Hoi allemaal! Ik ben nu 33 weken zwanger en ons kind ligt in stuit. Nou heb ik ergens gelezen dat Moxa therapie kan helpen om het kind te laten draaien. Heeft iemand hier ervaring mee? X
Ik heb met 32 weken te horen gekregen dat ons kindje in een stuit lag. Heb Moxa therapie gedaan en een week later lag hij/zij weer gewoon met het hoofdje naar beneden!! Het kan dus werken! Leve de Moxa Ingrid
Ons kindje lag ook in een stuitligging. Ik heb gehoord dat wanneer je geregeld op een dag even met je billen omhoog gaat liggen dat de kleine dan ook draait. Dus gewoon eventjes 3x per dag een kwartiertje ofzo met een kussen onder je billen op bed liggen. Afgelopen woensdag hebben we een liggingsecho gehad. Omdat ik de zekerheid wilde hebben. En onze kleine man ligt mooi met zijn koppie naar beneden. Je kunt het altijd proberen toch???
Ik lees steeds vaker over die moxa therapie.. kan iemand even kort uitleggen wat dat ongeveer inhoudt? ben nu toch wel nieuwsgierig..
Iemand van mijn zwangerschapclub heeft het ook gedaan. Daar heeft het niet geholpen helaas. De fysio die de cursus leidde, was wel erg nuchter: "het is toch de termijn dat kindjes vaak alsnog draaien, ook van nature, wie zegt dat moxa daar de oorzaak van is".. Maar het kan geen kwaad volgens mij. Dus misschien het proberen kwaad, net zoals met de billen omhoog liggen..
Hmmmzz wat apart.. maarja heb al gekkere dingen meegemaakt in de wereld van de accupunctuur dus ik geloof er wel in hoor! Vind het wel moeilijk dat er gezegd wordt dat de partner het zomaar kan doen, lijkt me toch belangrijk dat precies het goede punt verwarmd wordt en als zie bij accupunctuur hoeveel punten er zijn.... En er staat simpelweg bij dat de kans met 25% toeneemt van 50% naar 75%.. daar zijn vast wel onderzoeken naar geweest en dat is natuurlijk een beste stap. T is ook supersimpel dus ja.. ik zou zeggen baadt het niet schaadt het zeker ook niet! Als mijn kindje in stuit ligt straks ga ik het zeker proberen! succes ermee dames!
Heb het zelf niet hoeven doen want onze kleine man was net op tijd alsnog gedraaid maar mn verlsokundige begon er wel over.. Volgens hem zijn er veel vrouwen die er baad bij hebben gehad... Het is altijd het proberen waard denk ik beter dan in het ziekenhuis laten draaien ( hebben ze bij mn zus geprobeerd en heeft heeeeeel veel pijn gehad en was niet gelukt omdat ze te strakke buikspieren bleek te hebben)