Hello! Ik ben bijna 16 weken zwanger en vroeg me af wanneer jullie de baby voelde bij de eerste zwangerschap? En hoe voelde het, is dat te beschrijven?
Ik voelde mijn dochtertje voor het eerst rond de 20ste week. Het is een over duidelijk gevoel waar je niet omheen kan, je voelt echt iets groots bewegen in je buik. Heel apart gevoel wel en dat miste ik het meest toen ze geboren was.
Toen ik 14 weken was voelde ik voor het eerst een soort van gefladder. De weken daarna werden die fladders ( net als de vleugels van een vlinder ) sterker, en leek het op kietelen aan de binnenkant van mijn buik. Vanaf m'n 20ste week veranderde dit en werd het krachtiger, en vanaf de 24ste week begon ik een soort stootjes te voelen dat nu overduidelijk trapjes zijn, en ik voel hem ook soms zich uitrekken want dan duwt hij met zijn billen tegen mijn buik.
De eerste bij 16 weken, de tweede bij 13 weken. Het voelde als een vlinder die binnenin vloog. Alsof de vleugels tegen mijn buik kwam. Hele lichte kriebels.. Bij de tweede is het tussen 17 en 19 weken nog even weg geweest, en daarna weer terug, en toen ook krachtiger.
Bij mij begon het rond de 19 weken.. Toen voelde ik af en toe plopjes onder in mijn buik.. Nu voel ik het sinds een week of 4 dagelijks, meerdere keren. Nog steeds ervaar ik het als plopjes, maar wel harder dan eerst.. Ook zie ik nu mijn buik soms echt bewegen hihi
eerste mini schopje voelde ik eenmalig met 13 weken. daarna met 15 weken nog een keer. en vanaf 16 weken opeens 3x op een dag, en vanaf die dag elke dag en steeds meer en harder. binnen twee weken schopte meneer zo 8x achter elkaar. en nu is hij ook heel erg aan het uitrekken, voel dan opeens heel veel spanning komen aan de voorkant van m'n buik. en als ik dan mijn hand er op leg, voel ik zo een kontje of ruggetje. het is wel echt een druktemaker! met 18.2 weken voelde mijn vriend het ook voor het eerst
Eerste met 19 weken en deze met 18 weken. Ik kan het niet uitleggen, ik heb datzelfde gevoel wel eens in mijn been ofzo. Plopjes of vlindertjes heb ik mij nooit echt in gevonden, maar een betere uitleg heb ik niet haha
ik voelde me baby rond 17 weken, ik lag op bed toevallig met me hand op de buik en voelde een harde schop die ik ook voelde. Daarvoor voelde ik wel 'plopjes' maar was er niet zeker van, maar toen wist ik het zeker. nu voel ik hem zo af en toe is ook nog niet iedere dag, maar me placenta licht voor dus gek is het niet!
Bij 16 weken voelde ik de eerste plopjes, vanaf 18 weken voelde ik haar duidelijker en ook dagelijks en vanaf 19 weken ook aan de buitenkant
17 weken, het voelde alsof er een golfballetje tegen mn buik werd geduwd, geen schopjes ofzo. Dat kwam ander halve week later!
Zachte *plopjes* vanaf 17.5 weken Net als wanneer je darmen een beetje bubbelen enzo... maar het konden mijn darmen (niet) meer zijn, want daarvoor voelde ik de plopjes te laag en zaten de darmen te hoog
Eerste met 16 weken, plopjes onderin m'n buik. Die werden naar mate de weken vorderde steeds krachtiger tot echte trapjes. Tweede met 19 weken, meteen trapjes. Nu wacht ik ongeduldig af wanneer ik deze ga voelen hihi
Ik heb eergisteren voor de eerste keer echt duidelijk mijn kleintje gevoeld. Niet een plopje maar echt een gigantische zeepbel die vanbinnen kapot sprong zo hard dat ik het aan de buitenkant voelde. Schrok me rot hihi. Achteraf gezien heb ik al eerder wat gevoeld maar dan wel echt miniscuul zacht waardoor ik dacht dat t mijn darmen waren. Maar mijn darmen zitten veel hoger. Op de echo was in iedergeval wel goed te zien dat mijn beeb graag trappelt hihi
Vanaf 12 weken al heel af en toe alsof er een belletje tegen de binnenkant van mijn huid aankomt (veel lager dan mijn darmen), nu met 15 weken alsof er een visje rondzwemt. Voel nog geen schopjes, maar wel dat het kindje zich geheel omdraaid.
Ik voelde met krap 16 weken een mobieltje met trilfunctie tegen m'n buik. Stond in de keuken en dacht; ja dit is em!! Daarna geen trilletjes meer gevoelt maar alleen maar duwtjes. Dit ging best snel: met 16 weken voelde ik al duidelijke duwtjes tegen m'n buik. Ons kindje word steeds sterker en nu voel ik af en toe ook een duwtje door aan de buitenkant. Hij zwemt al lekker naar m'n hand toe en dan krijg een paar schopjes.. Heel bijzonder.. Zelfs wanneer ik druk bezig ben krijg ik af en toe een schopje.. heerlijk gevoel!! Zwanger zijn wordt steeds leuker!!
bij de eerste en bij deze ook weer met 14 wkn en een paar dagen. De eerste voelde ik in t begin blupjes en bij deze voelde ik n soort van geschuif (en nu ondertussen duidelijk trapjes en geschuif