Wanneer voelde jullie je baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brynn, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Eerste met 14 weken en deze ook zoiets..

2. Sabine1991

Sabine1991 Niet meer actief

Rond eind 17 weken! Voelde als soort spelden prikjes of soort spiertrekkingen op een klein plekje :)

3. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk al die reacties! Ben benieuwd wanneer ik het voel!

4. Oehoe

Oehoe Lid

14 jun 2013
    17
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Met 17 weken voor het eerst (heel lichtjes) en ik wist toen niet zeker of het ook echt de baby was.
    Sinds halverwege week 18 voel ik de baby echt duidelijk. inderdaad zoals omschreven werd, alsof je een spiertrekking voelt. Soms voel ik ook echt harde schopjes die je aan de buitenkant al kan voelen (als hij onderaan bij mijn lies schopt).

5. Gee87

Gee87 Lid

17 mrt 2013
    17
    0
    1
    Het gefladder heb ik nooit gevoeld (of herkend). Rond de 20 weken voelde ik voor het eerst het kindje als plopjes in mn buik. Mn partner heeft nog wel even moeten wachten, hij kon het met 24 weken (in volle concentratie, haha) voor het eerst voelen.

6. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde het pas vrij laat, rond de 21 weken ofzo, terwijl ik de placenta achter heb liggen (dus volgens iedereen het goed zou moeten voelen).
    Nu ik terug kan kijken, heb ik hem wel eerder gevoeld, maar dacht dat het mijn darmen waren. Daar krijg ik namelijk soms ook een ploppend gevoel van, maar het bleek toch wel de baby te zijn.

Man kon hem pas vanaf 24 weken ofzo voelen.

7. Tessvdk

Tessvdk Actief lid

20 mrt 2013
    273
    0
    0
    1e zwangerschap rond 19 weken, plopjes in mijn buik

8. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Ben er eergister achter gekomen dat ik mn baby al zo'n week voel:p
    Als ik op mn rug lig, vooral 'savonds in bed, voelt het alsof er een luchtbubbel in mn buik zit die zo nu en dan mn buik door danst of kleine beweginkjes maakt die ik vooral in mn buik voel, maar soms ook met mn hand kan voelen :)

9. lilly90

lilly90 Actief lid

11 sep 2012
    140
    22
    18
    Vrouw
    Ondernemer
    Hier ook met 17 weken. Bijna 3 weken later kon mijn man het ook voelen. Het gevoel is lastig te omschrijven, maar als laatst iets wat ik wel erg vind kloppen met het gevoel; als je je hand tegen de buitenkant van de wang legt en met de tong tegen de binnenkant tegen die wang aan duwt.. Klinkt misschien een beetje raar, maar vind het gevoel en inmiddels duidelijke getrappel zeker vergelijkbaar!

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Met 22 wekennik had de placenta voor liggen. Ik hoop deze iets eerder vind het zn heerlijk gevoel kijk er enorm naar uit!

11. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde mijn baby precies bij de 16 weken daarvoor ook wel gevoeld maar dat waren net vlindertjes en hele zachte plopjes. Een week later voelde ik ook dat ze zich verplaatste en werd het bewegen wat sterker. Inmiddels kan mijn man al een week heel goed alle bewegingen voelen wat daarvoor op geluk was. En inmiddels kan ik mijn buik ook zien bewegen wanneer ik lig en als ik mijn hand of een voorwerp erop leg dan beweegt het mee.

Gisteren voelde ik iets onder mijn ribben links veel klopjes en getrappel. Dacht altijd dat de baby nog onder mijn navel lag maar ook vandaag waren die klopjes er en weet ik nu zeker dat ze aan het schoppen is. Zou echt niet weten in welke houding ze zich dan bevind maar dat de voetjes linksboven mijn navel en onder mijn navel zitten heb ik nu wel door.

Echt bijzonder zwanger zijn.

12. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ik denk dat ik onze baby vandaag voor het eerst heb gevoelt. Twijfel er wel over omdat ik dit nooit eerder heb gevoeld natuurlijk. Maar anders zou ik niet weten wat ik gevoelt moet hebben.

13. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Sinds vandaag heel goed! :)

14. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.613
    165
    63
    Gisteren :eek: <3

15. Pimpeltje

Pimpeltje Actief lid

4 feb 2013
    145
    0
    16
    België
    Op 17 weken voelde ik plopjes in mijn buik. Een week later waren dat echt al schoppen die ik voelde. Natuurlijk nog niet overdreven hard, maar toch duidelijk genoeg. Nu in de 19de week voel ik de baby ook draaien. Net een worm die ligt de wriemelen in je lijf :p

16. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw, vanavond met 19w4d voor het eerst plopjes gevoeld, ondanks dat mijn placenta aan de voorkant ligt was het echt duidelijk genoeg. Even later kon mijn man het ook voelen!!! Voelde het eerst aan de zijkant en me man voelde het helemaal aan de bovenkant.... Echt superrrr bijzonder!!

17. peelen1981

peelen1981 Actief lid

15 jun 2012
    179
    0
    0
    paarden
    tolkamer
    Ongeveer bij 15 weken al lichtjes nu ben ik 30 weken en hoop
    Ik soms dat hij rustig word hij schopt en doet vanaf 17.00 uur soms vraag ik me echt af wat hij allemaal aant doen is Hihi nu al een herrieschopper Hihi precies papa heerlijk

Deel Deze Pagina