ijsklontjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kylain, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Vanaf welke leeftijd geven jullie je kind een ijsklontje om op te sabbelen?
    Dit omdat mn schoonmoeder mijn Kids van 5 en 4 dus ijsklontjes heeft laten eten en ik twijfel of ik er wat van moet zeggen...aangezien ik het er dus eigenlijk niet mee eens ben!

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Waarom ben je het er niet mee eens? Je maakt me nieuwsgierig.

Het antwoord op jouw vraag: geen idee hoe lang ze dat al 'mag'. Ik heb daar nooit over nagedacht.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Waarom is dat een probleem dan?

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat is de reden dat het niet mag. Het is gewoon water toch? Onze zoon van bijna vier krijgt er ook wel eens eentje. Nog een stuk verantwoorder dan een waterijsje of koek.

5. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Ik zou zelf als de dood zijn dat het in hun keeltje schiet. Maargoed mijn mannetje is pas 18 maanden. Ik weet niet vanaf welke leeftijd ik het goed zou vinden.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ijsklontjes? Wat kan daar nu mis aan zijn?

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat is daar mis mee? Bevroren water? Ok het heeft ook geen toegevoegde waarde maar slecht is het niet.

Ik geef het overigens nooit, vind er weinig aan, dan krijgen ze gewoon een waterijsje. Ik eet zelf ook geen ijsklontjes of er moet er eentje in mijn glas ronddobberen.

8. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Hier iemand die al jaren verslaafd is aan ijsklontjes eten...het komt wel eens voor dat het in mijn keelgat schiet :( dan gaat het smelten/zakken ervan langzamer dan je denkt.

De ijsklontjes die je invriest in ijsklontzakjes, zijn makkelijk breekbaar, ik zou die dan geven in kleinere stukjes.

9. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Vanwege het in de keel schieten...
    Maar misschien maak ik me gewoon teveel zorgen daarover, als dreumes is mijn zoontje een keer bijna gestikt in een druif, misschien dat die angst er bij mij nog heel erg inzit en ik daardoor niet reëel ben, vandaar dat ik het hier vraag.....

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou er me niet druk in maken, en al helemaal niet bij kleuters.

11. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ik zie er geen kwaad in.
    Maar als jij het niet wilt, dan wil je het niet, en kan/mag je er dus wat van zeggen als moeder zijnde

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Vanaf 4 jaar mag het van ons.

13. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Onze oudste is tijdens de vakantie afgelopen juni bijna gestikt in een ijsklontje. Hij had zijn rietje aan de kant gelegd en had een grote slok genomen, incl. ijsklontje. Dat ging dus niet goed. Met hulp van papa heeft hij hem gelukkig uit kunnen spugen, maar was wel even schrikken. Komende tijd dus geen ijsklontjes meer hier.

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Kan wel maar dan kleinere stukjes maken. Hier vist dochter wel eens een blok je uit mijn drinken en ze zit al klaar met haar beker als ik ijsklontjes pak even misschien onder de kraan doen of in water dat ze wat sneller kleiner worden snap je angst wel en zie reactie boven mij die is wel gegrond maar tja ze zijn geen peuters baby.s meer.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind per ongeluk een ijsklontje in je keel krijgen terwijl je een slok neemt, toch anders dan erop sabbelen. Ik geef inderdaad om die reden nog geen ijsklontjes in drinken. Bij gewoon sabbelen zal het ook mis kunnen gaan. Maar dat kan met een stuk appel o.i.d. ook. En volgens mij is er niemand meer die op deze leeftijd zegt "ik geef mijn kind geen appel of peer want..."

16. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Uhm mijn dochter doet dat al zeker een jaar. Niet van die grote, maar als ze al een stukje gesmolten zijn vind ze het heerlijk:D

17. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Zo te horen maak ik me dus toch wel teveel zorgen.....;)
    Bedankt voor jullie realistische kijk op mijn probleem....
    Moet het toch maar wat meer los gaan laten vrees ik,
    Krijgen jullie kids ook al kauwgom?

18. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ehm.. sinds ze een maand of tien is!
    IJsklonten dan, geen kauwgom.

19. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Nee.

20. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Hier zijn trouwens wel 'eetregels':
    Eten doe je zittend (niet liggend of hangend).
    Met stokjes in de mond wordt niet gelopen (bijvoorbeeld die enkele lolly die ze mag).
    Niet stoeien of slappe lach/gek doen tijdens het eten.

Mijn dochter van 5 mag geen pinda's, zuurtjes en kauwgom. Bij hoge uitzondering mag ze een lolly, maar dan wel zittend.

Deel Deze Pagina