wanneer voelen anderen de baby??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Honingbij, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie1980

    nathalie1980 Actief lid

    8 feb 2006
    107
    0
    0
    callagent
    almere
    heel gek maar ik voelde deze baby al met 16 weken en mijn man ook gelijk vond ik in eerste instantie erg vreemd omdat ik bij de vorige 3 de baby pas voelde schoppen met 20 weken en mijn man met ongeveer 23 weken tijdens de echo is gebleken dat eerst de buik dan de baby en dan de placenta komt en dat zou een verklaring kunnen zijn voor het feit dit we de baby nu zo snel kunnen voelen
     
  2. anja

    anja Actief lid

    10 okt 2005
    104
    0
    0
    Ik heb haar gevoeld voor de eerste maal aan 16 weken. Het is precies dat je vlindertjes in je buik hebt.
     
  3. Niet meer actief

    ik ben bijna 20 weken en ik heb nog niets gevoeld.
    Ik moet wel zeggen dat het mijn eerste zwangerschap is en wellicht heb ik het niet gemerkt of wist ik niet dat de baby aan het bewegen is.

    Ik maak me wel zorgen, iedereen in mijn omgeving vraagt wel steeds voel je al iets? Nou je had al lang iets moeten voelen!!! is dit waar? :cry:
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee hoor Hanan..
    Ligt aan waar je placenta is.. soms kan je gewoon veel later pas wat voelen.

    groetjes
     
  5. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    het is dat sommige het eerder voelen maar de meeste voelen het bij een eerste kindje pas tussen de 20 en 24 weken dus maak je geen zorgen.
     
  6. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Mijn vriend heeft de baby nu een dag of 2 geleden gevoeld. Maar mijn placenta ligt dan ook aan de voorkant.
     
  7. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    ik heb "iets" gevoelt toen ik bijna 16 weken was, een soort gerommel op een plek waar geen darmen zitten :)

    nu voel ik het bijna elke dag weleens!
     
  8. Niet meer actief

    Ik voelde de baby met ongeveer 17 weken en mn vriend heeft de kleine voor het eerst gevoeld met 19 weken.. :)
     
  9. Niet meer actief

    Bedankt voor jullie antwoorden :D
     
  10. Honingbij

    Honingbij Lid

    10 nov 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    leuk om al die reacties te zien, iedereen is er toch wel mee bezig he! sinds ik het bericht heb geplaatst is er al weer heel wat gebeurd in mn buik. De periode: " wanneer de moeder rust, is de baby wild" is nu officieel aangebroken, wat een wildebrasje zeg! En inmiddels hebben mijn man, mijn moeder en goede vriendin ons Keesje er lustig op los voelen schoppen. Zo schattig allemaal he.

    Greetz
    Honingbij
     
  11. Niet meer actief

    ik voelde het voor het eerst toen ik ongeveer 19 a 20 weken zwanger was. Een week later ongeveer voelde mijn vriend haar ook schoppen. Hij vond het wel heel speciaal. Hij weet nu ook dat er echt leven in zit.
     
  12. BrendaJ

    BrendaJ Lid

    14 feb 2006
    42
    0
    0
    Roermond
    Donderdagavond ik lag op de bank en opeens voelde ik iets in me buik, ik had echt zoiets van huh voel je dat nu al, maar ik zie dat er meer mensen rond de 16e week iets hebben gevoeld, ik vond het echt leuk jammer dat ik niks meer gevoeld heb.
    Gisteravond ik lag in bed had mijn hand op me buik en ik voelde een hartslag best snel kan dat van het kindje zijn?
     
  13. Mir1976

    Mir1976 Fanatiek lid

    28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Ik vraag me af hoe je kunt weten hoe je placenta ligt? Gaat de vk dat nog vertellen of kan je dat op een of andere manier zelf voelen? :rolleyes:
     
  14. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik voelde al met 16 weken plopjes, vaag gevoel was dat. Maar het geeft je ook en vertrouwd gevoel.
     
  15. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    ja de verloskundige vertelde me aan de hand van me eerste echo hoe de placenta ligt. Ze vertelde mij dat het aan de buikwand zit en dat ik het daardoor later zou voelen, nou toen voelde ik het al 2 weken!
     

Deel Deze Pagina