Ik heb verleden jaar op 7 w een spontane miskraam gehad, waarbij pas op 9 weken t vruchtje is afgekomen. Nu ben ik opnieuw 11 weken zwanger, en 2 goede echos gehad, om me iets meer op mijn gemak te stellen schreef de gyn me utrogestan voor. Nu blijf ik zo bang hebben! Met de doppler vind ik geen hartje (oke kan zijn dat ik te vroeg ben ) ik heb wel nog steeds met momenten dat ik heel misselijk ben en soms nog moet overgeven. Maar je leest hier zoveel over een missed abortion, dat ik hier zoveel bang voor heb... We hebben het nu iedereen al verteld en ik ben heel blij, maar de angst is zo frustrerend ! Kan het zijn dat je met utrogestan niet kan bloeden moest het misgaan met dat de kans op een ma wel even groot blijft ?
Nee als het mis gaat komt het er gewoon doorheen. Bij mij wel. Vreemd dat ze nu pas met utro aankomen. Je had er denk ik meer aan gelijk te beginnen zodra je de eisprong had gehad.
Gefeliciteerd met je zwangerschap. De utro houd inderdaad geen miskraam tegen dus ik zou dat proberen van me af te zetten. Ik vind het wel raar dat de gyn je nu nog utro mee geeft je de placenta neemt het nu namelijk over van je eierstokken en dit is bij de meeste dus de tijd om af te gaan bouwen met progesteron. Ik zelf heb het vanaf week 4 tot week 12 gebruikt. Probeer van je zwangerschap te genieten het is zo snel voorbij
hallo, bedankt voor de reactie's ik neem al utro van sinds mijn 6 weken, maar ik vroeg het me nu pas af eigenlijk.. ik weet dat ik gewoon moet genieten, en die momenten zijn er echt wel, maar ze zijn ook vaak snel weer weg. 1 juli mijn 12 weken echo, als die goed ik zal ik hopelijk wat meer op mijn gemak zijn!
Even een check gezien je topictitel: neem je de bollen in of breng je de bollen in? Slikken of vaginaal?
Precies, vroeg ik me ook af Hoewel in de bijsluiter staat dat je ze oraal moet nemen, moet je ze vaginaal inbrengen.
Dit kan wel wisselen per zkh. Ik kreeg bolletjes. Mocht ze vaginaal doen. Maar mocht teveel "last" hebben van afscheiding zou ik ze ook mogen slikken. Alleen met slikken heb je vaker de bijwerking misselijk zijn. Ik heb ze gewoon vaginaal gedaan want vond afscheiding wel meevallen. MAar kan dus wel dat iemand ze slikt ipv inbrengt
Je moet utrogestan absoluut niet slikken! Je moet ze opsteken. Liefst met een applicator zodat ze hoog genoeg komen. Voor zover ik weet houdt utrogestan bij zeer velen wel degelijk in beginsel een bloeding tegen (dus ook van een miskraam). Ik heb bij alle IVF-pogingen utro moeten gebruiken en helaas zijn de eerste 4 geëindigd in een miskraam. Bij 3 van de 4 werd de bloeding tegengehouden door de utro en dat is, voor zover mij bekend van allerlei IVF-fora, niet ongebruikelijk... Maar je bent al 10 weken en ik zou er gewoon vanuit gaan dat alles goed gaat hoor!
Hallo. Ik neem ze vaginaal. Ja ik hoop gewoon verder dat alles goed gaat. Bijna de 1 ste dan kan ik weer op controle
Een mk komt gewoon door de utro heen, in mijn geval in ieder geval wel. Dus meis, don't worry! Lekker genieten en op naar 1/7!