een beetje verdrietig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 15 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Vandaag zouden we uit eten gaan met het gezin waar ik uit kom. Alleen, ik heb nierbekken ontsteking en de hele week in het ziekenhuis gelegen.

We wilden het vanavond vertellen, dat we zwanger zijn.
    Ik heb de hele week gezegd, ookal gaan weniet eten, we komen zaterdag gewoon. Ik heb ook allemaal cadeaus gekocht.

Nu hoor ik net dat mijn ouders geen tijd hebben, door mijn ziek zijn, zijn ze enorm druk geweest en hebben veel achterstallig werk (eigen zaak). Het komt vanavond niet uit.

Morgen gaan we het mijn schoonouders vertellen, visite stond ook al gepland. Nu is het zo, door alle drukte bij ons thuis, weten mijn schoonouders alles als eerste. Dat we gingen trouwen, onze trouwfilm hebben ze al gezien, de foto's ed ook al. Mijn ouders nog niks, die hebben weinig tijd. Ik wil perse dat ze de eerste zijn die het nieuws horen, maar dat dreigt dus te mislukken, omdat we niet langs mogen komen vanavond. Ik ben daar zo verdrietig om, ze weten het natuurlijk niet, anders hadden ze wel anders gereageerd, maar het is voor mij zo belangrijk. Wat moet ik nou doen? Ik heb nu haast ruzie met mijn zusje hierover, ze vindt me egoïstisch dat ik me zo opdring, ze moest eens weten.......

2. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi!
    als 1e gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Wel vervelende situatie zeg...eerst ziek en dan dit ook nog. Jammer van al je plannen zeg!
    Weet beetje hoe het is, met eigen zaak, manlief en ik hebben een melkveebedrijf, dat gaat altijd en eeuwig voor, is er iets bijzonders, moet er vooruit gewerkt worden, of, zoals nu bij jouw ouders het geval is, stapelt het werk zich op en moet het op een later tijdstip gebeuren. Is erg frustrerend, niet alleen voor je ouders, maar ook voor omstanders zoals de kids.
    Jouw ouders weten natuurlijk nog helemaal van niks, dus die zullen zich van geen kwaad bewust zijn.
    Ik zou je ouders gewoon bellen en zeggen dat je iets heel belangrijks te vertellen hebt en op korte termijn wil afspreken. Daarnaast zou ik aan je schoonouders uitleggen hoe de vork in de steel zit, en of ze willen zwijgen tot je ouders het ook weten. Misschien niet zoals gepland, maar als je verder niets zegt, is het toch nog een beetje een verrassing als je het aan je ouders verteld. Leg dan ook uit dat je teleurgesteld bent, ondanks dat je best begrijpt dat de zaak voor gaat.

Ik hoop dat het goeie nieuws toch nog op een leuke manier kunt vertellen! Veel suc6!

3. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Wat jammer dat het helemaal niet loopt zoals je wilt! Ik vind het wel een beetje raar dat je zusje jou egoïstisch vindt, ik ken natuurlijk de precieze reden van de drukte van je ouders niet, maar ik vind het allesbehalve egoïstisch dat je zo graag jouw ouders als eerste dit fantastische nieuws wilt vertellen! Dat is toch alleen maar heel speciaal?
    Is het misschien een optie dat jullie toch 'onverwacht' een kopje koffie komen drinken? Of dat je aangeeft heel even langs te willen komen omdat je je er zo op had verheugd? Ik denk altijd maar zo, men moet toch ook wel eens pauzeren, zelf eten of een kopje koffie naar binnen werken. En als je het eenmaal hebt verteld dan vinden ze het vast niet zo erg dat het werk toch nog even is uitgesteld...
    Eventueel zou je ook alles kunnen uitstellen en je schoonouders ook nog even niks vertellen als je het echt belangrijk vindt dat je ouders het als eerste weten?

Ik ben trouwens op precies dezelfde dag als jij uitgerekend! :)

4. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Morgen is het vaderdag, misschien kan je voordat je naar je schoonouders gaat even een bakkie doen bij je ouders? Dan geef je je vader als stille hint een mok met daarop: de liefste opa.
    En anders ga je vanavond eventjes "onverwacht" langs om het goede nieuws te vertellen! Van je zusje moet je je niets aantrekken.
    Nu is je dag verpest en dat is dit allemaal echt niet waard, gewoon langs gaan:)

5. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Ik zeg, gewoon langs gaan!! Dit is toch wel heel erg leuk en belangrijk nieuws om te delen, dan kan dat werk heus wel even wachten..

6. mappel

mappel Niet meer actief

nou, ik heb al zo lopen zeuren om te komen, nemen ze me niet in dank af denk ik. Morgen is bijna niemand thuis, ja tegen de avond, als mijn schoonouders hier zijn

7. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dan zou ik ze bellen en zeggen dat je belangrijk nieuws / je moet iets vertellen, en dat je schoonouders ook komen morgen.
    Of je belt ze straks en je zegt dat je ze persé wilt spreken omdat je bij de dokter geweest bent. Gaat dit niet dan moet je maar zo denken dat je man zijn ouders het ook leuk vinden om dit nieuws als eerste te horen, het is tenslotte ook hun kleinkind:) Maar ik snap je wel hoor, als dochter wil je toch dit nieuws als eerste tegen je eigen vader en moeder vertellen.

8. mappel

mappel Niet meer actief

na heel veel gedoe mogen we komen vanavond. zusje beetje teleurgesteld, die niet er extra voor terug komen, maar goed, vanavond zullen ze blij zijn. Oh wat voel ik me vervelend nu. Vooral mijn moeder is ook een beetje chagga hierdoor

9. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Wat vervelend, maar maak je geen zorgen. Vanavond zullen ze het begrijpen en blij zijn.

Laat je wat weten?

10. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    Vanavond zullen ze superblij zijn en dan vinden ze het top dat je zo hebt "doorgezeurd" .

11. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend voor je. Moet keihard zijn om niet bij je ouders langs te 'mogen' komen.

Succes in ieder geval

12. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Jeetje, dan is de lol er ook een beetje vanaf lijkt me! Gelukkig kun je ze het zo vertellen, zou het wel gelijk zeggen, anders gaan ze eerst nog over hebben dat je zo zat te 'zeuren'... Succes zometeen! T is altijd wel spannend om het te vertellen aan je ouders!

13. mappel

mappel Niet meer actief

om 8 uur gaan we. Ik heb hele lieve ouders, we zijn altijd welkom, ze gaven nu alleen het idee dat het totaal niet uit komt...ik denk ookwel dat het goed komt, eerste klein kind:) ik laat het weten straks!

14. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelijk heb je hoor , dit is belangrijk nieuws en werk kan idd wel even een half uurtje wachten. Ben echt benieuwd naar hun reactie.. je "gezeur" wordt je vast heel snel vergeven haha.
    Een fijne avond! en gefeliciteerd natuurlijk

15. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Succes straks!

16. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha herkenbaar zulke ouders. Wordt iets om nooit te vergeten en de gedachte dat je nog zo moest zeuren om langs te mogen komen ;) . Veel plezier.

17. mappel

mappel Niet meer actief

verteld!!! Ze zijn zo ontzettend blij, vooral mijn zusje, die gaat haar hele salaris aan baby spullen uitgeven. Ze begrepen mijn gezeur volkomen, maar zeiden wel, jeetje, jij hebt je echt lopen aanstellen hoor, maar nu snappen we waarom! Ik denk dat ze geen van allen slapen. Morgen mijn schoonouders nog :):)

18. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Leuk meid dat ze zo reageerde! Veel plezier met vertellen morgen aan je schoonouders!

19. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Fijn dat je ouders alsnog zo leuk reageerden. Denk dat dit nieuws je 'doordrammen' wel heeft goedgemaakt! Fijne zwangerschap en veel plezier bij het vertellen aan de rest!

20. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Super leuk! :)

& proficiat eh ;)

Deel Deze Pagina