Dag allemaal. Al weken nu zijn mn darmen van slag. Soms een aantal dagen obstipatie, maar nu alweer paar dagen diaree. Vanavond zat ik huilend op de wc van de krampen, daarna heel veel diaree (excuus) en nu is t alles behalve rustig in mn buik. Ook in mn rug doet t zeer. Vanmiddag echo gehad en baby doet t perfect gelukkig! Daar t niet aangekaart omdat t houdbaar was en ik heb er verder niet over nagedacht maar vanavond was echt niet grappig. Over 2 weken heb ik de vlgd afspraak staan Kan het kwaad voor de baby, zulke heftige darmkrampen?
Nee. Je darmen maken juist plaats voor je baarmoeder en ze zijn waarschijnlijk juist daarom van slag. Vervelend is het wel. Had het de eerste weken ook bij alle 3 de zwangerschapen
Ik had ook rommelende darmen het 1e trimester. Als ik moest moest ik ook echt gelijk en vaak iets dunner dan normaal. Is daarna vanzelf weer overgegaan en het heeft bij mij geen problemen gegeven (3e zwangerschap).
Ik had vaak midden in de nacht belachelijk veel pijn in mijn darmen. Zo extreem dat ik bijna mijn moeder huilend wou bellen. (Bij wijze van spreken) Is inderdaad normaal en kan geen kwaad voor de baby, wel is het voor jou vervelend. (De erge krampen gingen gelukkig wel over bij mij, maar weet niet meer na hoeveel weken)
Nee hoor kan geen kwaad voor je baby. Alleen heel vervelend voor jou! Wel goed blijven drinken als je diarree hebt. En als het aanhoudt even contact opnemen met je huisarts.
Even in de gaten houden of je niet door je verstopping diarree krijgt (overloopdiarree)... Zou even Roosvicee laxo halen en daar elke dag een of twee goede glazen van drinken.
Kan geen kwaad hoor! Heeft waarschijnlijk ook alles met je zwangerschap te maken. Ik heb deze zwangerschap flinke buikgriep gehad. Een week lang om het half uur op de wc gezeten en kon niks binnenhouden. Maakte me toen ook wel zorgen maar de baby doet het prima! Goed water blijven drinken als je diaree heb is wel belangrijk.