De titel zegt het al: vanaf hoeveel weken werd jou buikje zichtbaar en moest je "moeite" doen om het te verbergen?
Bij de eerste rond 20 weken. Maar dan nog kon ik het eigenlijk wel weg werken. Nu verwacht ik eerder..
Voor mijzelf heel snel, want ik had altijd een platte buik en dat was gelijk weg, al met zo'n 8 weken. Voor de buitenwereld aan bekende denk ik ook vrij snel omdat je er dan op let, maar voor onbekende denk ik pas echt met 24w ofzo, dat je in supermarkt opmerkingen krijgt enzo.
Ik had nu al vrij snel een beetje een bolling (14 weken) dat kwam omdat ik 3 maanden daarvoor bevallen was van b*. Vanaf 20-22 weken gingen bekende het echt zien en tot 30 weken dachten sommige mensen dat ik gewoon wat was aangekomen of een buikje had
Met 16 weken ongeveer. Daarvoor wel iets bol van de darmen maar dat was wel echt anders dan toen de babybuik tevoorschijn kwam.
Vanaf een week of 10. Toen kreeg ik de eerste opmerkingen van vrienden en bekende. Vanaf een week of 13/14 ook van onbekende hoever ik al was. (Maar toen verbergde ik het ook niet meer, tot 13 weken weg gepoogd maar iedereen had het toch al gezien )
Bij de eerste heeft het tot week 26 geduurd voordat er een echt buikje zichtbaar werd, was ook het moment dat ik moest geloven aan positie kleding. Maar vanaf dat moment ging het enorm snel ineens dat groeien. Bij de tweede leek het enorm snel te gaan met 8/9 weken al, dat was het moment waarop bekende twijfelde of ik weleens zwanger kon zijn.. Maar ze het niet meteen durfde te vragen. Bij de derde zag je met 6 weken al een bolling, alleen kwam dat natuurlijk door de darmen, ben toen wel positie kleding gaan dragen omdat de normale kleding echt niet meer lekker zat. Het echte babybuikje kwam met 10 weken.
Met 8 weken kreeg ik een darmen buikje. En met een week of 12 kreeg ik echt een bolletje, toen kon ik het nog wel met een wijd shirt verbergen.
Heb al wel een kleine bolling sinds een week (week 16dus). Voor mij goed zichtbaar, anderen zien het nog niet.
Met 6-7 weken begonnen mensen al vragend te kijken en toen we het vertelden met 8 weken was het al wel merkbaar. Met 12 weken had ik een buikje waar geen twijfel over was en nu met 33.3 val ik bijna om.
Ikzelf en men ventje zagen het bij alle 3 bijna meteen dat ik zwanger was (Tjah, het darmenbuikje natuurlijk ) en voor de buitenwereld vanaf 8 weken dat collega's of gewoon wildvreemde mij kwamen feliciteren en vragen hoe ver ik was. Heb het dan ook nooit langer dan 10 weken kunnen geheimhouden. Bij mij was het dus ook altijd wel extreem snel zichtbaar.
Ik ben rond de 12 weken begonnen met positiekleding (broeken). Toen kon het nog wel met een elastiekje bij mijn knoop, maar dat vond ik minder prettig. Ik vond het toen al duidelijk zichtbaar. Maar ik geloof dat mijn collega's het pas vanaf een week of 18 durfden te vragen. Misschien ook later, ik zou het even na moeten zoeken.
Bij nr 1 rond de 19/20 weken Bij nr 2 rond 13/14 weken Bij nr 3 rond 10/11 weken. Overigens kon ik dan bij alledrie een week of twee daarvoor m'n eigen broeken al niet meer goed dicht krijgen (bij nr 3 zelfs al meteen). En ik had altijd zelf ook veel eerder het idee dat het enorm opviel, dat m'n buik al enorm dik was. Terwijl dat juist nooit is opgevallen. Verder viel mij altijd op dat veel mensen iets te melden hebben over andermans zwangere buik. Niet altijd even charmante opmerkingen 🤔
Hier alledrie de keren rond de 28-30 weken dat het goed zichtbaar werd. Kon ze blijkbaar goed verstoppen. Ze waren wel heel groot namelijk (5 kilo).
Eerste pas laat, 20-24 weken dat je het pas echt ging zien. Tweede vroeg, met 10-12 weken al een duidelijk buikje Derde zien je nog steeds niet echt, alleen als ik echt een strak shirt aanheb zie je savonds een beetje een bolling. Maar ik heb nog een buikje overgehouden van de laatste zwangerschap dus het valt niet echt op nog.