Zeangerschaps foto shoot - hoe kies je fotograaf?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Do1981, Apr 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Voor de dames die een zwangerschaps foto shoot hebben laten doen. Hoe hebben jullie een keuze gemaakt? Er is zoveel aanbod...

Ik ben op zoek naar een fotograaf voor een beetje eigentijdse foto's (niet te zoetsappig, past niet bij me), ik zit te denken aan straks buiten met mooi weer en wil er een flink aantal digitaal hebben. Ook denk ik dat we direct een newborn shoot willen laten doen door deze fotograaf.

Concreet: waar moet ik op letten? Hoe hebben jullie de keuze gemaakt en misschien tips voor een goede fotograaf in omgeving Amsterdam/Haarlem/utrecht?

dank!

2. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Je kunt het beste het portfolio van de fotograaf bekijken waar je een goed gevoel bij hebt. Kijk of er iets tussen zit wat voor jou zou werken, wat jij ook graag wilt. Bel daarna er een keer heen om je specifieke wensen te bespreken, dan merk je ook direct of er een klik is. Zonder goede klik zullen de fotos nooit echt mooi worden, dus dat is wel belangrijk.

Hoop dat andere dames je wat meer/betere tips kunnen geven. Wens jou nu alvast veel plezier bij de shoot.:)

3. jeshh

jeshh Niet meer actief

Wat wishtobe zegt!

Check ook even wat je krijgt voor het bedrag dat je betaalt. Bedenk vooraf of je bijv. voldoende hebt aan de hoge resolutie-bestanden of dat je ook graag afdrukken afneemt, en wat de kosten dan gaan worden en of je daar mee kunt leven.

En: kies niet de aller-goedkoopste fotograaf! Liever iets duurder uit met een topfotograaf die weet wat hij / zij doet en die ook weet hoe ze bijv. met een newborn om moet gaan (heel belangrijk!) en die weet hoe ze een prachtige en consistente serie neer moet zetten.

Beter iets meer betalen dan crappy foto's krijgen met geen enkele visie vanuit de fotograaf, of iemand die bijv. zijn of haar afspraken niet na komt :)

Gabriela Koopmans vind ik echt fantastisch (zit in Helmond). Een vakvrouw en de moeite waard om een stukje voor te rijden en, vind ik, de prijs meer dan waard. Ik ben zelf ook fotograaf en de prijs die ze vraagt is echt niet overdreven veel.

Succes & veel plezier toegewenst!

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,341
    8,344
    113
    Amsterdam
    Ik heb het via mij zusje gedaan bij een beginnende ervaren fotografe en idd ook niet van de zoet sappigheid. Het was heerlijk op het strand en ze heeft daarna ook nog niet meer echt een newborn shoot gedaan (8 weken) maar daar waren wij ook heel tevreden mee.
    Dit was via Instagram uiteindelijk dat mijn zusje haar tegenkwam en via beide hun werk dat ze met elkaar in contact kwamen.
    Voordeel ook was dat we alle foto's digitaal kregen en niet na 8 foto's zoveel moesten gaan bijbetalen.

Dus kijk ook rond op instagram en kijk naar wat voor soort foto's er gemaakt worden. Je kan natuurlijk ook voor een proffesioneel fotograaf gaan, maar ja dan betaal je natuurlijk altijd de hoofdprijs. Wat dat betreft is het niet altijd gezegd dat de professional betere foto's maakt dan een hobby fotograaf.

5. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

Sep 9, 2015
    553
    72
    28
    Hier de mazzel dat mijn schoonzus dit doet en allemaal al plannen heeft als het zo ver is..

Gelukkig is het ook mijn smaak qua foto's. Denk dat je inderdaad goed moet kijken naar de portfolio en of iemand misschien ook baby's kan doen.. weet dat mijn schoonzusje een combi heeft en lekker aan huis komt voor je de kleine op de foto te zetten.. maar ook voor jou of op locatie.

Mint Studio | Creative Studio

Share This Page