, het is voor jezelf!" Ik baalde toen toch wel een beetje, want ik had zelf het idee dat je toen echt niet meer om mijn buikje heen kon. :D (Ook al kon ik nog wel bijna al mijn eigen bovenkleding aan.)

11. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik heb helemaal geen zwangerschapskleding!
    Maar dan moet ik er wel bij vertellen dat ik over het algemeen heel veel rokken draag (en deze dus onder mijn buik draag). De enige 'broeken' die ik draag zijn van die harembroeken.. Die zitten lekker los en hebben zo'n brede band, dus die knellen ook niet.
    Het enige wat ik nieuw heb moeten kopen zijn andere bh's.
    Het scheelt dat het niet koud is, anders had ik waarschijnlijk wel nieuwe kleding moeten kopen. Nu kan ik dus prima mijn rokken en jurkjes blijven dragen. Wel zonder panty of legging, want die knellen wel als de neten :D haha
    En qua bovenleiding, die draag ik ook nog steeds.. Veel al hemdjes en wat wijdere t-shirts.. En mochten die na de zwangerschap zijn uitgelubberd, nou ja, dan gaan die uiteraard weg..maar dat is dan ook alles.

12. Stacy

Stacy Actief lid

9 jan 2013
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn spijkerbroek zat na zeker 14 weken echt niet meer lekker.
    In mijn kast liggen nu alleen leggings heerlijk echt waar heb alle kleuren. heb 1 zwspijkerbroek met een band die zit ook super van de h&m. maar er staat geen tijd voor zodra iets niet meer lekker zit ga je gewoon shoppen. Zou wel 1 maat groter kopen dan normaal alles blijft groeien..

13. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Met 13 weken kreeg ik geen enkele broek meer dicht, terwijl een ander echt niet aan me kon zien dat ik zwanger was.....
    Ik had helemaal geen buik voor de zwangerschap, dus bij de minste bolling zat mijn kleding strak. Vanaf toen ook positiebroeken/-rokken gaan dragen. Shirts heb ik nog wel heel lang aan kunnen trekken (hoewel sommige nu enorm uitgerekt zijn, haha). Vanaf 22 weken werd mijn buikje ook voor de buitenwereld zichtbaar als zwangerschapsbuik. Zag er nog heel lang uit alsof ik teveel gegeten had.

14. ukky

ukky Actief lid

14 jul 2006
    329
    0
    0
    Limburg
    ik heb ook al positie kleding aan pas gewoon geen broeken meer
    wel nog me gewone T-shirts aan

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bij de eerste zat ik er op 8w in, ging niet meer om het te verbergen en kreeg mijn broeken niet meer dicht. Bij de tweede wilden het pas vertellen met Kerst, was dan ong. 11w. En heb het geluk gehad dat buikje toen iets later begon en pas op 13w zwangerschapskleren aangedaan.

16. Ezra

Ezra Lid

3 jun 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen weekend (14 weken zwanger) ook heel wat inkopen gedaan. Ik voelde me niet meer zo comfortabel in mijn kleren. Jurken en aantal rokken pas ik nog wel maar broeken gaan echt niet meer dicht.

17. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    verschilt echt heel veel per persoon
    ik ontplof zodra ik zwanger ben

heb deze keer gewacht tot 9 weken maar toen kon het ook echt niet meer. had mn broeken dan aan met een elastiekje om de knoop hihi.

shirts heb ik nog wel van mezelf aan maar broeken al lang niet meer.
    gelukkig kan ik vaak mn eigen broeken wel snel weer aan als ik bevallen ben. bij mn dochter had ik na 2 dagen mn eigen kleren weer aan

18. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Hoi,

Ik had met 6 weken al het gevoel dat alles te strak zat. Dus toen heb ik zwangerschaps broeken gekocht en die zitten dat echt super goed!
    Een knellende broek is echt niet fijn. Dus gewoon doen wanneer je voelt dat een gewone broek niet meer goed zit!!

Bij de H&m hebben ze trouwens leuke kleding voor zwangere :)

19. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Ze hadden 2 weken terug 50% korting bij Wehkamp en toen 2 jeans van noppies gekocht, en die zitten nu heerlijk! Eigen broeken knellen echt te veel :)

20. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    I know werk bij de H&M dus lekker makkelijk ;)

Deel Deze Pagina