tips of medicijnen tegen hooikoorts?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovekisses, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden!
    Ik heb elk jaar last van hooikoorts maar nu ik zwanger ben lijkt het heftiger te zijn.. constant hoofdpijn, droge ogen en niezen.
    Weten jullie wellicht goede tips of medicijnen tegen hooikoorts die je mag nemen in je zwangerschap?

Groetjes!

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoewel het volgens mij nog niet echt dé beroemde periode is, komt die er natuurlijk vlot aan.

Ik denk een beetje de geijkte dingen maar:
    Je was niet buiten drogen
    Je huis goed ventileren (vooral als 't net geregend heeft, want dan zakken de pollen buiten)
    stofzuigen
    zo weinig mogelijk "bekleding" etc in je huis hebben, dus niets waar pollen aan kunnen blijven hangen
    een heel goede zonnebril wil ook nog wel eens helpen voorkomen dat stuifmeel in je ogen waait
    klein beetje zalf onder je neus smeren voor je naar buiten gaat (daarmee vang je vaak al wat op, dat je niet meer inhaleert)

En anders toch even naar de dokter stappen of de apotheek

Ik ben zelf heel ernstig allergisch (voor meer dingen dan alleen hooikoorts) maar alleen ondat ik levensbedreigende allergieën heb, mag ik bepaalde medicatie blijven gebruiken, dus volgens mij is er niet heel veel qua effectieve medicatie op de markt die veilig is.

Succes want de nare periode zit er weer aan te komen!

3. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Natriumcromoglicaat heb je in oogdruppels en neusspray... Ik weet zo niet of je dit zonder recept kan krijgen. Geloof het wel...

4. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Goede tips! Ik gebruik nu als ik n zware allergie dag heb cetirizine- da's de enige antihistamine die niet heel veel kwaad kan. Maar die gebruik ik alleen als het echt heel hard nodig is. Mag m niet continue slikken als voorheen. En dat moest echt in supergoed overleg met mn huisarts. Succes!!

5. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Inderdaad: de standaardtips over het vermijden van pollen die al genoemd zijn. Zonnebril op, ijsje/kou drinken, koud washandje op ogen vind ik ook lekker.

Desondanks heb ook ik ernstige klachten en de laatste 4 weken is het weer "feest"! Er bloeien al allerlei bomen en door het droge weer met veel wind vliegt er van alles in het rond.

Voorheen gebruikte ik tabletten, 2 neussprays, puffer en oogdruppels. Sinds zwangerschapswens helemaal niks meer. Dat ging goed, tot paar weken geleden. Gecombineerd met de zwangerschapsvermoeidheid trok ik het niet meer.

Huisarts adviseerde om de corticosteriode neusspray (budesonide) weer te gaan gebruiken. Daar zijn geen negatieve effecten van bekend, na veelvuldig gebruik bij zwangere vrouwen. Dat heb ik 2 weken gedaan en heeft me goed geholpen. Toen gestopt, maar nu beginnen de klachten weer en ben ik weer gestart.

Voelt niet fijn om medicatie te gebruiken, maar erge hooikoorts is ook heel heftig. Veel sterkte ermee, want het is best een heftige kwaal die niet altijd iedereen onderkent! Overleg goed met je huisarts.

Fijne zwangerschap!!

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik kreeg van de huisarts pikketjes die helpen bij zwangerschapsmisselijkheid ,aar blijkbaar ook tegen symptomen van hooikoorts. Binnen een paar dagen werd het veel minder.
    Ik weet alleen nu niet meer hoe die pillen heten.

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Emesafene geloof ik, bedenk ik me nu.

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik zal even je huisarts om advies vragen ikzelf gebruikte tijdens de zwangerschap Levocetirizine (oid) dat werkte perfect en was niet schadelijk

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het enigste medicijn dat ik mocht gebruiken was Tavegyl 1mg omdat dit het enige is dat veilig is gebleken tijdens gebruik in de zwangerschap. De rest was niet getest en wordt dus afgeraden.

10. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik mag mijn standaardmedicatie tegen hooikoorts ook al niet. Ik heb astma en daar komt in het voorjaar dus hooikoorts bij. Mijn astma-medicatie moest ik al minderen, waardoor ik dus nog gevoeliger ben voor die allergieen... Huisarts zegt doodleuk dat ik 'dan maar neusspray moet gebruiken'. -_-
    Dat gesnotter vind ik het ergste nog niet! Ik knijp m gewoon omdat ik weet dat ik met echte hooikoorts-dagen gewoon luchthappend op de bank zit met een nat washandje op mn ogen. Ik krijg het dan benauwd, mn luchtwegen raken geirriteerd en maken extra slijm aan, wat je continu moet ophoesten om niet te stikken...
    Ik heb nu nog niet echt klachten, ik hoest hooguit wat vaker, maar als het straks wel doorzet, ga ik echt zeuren om medicijnen. Ik weet dat er pillen zijn die wel mogen, dus dan liever die dan helemaal niks.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Overleg met je huisarts!
    Wat hier heel klein beetje hielp was dikke laag vaseline onder neusgaten smeren, dat ing de pollen een beetje op zodat ik ze niet inademde.
    Sterkte, ik zit er ook al weer miden in...grrr hooikoorrs terwijl het sneeuwt!

Deel Deze Pagina