Zo rond de 17/18 weken voelde ik af en toe iets waarvan ik dacht: "zou dat de baby zijn? of mijn darmen? of de slagader die over m'n buik loopt?" Zelfs nu ik de afgelopen weken de baby wel duidelijk herken, weet ik nog niet zeker wat het toen was....
De eerste rond de 19 weken pas. Bij deze baby dacht ik de afgelopen dagen al wat te voelen (en op de echo zagen we dat het een erg actieve is), maar dat zou wel heel vroeg zijn...
Hier 17 of 18 weken toen ik t echt herkende.. komt ook omdat mijn placenta voor ligt, daarom voelde ik het wat later (volgens mijn huisarts)
Ik vind het moeilijk,Soms voel ik wel iets borrelen of iets van een gevoel dat lijkt op mijn darmen die rommelen,Maar weet gewoon niet of het ons kindje is....Hebben we een erg bewegelijk kindje! Wat voelen jullie precies? even een vraagje tussendoor?
Mijn zoontje voelde ik met 11w2d, en nu voelde ik de eerste beweging met 11 weken precies. Maar dat is nog lang niet iedere dag hoor! Ik vind het altijd wel een heel gezellig gevoel!
leuk alle reacties!! zie je wel...dus toch! ik voelde het met 11 weken ook al, maar met 12 weken nogmaals dus dan ben je overtuigd! Als ik stil zit of lig dan voel ik een soort luchtbel in mijn buik ploffen. Of het is meer schokken. Als je lucht in je darmen hebt dan verplaatst dat vaak van plek, de bewegingen van je kindje blijft op een plek. Denk dat dat het verschil maakt. x
Bij mij lag de placenta aan de voorkant, het duurde dus wat langer voordat moppie sterk genoeg was om daar 'doorheen' te trappen. Ik weet het niet precies meer, volgens mij voelde ik haar zo rond 22 weken voor het eerst. Maar toen wel keihard, tjakka in een trap recht naar voren
even vraagje tussendoor...zou er ook nog verschil in zitten als je iets dikker ben? ik kan niet wachten!!!
Nummer 1: Bij 18 wk Nummer 2: bij 15 wk Bij allebei de placenta aan de achterkant van de baarmoeder, verklaart ook een boel.
De eerste met 16 weken Tweede met 15 weken Deze met 13 weken maar waarvan ik denk dat het toch ook al wel met 11 a 12 weken was.