Moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door R1985, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Ik denk erover mee te doen met moeders voor moeders. Wie heeft dat ook gedaan? Waarom en hoe ging dat in z'n werk? Hoe zijn de ervaringen? Oja en na hoeveel weken heb je jr. Aangemeld?

2. ik1985

ik1985 Niet meer actief

Ik doe ook mee! Ik heb me aangemeld toen ik 5 weken zwanger was. Ze bellen om een afspraak te maken, dan komt een informatrice uitleggen hoe het werkt en doet nog een zwangerschapstest om te kijken of je voldoende hcg heb. Ook krijg je een cadeautje als dank dat je mee doet.

Daarna vang je je urine op en bewaar je in flessen. Een keer per week worden de volle flessen opgehaald en lege geleverd. Je kan meedoen van week 6 tot 16 van je zwangerschap. Ik vind het een kleine moeite voor een goed doel!

3. Cupcake10

Cupcake10 Actief lid

20 mrt 2013
    341
    18
    18
    Vrouw
    Overijssel
    Ik heb ook meegedaan, wel pas vanaf 10 weken na 2 goede echo's. Durfde het eerder nog niet aan ofzo. Heb dus 6 weken urine opgevangen. Kleine moeite :)

4. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vorige keer ook meegedaan, maar door de MK maar een halve week in kunnen zamelen. Nu ga ik weer meedoen, maar ik wacht even de echo van morgen af. MvM komt donderdag als de echo goed is en dan kan ik meteen beginnen.
    Doe mee omdat ik het een fijn idee vind dat ik hiermee ongewenst kinderloze vrouwen kan helpen.
    Helaas worden de flessen hier niet opgehaald en moet ik ruim 10 km rijden om ze weg te brengen, maar ik heb het er graag voor over.

5. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik heb heb vorige maand aangemeld, helaas werd dit een miskraam en moest ik mvm afbellen. Nu ben ik weer pril zwanger, maar wil nu nog even afwachten. Heb vrijdag een echo om te kijken hoe ver & of er al wat te zien is. Als die oké is, wil ik me graag aanmelden. Ben aankomend weekend dan 7 weken.
    Ik vind urine opvangen voor een goed doel geen probleem.

6. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb meegedaan omdat ik zelf zwanger ben geworden via icsi......zo een kleine moeite en je helpt er zoveel vrouwen mee!het is niet moeilijk,er komt iemand langs voor moeders v moeders,en zij legt je alles uit!dan vang je je urine op en deponeerd het in de fles.vervolgens worden de volle flessen opgehaald.ik moest ze zelf naar een verzamelpunt brengen dit omdat er geen busje in mijn omgeving rondreed.::)

7. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ik heb meegedaan, omdat ik het een kleine moeite vind en ik andere vrouwen ook een kindje wens. Ik heb me eigenlijk aangemeld na een goede positieve test. Achteraf heb ik vanaf week 4 al meegedaan. Bij mij werden de flessen thuis opgehaald dus je zet ze buiten en als ik terug kwam van mijn werk stonden er weer nieuwe.
    Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik, ondanks ik het met liefde heb gedaan, ik blij was dat het vorige week de laatste week was. Maar zou het zo weer doen!

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik doe ook mee en ben iedereen heel dankbaar die ook mee doet!
    Ik heb mijn kindjes aan die vrouwen te danken! Vandaar dat ik graag wat terug wil doen.
    De kannen breng ik zelf weg naar een depot. Eigen keuze. Ik heb geen zin dat dat halve straat al vanaf week 6 weet dat ik zwanger ben ;)

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb 2x meegedaan en zou dat bij een volgende zwangerschap ook zeker weer doen. Ik vind het een kleine moeite om op deze manier andere vrouwen te helpen. Ik heb binnen 6 rondes 2 prachtige kinderen mogen krijgen en ik ben me er absoluut bewust van dat dit niet vanzelfsprekend is.. Ik vond dat ik dit op zijn minst voor de medemens moest doen. Heb met veel liefde meegedaan en vond de geur uit de kannen ondanks mijn HG helemaal geen probleem. Dat hoor je vaak namelijk..

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gewoon even je adem inhouden tijdens het schenken ;)

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik vond het sowieso niet vies ruiken, dus dat was niet nodig. Anders is het inderdaad een kwestie van 2 sec je adem inhouden.

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb ook meegedaan met MvM. Omdat ik zelf zwanger ben geworden via de MMM. En het gewoon een hele kleine moeite is om in een kan te plassen, vergeleken met alle ellende die je in de MMM moet doorstaan.

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik heb ook mee gedaan. morgen voor het laatst de kratten van de trap sjouwen.
    ik plas er ruim 1.5 vol per dag, dus heb een extra kratje aangevraagd.
    vind het fijn om andere stellen te helpen met hun kinderwens. vond het trouwens alleen de eerste week stinken, daarna deed ik gewoon de wc deur open, boven de pot schenken en snel een frisse teug lucht :)

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heb bij de zwangerschap wel meegedaan. Gelijk aangemeld toen ik een positieve test had.
    Deze zwangerschap niet mee gedaan. Was zo'n heftige periode dat ik er helemaal niet aan gedacht heb.

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb ook meegedaan.

Helaas niet zo lang omdat ik super misselijk werd van de geur. Na vele dingen proberen had ik besloten om te stoppen.
    Ik ging het plassen namelijk steeds meer uitstellen zodat ik niet weer over mijn nek zou gaan.

16. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Aangemeld bij 5 weken, 10 weken meegedaan. Kostte weinig moeite.

17. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Hier ook de volle 10 weken mee gedaan. Gewoon aanmelden wanneer je weet dat je zwanger bent. :)
    Hier de eerste keer ook moeten afmelden i.v.m. een miskraam. Ja is even pijnlijk, maar als ik denk aan de dames die moeder voor moeders helpt moet ik niet klagen. Die stank nam ik voor lief :p

18. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Ik heb me vorige week aangemeld en de informatrice is vanavond geweest, wat een leuk mens :) ik doe mee omdat we 3 in de mm bezig zijn geweest, en zonder MvM waren we niet zover gekomen. Heb al even aan de fles geroken maar vind het niet lerse stinken. Kan misschien nog komen haha

19. maska

maska Nieuw lid

19 jun 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi!
    Ik heb mee maandag aangemeld.
    Net intake gehad.
    Nu zes weken zwanger, de test voor zwangerschapshormoon knalde er bijna af dus genoeg hormoon aanwezig! :p :)
    Meteen flessen gekregen die één keer per week worden opgehaald.

Fijn dat ik zo andere aspirant moeders kan helpen!

20. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    #20 LinOo, 24 jun 2014
    Laatst bewerkt: 24 jun 2014
    Ben ik wel benieuwd.. De dames die dit jaar in de mmm zaten.. Kregen die nog Pregnyl?
    Of kregen jullie Ovitrelle? (de synthetische variant van Pregnyl)

In ons ziekenhuis wordt nl geen Pregnyl meer gebruikt..
    En de groothandel heeft het niet meer in t assortiment.

Om deze reden heb ik me dus niet aangemeld

Deel Deze Pagina